Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å leser på nett at: Unios krav i KS-området har en ramme på 5,5 prosent.

Hva betyr egentlig dette? Noen som kan forklare meg det?

På en vanlig årslønn blir det ganske merkbart hvis det menes tillegg på lønna på 5,5% - derfor lurer jeg på hva det egentlig betyr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg ikke har sovet helt i timen så betyr det at forhandlings rommet er mellom 0 og 5.5%.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Det betyr ikke at alle får et kronetilegg på lønnen sin på 5,5%.

Man regner sammen all lønn som blir utbetalt i løpet av et år i KS, legger på 5,5%. Disse 5,5% skal fordeles utover. Som oftes går det meste til de som ikke fikk kronetillegget for 07 på hovedoppgjøret i 06. (Det generelle tillegget på 7500,- som de fleste grupper innen KS fikk tildelt).

I stor grad gjelder dette rådgivere og ledere.

Gjest Hilde K S
Skrevet (endret)

Jeg skulle forresten ønske at 5,5% betydde at jeg fikk en lønnsøkning på 5,5% av min egen lønn. Da hadde jeg jo merket lønnsøkningen.

Ser at Davidsen har lagt fram krav om 14.000,- til alle som er inn under kapittel fire i tariffavtalen. Sukk.

Endret av Hilde K S
Gjest Gjest 1
Skrevet (endret)
Jeg skulle forresten ønske at 5,5% betydde at jeg fikk en lønnsøkning på 5,5% av min egen lønn. Da hadde jeg jo merket lønnsøkningen.

Ser at Davidsen har lagt fram krav om 14.000,- til alle som er inn under kapittel fire i tariffavtalen. Sukk.

Hva betyr dette med ramme for de som er i kap. 5 der det er lokale forhandlinger? Hva vil dette si for dem?

Betyr slike oppgjør noe for de som er medlem i en fagforening og jobber i privat sektor?

Endret av Gjest 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...