annamaria8 Skrevet 27. april 2007 #1 Del Skrevet 27. april 2007 Å melde seg ut av kirken var lett da jeg gjorde det mange år tilbake. Kan jeg nå bare melde meg inn igjen om jeg ønsker det? Jeg er konfirmert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 27. april 2007 #2 Del Skrevet 27. april 2007 Ja, det kan du. Bare ta kontakt med nærmeste menighet og ta med dåpsattest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annamaria8 Skrevet 27. april 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 27. april 2007 Takk, jeg stoler på deg. :-) Dåpattesten ja, er det ikke rart hvor sjelden man egentlig bruker et så relativt viktig dokument? Håper jeg finner den et sted Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 28. april 2007 #4 Del Skrevet 28. april 2007 Är inte en dopsattest ett dokument som kyrkan kan utfärda på nytt? Det finns väl noterat i böckerna att du är döpt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susannah Skrevet 28. april 2007 #5 Del Skrevet 28. april 2007 Kirken må vel bli kjempeglad hvis noen har lyst til å melde seg inn igjen, ta kontakt med nærmeste menighet så er det sikkert for gjort. Men litt OT: Må man døpe seg for å bli med i Den norske Statskirken hvis man ikke allerede er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 29. april 2007 #6 Del Skrevet 29. april 2007 JEG vet ikke om man må døpe seg, men jeg tviler på det. Dess flere medlemmer de har i statskirken, vil det generere flere sedler fra staten. Jeg har meldt meg ut. Om noen vil melde seg inn, er det bare å gjøre det. En dåpsattest fikk man gratis utskrevet før, hvis man hadde mistet, men de tar betalt nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susannah Skrevet 29. april 2007 #7 Del Skrevet 29. april 2007 Men litt OT: Må man døpe seg for å bli med i Den norske Statskirken hvis man ikke allerede er det? ← Egentlig vet jeg vel svar på spørsmålet mitt selv: jeg har aldri blitt døpt og skulle ergo ikke være med i Statskirken. Men sjekket for moro skyld for noen år siden om jeg allikevel sto i registeret deres og det gjorde jeg "ved en feil".... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frysepulver Skrevet 29. april 2007 #8 Del Skrevet 29. april 2007 JEG vet ikke om man må døpe seg, men jeg tviler på det. Dess flere medlemmer de har i statskirken, vil det generere flere sedler fra staten. Jeg har meldt meg ut. Om noen vil melde seg inn, er det bare å gjøre det. En dåpsattest fikk man gratis utskrevet før, hvis man hadde mistet, men de tar betalt nå. ← Min søster skal konfirmere seg nå og ettersom dåpsattesten var søkk borte og de trengte den ved oppmelding til konfirmasjonen skrev de bare ut en nye en, tok kopier og sendte den også hjem til søsteren min. Kostet ikke en krone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastor Knut Skrevet 2. mai 2007 #9 Del Skrevet 2. mai 2007 Å melde seg ut av kirken var lett da jeg gjorde det mange år tilbake. Kan jeg nå bare melde meg inn igjen om jeg ønsker det? Jeg er konfirmert! ← Du tar kontakt med presten i din menighet. Da vil du antakelig bli invitert til å ta en liten prat for så å skrive deg inn i kirkeboken igjen (under rubrikken for innmeldte). Har du ikke dåpsattest, så er det ingen krisen. Kirken har alle døpte registrert. Du får innmeldelsesattest som viser at du igjen med i kirken. Ikke noe farlig, ikke noe vanskelig, men det krever personlig fremmøte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 9. mai 2007 #10 Del Skrevet 9. mai 2007 Men litt OT: Må man døpe seg for å bli med i Den norske Statskirken hvis man ikke allerede er det? ← Ja, det må man, hvis man aktivt melder seg inn. Men du trenger ikke å være døpt i Den norske kirke, enhver dåp i Faderens, Sønnens og Den hellige ånds navn er gyldig. Det andre svaret du fikk, går på at barn av medlemmer automatisk regnes som tilhørige Dnk (en annen kategori enn medlemskap) inntil de fyller 18. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå