Paprika Skrevet 27. april 2007 #1 Skrevet 27. april 2007 Hei. Omkretsen rundt magen min har voks ganske mye det siste året, og det er det jammen på tide å gjøre noe med nå. Hvor mang sit ups tror dere jeg må ta daglig for at det skal ha noen virkning. Tenkte å begynne med situps og noen få andre øvelser før jeg legger meg hver kveld. Veldig flink å planlegge, men....
Chica Skrevet 27. april 2007 #2 Skrevet 27. april 2007 Tror det er lettere å gjøre noe med mageomkretsen med fettforbrennende trening, f.eks jogging i kombinasjon med et sunt kosthold framfor å ta litt situps før sengetid. (Sit-ups er bra det, men det forbrenner ikke fettet du har på magen)
murray Skrevet 27. april 2007 #3 Skrevet 27. april 2007 (endret) Er enig i det Chica skriver. Du er fint nødt til å bevege deg litt for gå ned i vekt. Endret 27. april 2007 av murray
workout Skrevet 27. april 2007 #4 Skrevet 27. april 2007 For å minske magen må du, som nevnt ovenfor, gå ned i vekt og minske fettprosenten. Men det å ta sit-ups strammer opp musklene, så det er noe du også bør gjøre. Men det finnes ikke noe fasitsvar på akkurat hvor mange du skal ta, fokuser heller på at du kjenner hver eneste repitisjon, og at du fortsetter helt til muskelen er utslitt, dvs at det gjør vondt å ta situps (at det svir litt i muskelen). Forøvrig synes jeg at du bør gjøre mer varierte mageøvelser enn bare situps. Ta også øvelser som trener den tverrgående bukmuskelen (eller hva det nå enn var den het), som er nede på magen. Videre bør du trene kjernemusklaturen godt. Her er det mange øveøser å velge mellom, ofte pilatesinspirerte øvelser hvor muskelen må jobbe statisk, i motsetning til det dynamiske arbeidet den gjør når du tar sit-ups... Det ble et veldig langt avsnitt, håper du fikk noe ut av det...
Paprika Skrevet 30. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. april 2007 Jeg går en del turer, så jeg er i aktivitet på den måten og så har jeg begynt med pilates en gang i uken. Får bare prøve å lage til ett program selv.
Fakse Skrevet 30. april 2007 #6 Skrevet 30. april 2007 En feil mange gjør er at de trener magemusklene masse, men ikke trener ryggmusklene. Det er ikke bra for holdningen, man bør trene like mye rygg som mage. Du kan sikkert spørre om tips om noen gode øvelser til ryggen når du likevel er på pilates, det er lettere å vise øvelser enn å forklare dem skriftlig
Vildemor Skrevet 5. mai 2007 #7 Skrevet 5. mai 2007 Nå var det kanskje ikke et sånt svar du var ute etter, men det skal jo kanskje sies at det å trene rett før sengetid ikke er det helt store det heller.. Det påvirker søvnen din, og det på en negativ måte. Du burde heller ikke spise to timer før du legger deg, men det er jo noe annet. Men tren om morgenen, det er lurt! Bra for døgnrytmen er det og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå