Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt meg kjole jeg skal bruke i konfirmasjon. Men siden den er kortermet og det er nå i begynnelsen av mai, trenger jeg noe å ha utenpå. Hva vil passe? Trives godt i både blazerjakker og cardigans egentlig... Men redd for at det for blir tantete med en streit jakke utapå? Hva syns dere? Og har dere noen gode shoppingtips?

Her er kjolen Den sitter kjempefint på meg, og har en sånn knytegreie under puppene. Skal ha pumps med åpen tå til, i gyllent (som litt mørkere halvmatt gullfarge) og grågrønt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm...jeg ville hatt bare et sjal jeg ;) Dressjakke tror jeg ikke blir så kult til, men en hvit cardigan kan jo funke...evt.hvit bolero.

Skrevet

Sjal ja... har et kremhvitt pasjmina. Det kan jo funke... :)

Ellers tenker jeg at en kremhvit omslagscardigan kan funke, men har ikke funnet det i butikkene nå. Bare sånne med små knapper, og det blir lissom litt hverdagslig. *gruble*

Skrevet

Jeg tror også at sjal blir finest til. Prøv med det du har, men det er mulig kremhvitt vil kræsje litt med den hvite fargen? Du får prøve det i dagslys, og se hvordan det blir. :)

Jeg tror en bolero blir bedre enn en omslagsjakke, men at både omslagsjakke og vanlig cardigan blir bedre enn blazer. Du kan evt. piffe opp en cardigan med å ha en nål som tar opp blomstermotivet på den.

Gjest Elastica
Skrevet

Jepp, pashminasjal, eller "trekant"sjal er langt bedre enn blazer (nei, nei)

Eventuelt en enkel strikket bolero.

Gjest Kaya83
Skrevet

Jeg ville gått for en hvit (!!) cardigan som ikke ser altfor hverdagslig ut og som har knytebånd i livet eller er festet med en søt spenne eller noe.. Og bare brukt den når det var nødvendig.. Eventuelt en kåpe.. Hvit bolero tror jeg kommer til å se veldig teit ut rett og slett, pga snittet, stoffet og fargen på kjolen.. Det er veldig mange som IKKE er flinke til å bruke boleroer riktig, og det ser fryktelig stygt ut..

Har du bilde av skoene? Litt skeptisk..

Skrevet

Takk for råd og hjelp! Har kjøpt en enkel kremhvit cardigan i dag, som jeg lett kan feste et knyttebånd på. Også har jeg sjekket fargen på sjalet og det funker fint. Er jo bare snakk om noe å ha rundt seg hvis vi blir sittende ute utover kvelden eller noe.

Tittet etter bolerojakker i dag, siden flere foreslo det. Men asså. Alle jeg så var jo skikkelig stygge, veldig sånn hippieheklegreier, eller sånn korpsuniformstil. Ikke meg i det hele tatt.

Nå gidder jeg ikke styre mer med dette, får være bra nok :)

Skrevet
Takk for råd og hjelp! Har kjøpt en enkel kremhvit cardigan i dag, som jeg lett kan feste et knyttebånd på. Også har jeg sjekket fargen på sjalet og det funker fint. Er jo bare snakk om noe å ha rundt seg hvis vi blir sittende ute utover kvelden eller noe.

Tittet etter bolerojakker i dag, siden flere foreslo det. Men asså. Alle jeg så var jo skikkelig stygge, veldig sånn hippieheklegreier, eller sånn korpsuniformstil. Ikke meg i det hele tatt.

Nå gidder jeg ikke styre mer med dette, får være bra nok :)

Det blir sikkert bra :)

Kos deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...