Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

utrolig hvordan man kan få seg til å gjøre noe slikt, og dette er noe jeg aldri kommer til å ha forståelse for. De kan mene hva de vil, men det vil aldri bli rett å gjøre noe slikt mot et annet menneske.

Skrevet

De som gjør dette er dyr! Verre enn dyr!

Skrevet

Korleis kan ein far, bror, onkel, venn gjere slikt? Er det samfunnet der som er slik eller er det berre sjuke leiarar som hjernevaskar sine brødre?

Sorry muslimar, men eg blir visst meir og meir "muslim"rasist. Ei stakkars ung jente som forelska seg i feil gut.

Tenker dei ikkje i det heile tatt på korleis resten av verda ser på dette?

Vi bryr oss ikkje om brente flagg, men ei medsøster som blir behandla slik. det kjenner vi djupt inn i hjertet.

Gjest Tanita
Skrevet (endret)
Korleis kan ein far, bror, onkel, venn gjere slikt? Er det samfunnet der som er slik eller er det berre sjuke leiarar som hjernevaskar sine brødre?

Sorry muslimar, men eg blir visst meir og meir "muslim"rasist. Ei stakkars ung jente som forelska seg i feil gut.

Tenker dei ikkje i det heile tatt på korleis resten av verda ser på dette?

Vi bryr oss ikkje om brente flagg, men ei medsøster som blir behandla slik. det kjenner vi djupt inn i hjertet.

Hun konverterte ikke FRA religionen islam, men TIL islam. Så det er ikke muslimer som har steinet henne. Det er folk fra den kurdiske minoritetsreligionen Yasidi, som hun var fra, som gjorde det. Uansett, ingen religion gir rett til å drepe noen. :tristbla:

Endret av Tanita
Skrevet

Det er helt tragisk. Det finnes ingen grunn til å gjøre det. Stakkars jente.

Skrevet

Det er mange steder rundt i verden det er slik, men det godt det kommer frem i lyset. Tenk hvor lenge det har vært slik.

Det som er det verste er jo at dette blir gjort med "guds" ord i rygg...Tror dette er noe den vestlige befolkning ikke kan forstå, men for all del ikke misforstå meg her....

Vi må gå inn for å stoppe slikt!!!!

Vi kan jo starte her i landet, her skjer det også mye blandt våre nye landsmenn vi ikke kan stå for, som f. eks omskjæring....

Det må da være noe man kan gjøre for å stoppe alle disse forferdelige handlingene...

Vet det ble en annen vinkling på dette svarte enn tråden begynte med, men men....

Skrevet
Det som er det verste er jo at dette blir gjort med "guds" ord i rygg...Tror dette er noe den vestlige befolkning ikke kan forstå, men for all del ikke misforstå meg her....

Vi må gå inn for å stoppe slikt!!!!

Det siste punktet er jeg enig i.

Likevel blir det for navlebeskuende og selvgodt når du snakker om at den "vestlige befolkningen" ikke kan forstå slikt.

Hvor lenge var det siden vi hadde Ku Klux Klan her i vesten? Anti-abort-grupper?

Mange mener dødsstraff er riktig her i vesten, nettopp fordi det er "guds ord".

La oss jobbe for å hindre barbariske skikker - men dropp selvrettferdigheten...

Skrevet

Det var IKKE muslimer som steinet henne, hun ble steinet delvis fordi hun konverterte TIL islam.

Men dette er grusomt uansett religion, forståelse for det får heller aldri jeg.

Gjest grønnsåpe
Skrevet

Jeg finner ikke ord. At folk kan gjøre noe slikt mot ei stakkars jente - bare for at hun konverterte til en annen religion.. Det er ufattelig.

Skrevet

det var helt jævlig.det er ikke ofte jeg blir gråtkvalt av å lese/se på nyheter,men det her var helt forferdelig.ikke det at det har noe med religion og gjøre,men det faktum at familien hennes lurte henne hjem for å drepe henne.

Skrevet

Den som er uten synd kan kaste den første sten sa Jesus.

Diktat fra "guds ord"

Gjest Labellamia
Skrevet

Diktat fra "guds ord"

:overrasket::grine:

Gjest =tentacle=
Skrevet

I noen kulturer er lydighet mot religionen og mot slekten mye viktigere enn verdien av det enkelte menneske.

Det tankegodset har lite fotfeste hos oss nå, men restene finnes. Folk dreper for uønsket skilsmisse eller utroskap, støter bort familiemedlemmer som gjør noe de mener er galt (f.eks står frem som homofile) og presser sine døtre til abort for at ikke omverdenen skal se på dem som dårlige foreldre fordi datteren har hatt sex før ekteskap. Steining høres jo mer bestialsk ut, men tanker og følelser som ligger bak det, er ikke helt borte fra vårt samfunn heller.

Gjest Labellamia
Skrevet
I noen kulturer er lydighet mot religionen og mot slekten mye viktigere enn verdien av det enkelte menneske.

Det tankegodset har lite fotfeste hos oss nå, men restene finnes. Folk dreper for uønsket skilsmisse eller utroskap, støter bort familiemedlemmer som gjør noe de mener er galt (f.eks står frem som homofile) og presser sine døtre til abort for at ikke omverdenen skal se på dem som dårlige foreldre fordi datteren har hatt sex før ekteskap. Steining høres jo mer bestialsk ut, men tanker og følelser som ligger bak det, er ikke helt borte fra vårt samfunn heller.

For en gans skyld er vi enige :forvirret:

Gjest Robin Hood
Skrevet

jeg finner det merkelig at folk fremdels blir sjokkert når slikt skjer.

Skrevet

...

Steining høres jo mer bestialsk ut, men tanker og følelser som ligger bak det, er ikke helt borte fra vårt samfunn heller.

Nettopp.

Bytter du ut religion og slekt i første setning med autoritet og samfunnsstruktur så har du oppskrift på en langt mer bestialsk affære - foretatt her hos "oss" for under 100 år siden.

Vi har det alle i oss...

Skrevet

Dette er jeg helt enig i. I mine øyne er dette nok et eksempel på at man bruker religion som verktøy for å befeste en slags forkvaklet sosial orden. Religion er dessverre i alle tider blitt benyttet av folk som ønsker å befeste egen sosiale posisjon.

Og jeg deler din oppfatning om at det også finnes tendenser til slik tenkning i Norge. I prinsippet ser jeg i så måte ikke så store forskjeller på selvoppnevnte "forvaltere" av de forskjellige religionene vi har i Norge.

Skrevet

Noen ganger er vestens verdier rett og slett totalt overlegne. Som oftest vil jeg si.

Gjest lillebøll
Skrevet

Diktat fra "guds ord"

Og hadde alle fulgt Guds ord hadde det ikke blitt kastet mange stener. For hvem av oss kan pårope oss å være skyldfri?

Å kaste sten for å drepe et ungt menneske vitner om en helt utrolig arroganse overfor Guds ord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...