Gå til innhold

Hvor lenge har dere vært sammen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når vi gifter oss så har vi:

Vært kjærester i 10 år

Bodd på sammen sted i 4 år (3 av disse som samboere), resten har vært avstandsforhold

Bodd på hver vår side av verden i 5 år

Vi er 29 og 31 når vi gifter oss

Vi var veldig unge etter min mening når vi ble sammen, og vi kunne i allefall ikke giftet oss da jeg var 19år.

Fordi vi var så unge når vi ble sammen så har vi endret oss mye siden den gang, og jeg tror ikke forholdet vårt hadde overlevd om det ikke var for årene med avstandsforhold.

Jeg hadde i allefall behov for noen år for å utvikle meg selv uten påvirking fra andre.

Så lenge man har grunnmuren på plass så tror jeg at litt avstand bare er sunt for forholdet hvis man ble sammen veldig ung, jeg tror man trenger litt tid til å finne seg selv for deretter å se om man fortsatt passer sammen.

Jeg tror dette vil gjøre et forhold sterkere, for da vet man om 10 år at det ikke bare var vane som gjorde at man valgte hverandre.

Man skal selvfølgelig fungere godt sammen og skape seg et liv sammen, men man må også kunne stå helt på egne bein. Hvis ikke tror jeg at man kveler forholdet til slutt.

Jeg er utrolig glad for at jeg dro til utlandet for å studere etter 2 år som samboere, man klarer å få forholdet til å fungere uansett om det er det man vil.

Så til dere som vil gifte dere veldig unge, tenk dere om en gang til.

Hvis forholdet er ment til å fungere så får dere det til uansett, hvofor ikke bruke litt tid til å utvikle seg selv først??

(man kan jo selvfølgelig reise og utvikle seg for seg selv etter man er gift også, vi kommer ikke til å bo sammen hele tiden etter at vi blir gift for jeg har veldig mye ugjort, men bare være bevisst på dette).

Når alt dette er sagt, vi er alle forskjellig og noen vil bli en når de gifter seg og prioritere familien over alt. Jeg har en slik venniene, de har nå vært gift i 6 år (hun var 20), de har to barn og ikke ikke hatt det bedre.

Men man kjenner seg selv best, dersom man har reflektert over det så finnes det ingen alder som tilsier at man er klar for å gifte seg eller ikke!

Videoannonse
Annonse
Gjest Revenka
Skrevet

Vi gifter oss om 4 uker. Jeg er 28 og han er 27. Vi har vært samboere i 7 år, og kjærester i 8 år.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Vi har vært sammen i 5 1/2 år, det blir 6 1/2 når vi gifter oss. Er begge 25 år gamle, har vært samboere i 3 år nå. Var venner/bekjente et par år før vi ble sammen.

Skrevet

* Vi har vært sammen i 3.5 år

* Vært samboere i 2 år, og forlovet oss også for 2 år siden rett etter vi flyttet sammen

* Har et barn på vel et år

Begge blir forresten 26 i år.. Var 22 da vi møttes. Noen mener vi har gått fort frem, men vi følte raskt at vi vi var "meant to be" da vi traff hverandre.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...