Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min mente at hvis man ladet batteriet på telefonen ekstra lenge første gangen, ville den klare seg bedre. Når jeg leser bruksanvisningen på telefonen, stod det: "lad telefonen til batteriikonet viser at batteriet er ladet helt opp. Dette tar opptil ca 2,5 time." På tidligere telefoner pleide det å stå at telefonen måtte lade i flere timer enn dette, derfor ble jeg litt usikker, det står også på telefonen nå fully charged. Skal jeg bare drite i det typen sa eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro det er lurest å la den stå i leeeeenge, ikke bry deg om at det står 2,5 time. Hvis du stopper ladinga for tidlig blir batteriet mye fortere ødelagt enn hvis du lar det stå i lenge ;)

Skrevet

Hor lenge tror du det holder da? (Jeg er en veldig utålmodig person som aller helst vil fikle med telefonen med en gang :sjenert: )

Skrevet

Jeg fikk vite i butikken at min telefon burde lades i 24 timer (selv om det stod 2-3 timer i bruksanvisningen). Irriterende for utålmodige sjeler å vente så lenge ja! :sur::ler:

Skrevet (endret)

Åååååå :sur: Ikke lett for oss utålmodige nei :ler:

Hvis jeg lader i 12 timer da?

Endret av Lurvina
Skrevet

Holder nok det, men jo lenger du klarer å vente jo lenger funker sansynligvis batteriet på mobilen din :)

Skrevet

http://www.amobil.no/guide/maskinvare/unng...fellene-/5117/2

Her stod det noe annet om lading av nyere mobiltelefoner blant annet :

"Lithium-batterier blir i motsetning til NiMH ikke varme når de lades, og laderen slutter automatisk å tilføre strøm når batteriet er fulladet."

Men da er det ikke noe vits i å la den stå i laderen lenge da :hoppe:

Skrevet
http://www.amobil.no/guide/maskinvare/unng...fellene-/5117/2

Her stod det noe annet om lading av nyere mobiltelefoner blant annet :

"Lithium-batterier blir i motsetning til NiMH ikke varme når de lades, og laderen slutter automatisk å tilføre strøm når batteriet er fulladet."

Men da er det ikke noe vits i å la den stå i laderen lenge da  :hoppe:

Helt riktig, du trenger ikke la batteriet få lading lenger enn at batteri-ikonet slutter å "bevege seg". Da har telefonen fått nok strøm, også ved førstegangs lading ;)

Skrevet

Er bare gamle batterier man trengte og gjøre dette på..

De fleste nye trenger man bare og lade til det er fullladet og ikke lengre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...