Gå til innhold

Gulv stue og kjøkken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man har åpen løsning mellom stuen og kjøkkenet (dog med et lite skille med en øy) bør man ha samme gulv i stua og kjøkkenet da eller kan man ha et annet gulv på kjøkkenet?

Skrevet

Jeg har forskjellig gulv i stua og kjøkkenet selv med åpen løsning og her ble det faktisk mye penere enn å ha samme farge på gulvet, fordi at det lyse gulvet i stua ikke matchet den mørke fargen på kjøkkeninnredningen....

Skrevet

Hva slags gulv og farge har du på kjøkkenet?

Skrevet
Hvis man har åpen løsning mellom stuen og kjøkkenet (dog med et lite skille med en øy) bør man ha samme gulv i stua og kjøkkenet da eller kan man ha et annet gulv på kjøkkenet?

Jeg synes helt klart at det er penest. Vi har det, selv om det innebærer at vi har parkett på kjøkkenet, noe jeg egentlig helst ikke ville ha hatt.

Skrevet

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke vet hva gulvet heter, men gulvet er helt mørkt med sjatteringer av grå, det ser ut som fliser men er det ikke.

Vi var nødt til å ha en mørk gulvfarge p.g.a at kjøkkeninnredningen også er helt mørk og det så helt malplassert ut med laminatgulv i eik som det er i stua.

Gjest -eline-
Skrevet

Synes absolutt det er penest, får en mye bedre romfølelse, spesielt om man ikke har et veldig stort kjøkken. River man veggen mellom kjøkken og stue så bør kjøkkeninnredningen absolutt passe med gulvet i stua uansett.

Vi har valgt å legge eikeparkett i hele huset, har kjøkkeninnredning i høyglanset hvitt, vegger i eggehvit og benkeplate etc i eik. Mange av møblene våre er i forskjellige treslag og dette fungerer bra sammen.

Skrevet
Synes absolutt det er penest, får en mye bedre romfølelse, spesielt om man ikke har et veldig stort kjøkken. River man veggen mellom kjøkken og stue så bør kjøkkeninnredningen absolutt passe med gulvet i stua uansett.

Vi har valgt å legge eikeparkett i hele huset, har kjøkkeninnredning i høyglanset hvitt, vegger i eggehvit og benkeplate etc i eik. Mange av møblene våre er i forskjellige treslag og dette fungerer bra sammen.

Det er nok mye i det du sier om at fargen på kjøkkeninnredningen bør passe til gulvet i stua om man har åpen løsning.

Her hadde vi ikke mulighet til det da vi pusset opp en gammel innredning som var mørk brun i utgangspunktet og gulvet i stua var av laminat eik.

Ingen bra match, nei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...