Majabeth Skrevet 27. april 2007 #1 Skrevet 27. april 2007 Har fått attesten fra ligningskontoret. Men hva gjør vi med den nå? Skal den sendes til vigsler eller kan vi vente med det til vi skal ha møte med presten? :klø:
Hedda-78 Skrevet 27. april 2007 #2 Skrevet 27. april 2007 Ring presten og spør om når han vil ha den.
mowgli Skrevet 27. april 2007 #3 Skrevet 27. april 2007 Send den, like greit å gjøre det med en gang.
Majabeth Skrevet 27. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. april 2007 Prøvde å ringe prestekontoret i dag, men de slutta visst tidlig. Fikk ikke svar, så prøver å ringe til uka. Det er jo ennå tid til vi gifter oss
Mirabella83 Skrevet 27. april 2007 #5 Skrevet 27. april 2007 Jeg har lastet ned en utgave på nettet. Men er denne bra nok? Må jeg ha en "orginal" fra likningskontoret?
Hedda-78 Skrevet 27. april 2007 #6 Skrevet 27. april 2007 Jeg har lastet ned en utgave på nettet. Men er denne bra nok? Må jeg ha en "orginal" fra likningskontoret? ← Hæ? Har du fått prøvingsattesten på mail? Vi fikk attesten i posten, men original signatur og stempel. Ante ikke at det gikk an å få attesten på mail. Er det ærklæringene du mener? I såfall holder det jo i massevis å skrive de ut fra nettet, men du må jo sende de inn med posten.
Pastor Knut Skrevet 28. april 2007 #7 Skrevet 28. april 2007 Har fått attesten fra ligningskontoret. Men hva gjør vi med den nå? Skal den sendes til vigsler eller kan vi vente med det til vi skal ha møte med presten? :klø: ← Du kan sende skjemaet direkte til vigsler. I statskirken betyr det som oftest at du sender attesten til menighetskontoret, men ta en telefon og spør hvis du er i tvil. For at dere i det hele tatt kan bli viet av presten, er det viktig at vedkommende får attesten i god tid. Når dere er viet vil presten signere i en rubrikk på attesten, ta en kopi av attesten og så sende denne kopien tilbake til ligningskontoret. Nå for tiden er det slik at orginalen er vigselsbok som skal være i arkivet til presten/menighetskontoret. Lykke til.
Pastor Knut Skrevet 28. april 2007 #8 Skrevet 28. april 2007 Jeg har lastet ned en utgave på nettet. Men er denne bra nok? Må jeg ha en "orginal" fra likningskontoret? ← De skjemaene du laster ned fra internett er bare erklæringer som dere gir til prøvingsinstansen (som regel folkeregister/ligningskontor). Orgnalattesten utarbeides på bakgrunn av opplysningene dere sender inn, og så får dere orginalattesten sendt fra prøvingsinstansen. Skjemaene på internett er OK.
090607 Skrevet 29. april 2007 #9 Skrevet 29. april 2007 Hvor lang tid tok det før dere sendte inn til dere fikk svar? Sendte inn tirsdag etter påske og har ikke fått svar enda. (Oslo)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå