Eliza Doalot Skrevet 27. april 2007 #1 Del Skrevet 27. april 2007 Er det greit å be om 1 ukes ferie i en sommerjobb? Den aktuelle uka er før fellesferien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 27. april 2007 #2 Del Skrevet 27. april 2007 Så lenge du takler et avslag, er det alltid greit å spørre . Jeg ville vært ydmyk og ikke presse. Hehe - husker jeg gjorde det i min første sommerjobb som 16-åring. Fikk avslag. Siden jeg SKULLE på det arrangementet sa jeg opp hele sommerjobben like godt. Tror nok generelt ikke at sommervikarer kan forvente å få ferie i perioden 15/6-31/7, men det er sikkert avhengig av hvor du jobber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Leela_ Skrevet 27. april 2007 #3 Del Skrevet 27. april 2007 Kommer vel litt ann på hvor lenge du skal jobbe, men jeg har hatt 1 ukes ferie i noen av mine sommerjobber (8-10 uker jobbing). Skader ikke å spørre iallefall og det er greit å ha avklart det på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 27. april 2007 #4 Del Skrevet 27. april 2007 Du kan alltids spørre, men poenget med sommervikarer er vel nettopp at de skal jobbe istedet for de som tar ferie, og da er det jo litt dumt om vikaren også skal ha ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Doalot Skrevet 27. april 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 27. april 2007 Jeg ser absolutt poenget deres, er vel derfor jeg spør. Stiller det seg anderledes hvis det er en vanlig deltidsjobb/ekstrahjelpjobb, men hvor det må påregnes ekstra jobbing i ferien? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 27. april 2007 #6 Del Skrevet 27. april 2007 Jeg ser absolutt poenget deres, er vel derfor jeg spør. Stiller det seg anderledes hvis det er en vanlig deltidsjobb/ekstrahjelpjobb, men hvor det må påregnes ekstra jobbing i ferien? ← Jeg har alltid fått en ukes fri i min sommerjobbing. Det skal jeg også ha i sommer, i uke 30 Jeg hadde absolutt spurt. Du har jo ikke noe å tape. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 27. april 2007 #7 Del Skrevet 27. april 2007 Jeg ser absolutt poenget deres, er vel derfor jeg spør. Stiller det seg anderledes hvis det er en vanlig deltidsjobb/ekstrahjelpjobb, men hvor det må påregnes ekstra jobbing i ferien? ← Ja det syns jeg. Er du "leid inn" som sommervikar i uke 25-30, er det jo fordi de vet de trenger folk da. Om den innleide ber om ferie uke 26, er det rimelig å anta at de faktisk må ha vikar for vikaren... Ikke så kult. Jobber du året rundt som ekstrahjelp, skal jo du også ha ferie. Så lenge du ikke ber om den midt i fellesferien, må det være helt ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Doalot Skrevet 27. april 2007 Forfatter #8 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Det er egentlig litt vrient å skille mellom ekstrajobb og sommerjobb synes jeg, siden nesten alle jobbene jeg søker på har tekst àla "Søker folk til sommerjobb, mulighet for videre engasjement" ol. Men uansett, jeg prøver meg, har jo som dere sier veldig lite å tape! Endret 27. april 2007 av Eliza Doalot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belissima Skrevet 27. april 2007 #9 Del Skrevet 27. april 2007 Der jeg jobber har folk fått ei uke ferie i ferien iallefall, jeg har alltid lagt ferien min før fellesferien, siden jeg har jobba der såpass lenge så trenger ikke jeg opplæring, så da er ofte de ledige vaktene fra skoleferiestarten til ca. 1.juli for de som er ny, så det har ikke gjort noe.. Men som de har sagt til de som har spurt, ei uke er greit, men når folk spør om 2 ukers ferie som sommervikar så finner de heller noen andre. Man kan iallefall ikke regne med å bli prioritert. Men du har ingenting å tape på det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå