Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noe groteskt over det. Sånt gjør man bare ikke. Jeg synes det er forferdelig på den døde konas vegne, men samtidig forstår jeg at mennesker som er i en forferdelig livssituasjon trenger et pusterom. Å føle at de ikke bare er omgitt av død og sykdom. Men det forsvarer ikke handlingen.

Hvem han bor sammen med nå synes jeg forøvrig er irrelevant. Det er lov å gå videre i livet.

Skrevet

:sjokkbla:

Respekt for sin dødende kone eller?

:frustrert:

Skrevet

Å være utro mot sin døende livspartner må vel i grunnen kunne betegnes som noe av det værste man overhodet kan klare å gjøre i denne verdenen?

Om mannen min hadde vært dødssyk tror jeg ikke jeg hadde hatt energi til å tenke på annet enn han jeg....Uff, jeg kan ikke tro hun ser ned på han med milde øyne for å si det slik...

Snakk om lavmål da....

Skrevet

Men uansett hvor fryktelig dette er gjort av han, bør det i alle fall ikke snakkes om?

Skrevet

Jeg syns det virker merkelig at mannen faktisk har hatt sexlysten iorden mens kona hans var dødssyk, men folk er jo forskjellige...

Trist at han har skrevet bok om utroskapen, det vitner ikke om mye respekt for sin avdøde kone.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Det er en god del som stikker fra sine kreftsyke partnere. Mange av dem har nok sex og finner seg nye fremtidige samboere eller ektefeller også.

Det er forferdelig belastende å være pårørende til en døende. Den som klarer å finne måter å koble ut påkjenningen på i noen timer i ny og ne, er heldig.

Skrevet

Jeg leste det og ble helt :frustrert::fy_fy: !

Det er forståelig at en slik situasjon kan føre til at mennesker gjør mye rart som man ikke alltid kan forstå, deriblant utroskap. Men i dette tilfellet virket jo hele karen bare som en gjennomført IDIOT og utro slask! At det går ann! Så lite respektfullt...

Skrevet

Jeg vil si jeg forstår han, for det er helt sikkert ikke lett å leve med døden hengene over deg 24/7. Men dette er noe som er vanskelig å forstå, når man ikke har vært oppe i en slik situasjon.

Det at han skriver bok om det, kan faktisk hjelpe andre i en lignende situasjon. Og kan han hjelpe en familie, er det faktisk veldig bra.

Skrevet

Jeg synes han fremstår som menneskelig. Jeg tror ikke dette fenomenet er så uvanlig, og jeg synes i grunnen det er forståelig. Det er modig gjort å stå for dette, når mange andre gjør det samme men ikke tør å si det høyt.

Skrevet
Jeg vil si jeg forstår han, for det er helt sikkert ikke lett å leve med døden hengene over deg 24/7. Men dette er noe som er vanskelig å forstå, når man ikke har vært oppe i en slik situasjon.

Det at han skriver bok om det, kan faktisk hjelpe andre i en lignende situasjon. Og kan han hjelpe en familie, er det faktisk veldig bra.

Hadde det vært første gangen kunne jeg skjønt det, men han var utro mot henne tidligere i ekteskapet også!

Skrevet

Jeg klarer bare ikke å hente frem verken fordømmelse eller avsky.

Han reagerte på sin måte og han er i stand til å sette ord på hva han har gjort. Jeg kan heller ikke se at det han gjorde var så galt, jeg går ut fra at konen var for syk til at de hadde et seksuelt forhold på det tidspunktet.

Det å pleie en dødssyk er en stor belastning, hvor stor tror jeg ikke man vet før man har vært der, og at adspedelse er nødvendig for å holde ut er helt sikkert.

Jeg lurer på om dere som fordømmer mannen her er like fordømmende mot mennesker i deres nærhet også?

Skrevet

Les nå boka og historien før dere dømmer. Jeg tror (dessverre) ikke dette er så unormalt som man liker å tro.

Gjest Chrizzy
Skrevet

Kan hende det på en måte er mer forståelig at han gjør det i en slik situasjon, enn i en situasjon der alt er bare godt og vel...

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg forstår at man er utro når partneren er dødssyk. Man trenger noe annet enn død og sykdom å forholde seg til. Samtidig så kan utroskapen oppleves veldig sårende for de andre pårørende til den dødssyke.

Skrevet
Hadde det vært første gangen kunne jeg skjønt det, men han var utro mot henne tidligere i ekteskapet også!

Noe han innrømmer, så han prøver ikke å være bedre enn det han er.

det er mye rart folk skriver bøker om, og kanskje kan noen få hjelp med denne boken.

Jeg er helt i mot utroskap, men jeg mener ikke at det er respektløst av han å skrive denne boken.

Skrevet
Jeg syns det virker merkelig at mannen faktisk har hatt sexlysten iorden mens kona hans var dødssyk, men folk er jo forskjellige...

Trist at han har skrevet bok om utroskapen, det vitner ikke om mye respekt for sin avdøde kone.

Nå var det faktisk konen som bad ham skrive bok om dette .. det var ikke i hans tanker før det.

Skrevet

gj

Mhm.

Så på "Fredag" på TV i stad, og der var han og pratet om boken.

Han sa han levde ett dobbelt liv, hvor han om dagen var den perfekte mann som var med konen i alt hun måtte igjennom, mens han på kvelden hadde seg med en anna dame. Kona tilga han eller hva man skal si.

Han fortalte også at det er ganske vanlig at den friske parten i ett forhold gjør dumme ting når man opplever noe på 1 år, som nadre opplever på 40-50 år. F.eks. blir alkoholiker, utro, begynner med dop ol.

Han fortalte også at i *husker ikke nøyaktig tall, men det var høyt* av forhold hvor en blir dødssyk, så går paret fra hverandre i løpet av de to første årene.

Han sa selv at han skrev boken for å fortelle andre at andre enn dem også har vært igjennom det samme, og hatt de samme følelsene, gjort de samme dumme tingene osv.

Syns ikke det var så ille jeg da.

Han sa jo selv at det ikke var for å si unskyld at han skrev boka, han sa at det ikke var greit, selv om det var ganske normalt..

Skrevet

Jeg har en venn som mistet sin partner i sykdom i ung alder.Han stod ved hennes side helt til det siste;holdt, trøstet, stelte og elsket.

Og han var utro. Han hadde en elskerinne som han var hos noen timer hver uke.

Det var pusterommet, "glassbollen" ,som var uforstyrret av at verden raste sammen rundt ham og datteren mens samboeren gled stadig lengre inn i døden. Jeg forstår ham veldig godt, selv om jeg på ingen måte liker måten det skjedde på. Men for å holde på et snev av normalitet, hygge og godhet midt i all elendighetet ble dette hans løsning Og ærlig talt så tror jeg at det var de få timene i uka hos elskerinnen som gjorde at han faktisk holdt ved sin samboer side mens hun døde sakte og smertefullt.

Skrevet
Han bor nå sammen med elskerinnen han hadde da kona lå på dødsleiet. Nå har han skrevet bok og skal tjene penger på det attpåtil??! :overrasket:

http://www.dagbladet.no/kultur/2007/04/27/499007.html

Jeg tror man skal være fryktelig forsiktig med å forenkle dette og se på det med "våre" briller. Dette er nok en situasjon som de færreste heldigvis har vært i, og jeg tror vi skal trekke pusten dypt noen ganger før vi uttaler oss.

Livet er ikke svart/hvitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...