Gå til innhold

Nå gir jeg snart opp å ha kjæledyr.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så frustret, vet ikke en gang om jeg har noen grunn til det. Men saken er at vi har to pusejenter, i kveld kom bare den ene inn igjen.

De var ute begge to da vi skulle kjøre minsten til bestefar i efta, siden de ikke ville inn igjen reiste vi.

Da vi kom hjem kom den ene katten med en gang, men den andre har enda ikke kommet :grine:

Jeg vært ute med lommelykt å lyst i grøftene langs vegen i tilfelle hun har blitt påkjørt, men jeg så ingenting.

Hun har blitt påkjørt tidligere og måtte sy labben sin (noe jeg har skrevet om her tidligere), siden det er hun blitt veldig redd biler og holder seg bare på vår eiendom. Men nå er hun ikke her :tristbla:

Den andre katten vil ut hele tiden og da løper hun frem og tilbake langs gjerdet, akkurat som om hun leter etter søstera si.....

Jeg vet jo egentlig at kattepusen min kan komme hjem når som helst for hun har jo ikke vært borte lenge, men jeg frykter bestandig det værste :tristbla:

På 3 år har vi nå hatt 5 katter, nr 1 fikk indre blødninger så den måtte avlives, nr 2 ble påkjørt og drept rett utenfor her, nr 3 forsvant før jul, siden har ingen sett henne, nå har vi nr 4 og 5 hvor den ene først har blitt påkjørt og nå er borte.

Der vi bor er det ikke veldig trafikkert, hovedvegen har 50 km/t og vegen "vår" er blindeveg, så egentlig er det et kattevennelig sted.

Ikke nok med det men i forrigårs måtte vi avlive hunden vår også (har skrevet om det tidligere) :grine:

I natt skal jeg ligge på sofaen sammen med pusen min mens vi venter på at søstera hennes skal klore på terassedøra, vet jeg er litt sprø som reagerer slik men sånn er jeg bare :sjenert:

Måtte bare få ut litt frustrajon her jeg sitter midt på natten å venter på at det skal komme en pus å klore på terassedøra........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, m@msen, det er ikke godt når kjæledyr blir borte på denne måten. Jeg synesda også at dere har vært fryktelig uheldige. Håper pusejenta dukker opp igjen i god behold! Hun har vel ikke løpetid og er ute for å finne seg en "frier"? :klem:

Gjest vimselot
Skrevet

:klem:

Håper pus kommer hjem igjen. Hun kan være på frierføtter, eller hun kan ha blitt skremt av f.eks. en rev og sitter i et tre mens hun venter på å bli trygg nok til å klatre ned igjen. Hvis poten ikke er helt bra igjen, kan hun være ekstra redd for å klatre ned, hvis hun er i et tre da.

Det er av og til nesten et mareritt å knytte seg til dyr. Et ektepar jeg kjenner, ville ikke ha hund mer etter at de måtte avlive den som var blitt gammel og syk, men i dag har de en valp i huset igjen.

Hvis du har lett etter veien, så let litt i skogen hvis det er et skogsområde i nærheten?

Selv om katten ikke er hemmet pga. foten, så kan de ofte være redde for å klatre ned igjen hvis de har blitt skremt opp i treet.

Skrevet

Katter trives jo som regel ute om natten, men jeg forstår godt at du reagerer hvis dette bryter det vanlige mønsteret hennes. Det er grusomt å gå rundt slik å være redd. Håper pus har kommet tilbake. :klem:

Skrevet

:hoppe: :hoppe: Hun har kommet tilbake :)

Når kl var ca 04.45 i natt hørte jeg det skrapet på terassedøra, da jeg gikk å så etter var det ingen der. Så gikk jeg på do, men da jeg kom tilbake da hang hun på døra å kikket inn, jeg ble så glad :rødme:

Men det var litt rart at jeg hørte henne før hun kom :klø:

Jeg fikk ikke sove før pusen var hjemme, men da sovnet jeg å har sovet helt til nå helt til nå :sjenert:

Skrevet

Åh, så bra at hun kom tilbake!

Du er forresten ikke sprø som blir litt trist og lei av at alle dyrene dine blir borte. Skjønner deg godt - de er jo familiemedlemmer!

Kos deg med kattene i dag! :)

Skrevet

Ååh, så bra at hun kom tilbake!! :hoppe:

Skrevet

Så fint hun kom tilbake. Det er ikke noe gøy å være redd for dyrene sine, så jeg skjønner godt at du har vært bekymret. Men heldigvis ordnet det seg :)

Skrevet

Å, så kjekt! :hoppe:

Må klø henne bak øret fra oss her på KG. :vinke:

Skrevet

Så deilig da, tenker du er glad ! :) Det er nok høysesong for nattlige utflukter og flyktige bekjentskaper om dagen, tenk om de kunne snakke og fortalt hvor de har vært hen !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...