Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har tips til hva jeg kan bruke til å rense huden/fjerne sminke om kvelden?

Om morgenen bruker jeg Dermalogica Special Cleancing Gel, men jeg gidder aldri å vaske ansiktet med vann om kvelden, så det blir bare til at jeg fjerner øyensminke med pads og varmt vann.. det er vel ikke så lurt, siden det sikkert bidrar til tette porer i ansiktet, når sminken ikke blir skikkelig renset bort i resten av ansiktet. Så er det noen som har forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gidder ikke...?! Det tar 20 sekunder ;)

Av øyesminkefjernere kan jeg anbefale Helena Rubinstein og L'orèal.

Jeg har ikke mye erfaring med ulike renseprodukter, for jeg kjøper de samme hele tiden. Men jeg er kjempe fornøyd med md forumaltions rens for sensitiv hud og Vichy rens(hvit flaske for blandingshud).

Men dette kommer jo an på din hudtype...jeg synes ihf merkene Vichy og md formulations er bra, etter hva jeg har testet.

Det er mye viktigere med en sikkerlig rens om kvelden når du har hatt på sminke og vært ute og fått skitt og støv på huden.

Skrevet

Det stemmer, jeg gidder ikke! :tunge1:

Men jeg vet at det er viktig, derfor er jeg ute etter en rensemelk som jeg kan bruke til å fjerne sminken og rense huden, enkelt og greit. Altså uten vann og rensegele, men bomullspads og rensemelk. Jeg formulerte meg kanskje litt feil, men det er altså ikke øyensminkefjerner jeg er ute etter. Øyensminken tar jeg alltid bort. :)

Skrevet

Ok, en rensemelk som ikke fjernes med vann, men pads....*tenke* Det har jeg dessverre ingen gode tips, men jeg vil tro det er mye lettere at det blir liggende igjen både sminke, avfallsstoffer og renserester etterpå. :forvirret:

Skrevet

Dr Hauschka sin rensemelk.

Jeg tar litt vann på en pads og litt rensemelk hver kveld.

Skrevet

Clarins også! de har også sånn to-i-en rens som det bare er å klæshe på en bomullsdott og sveipe over :)

Gjest Blanca
Skrevet
Dr Hauschka sin rensemelk.

Jeg tar litt vann på en pads og litt rensemelk hver kveld.

Denne bruker jeg, men jeg skyller den av med vann. Fjerner øyensminke på en skånsom måte også.

Skrevet

Takk skal dere ha! :)

Værjenta, du tar rensemelk på først, og så tar du vann på en pad og drar over etterpå? Eller tar du vann og rensemelk på pad'en? :klø:

Skrevet

Jeg tar litt vann, dvs jeg setter på og skrur av vannkrana slik at det er litt vann der, så stryker jeg paden under krana, da blir ikke paden så våt. (Det hørtes veldig komplisert ut, men det er ikke det)

Så tar jeg rensemelk på paden og sktyker over ansiktet.

Skrevet

Tror Vichy har en slik tre-i-en rensegele på tube som du kan få kjøpt på apoteket. Du smører den inn i ansiktet og fjerner med bommulspads.

Skrevet
Jeg tar litt vann, dvs jeg setter på og skrur av vannkrana slik at det er litt vann der, så stryker jeg paden under krana, da blir ikke paden så våt. (Det hørtes veldig komplisert ut, men det er ikke det)

Så tar jeg rensemelk på paden og sktyker over ansiktet.

Ok, skjønte det. ;) Takk for tipset.

Skrevet
Denne bruker jeg, men jeg skyller den av med vann. Fjerner øyensminke på en skånsom måte også.

Jeg og :) Har nå alltid brukt vann i tillegg for å skylle vekk, samme hva slags produkt jeg har brukt - blir det ikke igjen rester om man ikke gjør det, selv om man bruker tonic e.l etterpå...? Eller er det jeg som gjør feil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...