Frk Johansen Skrevet 27. april 2007 #1 Skrevet 27. april 2007 Min stebror skal gifte seg i sommer og de har hele tiden sagt at jeg med samboer skal bli invitert, vi omgås noe som venner også. Min søster er også invitert. I påsken kom dette opp, min "tilkommne svigerinne" lurte på hvorfor jeg ikke hadde sagt noe om bryllupet og jeg sa at jeg jo ikke var invitert enda. De mente de hadde sendt den i posten men skulle lete litt hjemme. Ikke hørt noe siden, så hvordan forholder jeg meg? Min bror var innom og sa at de hadde sendt den for den lå ikke hjemme blandt de som skulle deles ut. Jeg aner ikke når fristen for å melde seg på går ut men alle andre har jo fått invitasjoner lenge før påske og jeg vet rett og slett ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det. Per nå gjør jeg ingenting, jeg nevner det ikke mer heller, synes ikke det passer seg, vi har jo sagt vi ikke har mottatt noe så da mener jeg de bør sende ut på ny. Hva mener dere andre?
Rosalie Skrevet 27. april 2007 #2 Skrevet 27. april 2007 Jeg syns du skal spørre en gang til om de har funnet den, og om de evt kan sende deg en ny en. Mulig at de syns det er så flaut at den er blitt borte at de ønsker at du tar neste trekk.
Daria Skrevet 27. april 2007 #3 Skrevet 27. april 2007 Ring og spør om detaljene, eventuelt nevn at den ikke har kommet ennå. Dere er familie og omgås som venner, dere vet at dere er invitert -hvorfor er det så farlig å spørre? Spørsmål fornærmer sjelden, taushet kan derimot (feil)tolkes i alle retninger...
naley Skrevet 27. april 2007 #4 Skrevet 27. april 2007 Vist det er broren din er det vel ikke noe problem å przte sammen om det bare. Si du vil komme, så vet du vel når ting skjer? kirka fest osv? vist ikke sier de vel det til deg..
Frk Johansen Skrevet 27. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. april 2007 Vi ses til uka tror jeg, skal si det til han igjen da at vi ikke har fått noe og at jeg ikke vet når ting er.
flickan Skrevet 27. april 2007 #6 Skrevet 27. april 2007 Vet du, to av våre invitasjoner er heller ikke kommet fram til mottakerne. Da vi fikk høre det, ringte vi og lurte på om de ville ha tilsendt en ny, eller om de kunne få detraljene på tlf. Begge sa det var greit å få det på tlf, så jeg regner de som invitert på samme måte som de andre.. Kan det være at broren din føler at det er såpass naturlig at du kommer at det ikke haster med en formell invitasjon? Det er jo åpenbart at dere er velkommen i bryllupet slik jeg leser innleggene dine, men at invitasjonen er borte.
Frk Johansen Skrevet 27. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. april 2007 Jo da men han har også sagt at vi skal få en ny uten innpregede navn på (selvfølgelig) og den har heller ikke kommet så da gidder jeg liksom ikke mase på voksne folk godt oppi tredveåra heller. Jeg vet når det er vielse men ikke når festen begynner. Vanligvis drar man jo direkte så det er ikke noe problem men jente som jeg er vil jeg jo gjerne ha den invitasjonen jeg da. Limer alltid den inn i albumet sammen med bildene fra den store dagen. Siden det er stebror er jeg ikke så voldsomt inne i planleggingen. Eller for å si det sånn, jeg har holdt meg langt unna da det er mer enn nok med mødre og fedre som styrer og heldigvis bor jeg ikke midt i nabolaget. Jeg hadde også klart meg med en telefon men da får de jo ringe og ta det skikkelig på telefonen en kveld om hvordan de tenker seg det hele. Det går noe rykter om felles buss og sånt men har ikke hørt noe om det heller og regner kanskje med det står i invitasjonen.
Hedda-78 Skrevet 27. april 2007 #8 Skrevet 27. april 2007 Hvorfor må du ha det så formelt? Snakk med dem og få bekreftet at dere er invitert, og så sier du at dere gjerne vil komme og at de kan anse det som et svar på invitasjonen. Spør om hva som sto i invitasjanen, og om det stemmer at det er satt opp buss. Trenger ikke å gjøre det så vanskelig, vel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå