Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne å ta solarium i mai, og lurer på om noen har noen gode tips for at jeg ikke skal få soleksem.

På jobben har vi leid inn ei solseng som vi skal ha i 2 mnd. Da kan vi ta så mye sol vi vil i den perioden. Er lenge siden jeg har tatt solarium, men om sommeren får jeg soleksem veldig fort.

Hvor ofte bør jeg ta sol, og hvor lenge om gangen bør jeg ta? Tenkte på annenhver dag, og begynne med 10 minutter. Hvordan høres det ut, tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen tips angående soleksem desverre, men det hjelper jo gjerne å smøre seg da :) Du kan jo stikke innom et solsenter å sjekke ut hvilke kremer de har? Brun og Blid har iallefall automater med produkter, og produktbeskrivelse som henger på veggen. I tillegg har de informasjon om hvor mye du bør sole deg i begynnelsen i forhold til hudtype.

Skrevet

Siden du har problermer med soleksem kan du kanskje prøve betakaroten (fåes på helsekosten som tabletter). Det skal hjelpe mot solbrenthet og soleksem og at brunfargen varer lenger. Håper virkelig den fungerer, har også veldig soleksem om sommeren :sur: Hvis du skal begynne å ta den, så anbefales det å begynne tidlig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...