Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kompis som har for høy forbrenning. Får ikke noe flesk på kroppen, noe han ønsker å få litt mer av. Hva kan han gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spise mer. Dessverre ingen annen løsning, for å få ned forbrenningen er vanskelig. Det er jo genetisk betinget.

Skrevet

Hadde jeg vært han ville jeg ikke lagt på meg flesk, men muskler. Spis masse bra mat (så rent som mulig) og tren styrke. Da blir det bra etter hvert :)

Skrevet

Hvis han vil få ned forbrenningen kan han vel forsøke å spise 2 måltider om dagen eller noe..

Skrevet

han har gått på weight gainer nå i 3-4 mnd pluss han trener styrke hver dag, utenom helgene. Han spiser mye og ofte, men han ser fullt ut som en strek. Han skryter av musklene sine, men jeg kan ikke se noe forandring. Jeg kan uten å lyge nesten ta rundt overarmen hans med hånden min.

Skrevet

Man får høyere forbrenning av å spise ofte, fordi da kvitter kroppen seg fortere med dvs ting siden kroppen vet den får mer.. Styrketrening birdar også til høyere forbrenning for jo mer muskler man har jo høyere forbrenning, da forbrenner også kroppen mer når man ikke gjør noe.

Gjest Veronica Mars
Skrevet

Man skulle vel nesten tro at hvis han fortsatte som nå burde han se forskjell etterhvert. Hvis ikke må han bare sise enda mindre. For å få ned forbrenningen kunne han evt. prøve å spise 2-3 veldig store måltider i løpet av dagen, men da blir det samtidig vanskelig å få i seg nok mat da. Som en siste løsning går det jo an å gå til legen, mener det finnes medisiner som setter ned forbrenningen. Han kan jo rett og slett ha for stor tyroksinproduksjon, eller at det er noe annet som kan gjøres.

Skrevet

Vel hvis man har høyt stoffskifte (kalt hyperthyreose) har man høy forbrenning. Eneste måten å bli kvitt hyperthyreose er med medisiner i form av hormoner.

Skrevet (endret)

Jeg har høy forbrenning, å jeg syns ikke det er så veldig vansklig å legge på meg muskler og fett... Han må bare spise mye, også må han spise riktig. Han burde spise mye mer karbohydrater enn han bruker, hvis forbrenninga er så høy.

Hvis han er av den type som fester mye, så kan det være med på å gjøre han til en strek, som du sier. Alkohol er extremt muskeldrepende, så hvis han vil legge på seg, så burde han holde seg unna sånt.

En kamerat av meg sier han har lest at alkohol er like muskelforbrennende som heroin. Jeg har aldri sjekka om det er sant, men det hadde ikke forundra meg.

Endret av Yme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...