Gå til innhold

hvordan få barnet til å slutte å...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan få barnet til å slutte å bite under amming?Hun biter meg nesten hver gang og det gjør veldig vondt,er jo redd hun skal kunne bite av meg brystvorta :sur:

Hun er 8 1/2mnd så hun forstår ikke au og nei.Når jeg sier nei,så synes hun det er veldig morro da=)

Nå har jeg holdt ut med biting i to uker,håpet det skulle gå over men jeg synes det bare skjer oftere.

synes ikke ammingen er så koselig lenger pga dette,men jeg hadde jo sett for meg å fortsatt en stund til.

Hun får fire måltider fast føde pr dag.Prøvde å gi henne MME idag,men hun er ikke særlig intressert,må l"ure" det i henne.Prøvde å gi det fra samme kopp som hun får vann i,men det hjalp ikke,men vann vil hun ha...

Noen råd?

Spør her jeg,for her er det nok mange med erfaring rundt dette=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at den skal presse babyen mot seg så de ikke får puste og slipper, eller stikke en finger inni skjeveleddet..

Skrevet
Jeg har hørt at den skal presse babyen mot seg så de ikke får puste

:overrasket:

Skrevet

Hun mente sikkert ikke at dem skulle slutte å puste helt da... ta det med ro!

Skrevet
Jeg har hørt at den skal presse babyen mot seg så de ikke får puste og slipper,

Hørtes brutalt ut synes jeg.

Vil hun fortsatt ha pupp, eller bare "tuller" hun med den?

Hvis hun fortsatt vil ha pupp, ville jeg prøvd å ta den vekk så fort hun biter, gjerne kombinert med å se alvorlig på henne og si "slutt", eller noe sånt.

Hvis hun virker lite interessert i puppen, suger lite/slutter å suge/spytter den ut, i tillegg til bitinga, tror jeg rett og slett jeg ville gjort som Nigo sier, og sluttet med amminga. Men det kan jo være fornuftig å høre med helsesøster før du går til det skrittet, om ikke annet så for å forsikre deg selv om at du gjør det rette.

Skrevet
Hvis hun virker lite interessert i puppen, suger lite/slutter å suge/spytter den ut, i tillegg til bitinga

Hun vil fortsatt ha pupp.Hun får jo ikke så mye lenger ettersom hun får mest fast føde nå.Hun er mest intressert i puppen når hun er litt trøtt.

Jeg skal på helsestasjonen til mandag,så får vel noen tips da også.

Jeg har også hørt at man kan presse seg nærmere barnet så brystet dekker nesen,da slipper de når de ikke får puste.Ikke så dramatisk som det kan høres ut for enkelte.

Jeg bruker å stikke fingeren imellom,når hun biter,men jeg har jo allerede fått vondt før jeg får lirket den ut,og jeg prøver å si nei på en bestemt måte og forklare at mamma får vondt,men har prøvd dette i to uker...

En venninne mente man kan knipse babyen på kinnet når det biter,men det hadde jeg ikke klart.

Skrevet

Hei. Jeg var gjennom akkurat det du forteller med alle mine tre. Jeg var absolutt ikke interisert i å slutte - for jeg mener morsmelk er det beste du kan gi barnet ditt. (leeeenge :ler: )

Det jeg gjorde da bitingen begynte - var å stappe en finger inn i munnen deres - og fjerne puppen...med et NEI! Det var faktisk ikke mange gangene - før de forsto at biting - betydde ingen pupp...

Itillegg er det viktig å tenke på at hvis barnet suger godt (ordentlig) - klarer det ikke å bite samtidig. Jeg var derfor ganske rask til å fjerne puppen, når "melkesuginga" gikk over til "puppe-kos" og "tull". Det er nettopp da bitingen kan komme.

Alle mine 3 hadde bare en kort periode med litt biting..men det var litt sånn at jeg - satt på nåler -og var klar med fingeren - i den tiden...

Det gjør jo såååå vondt....

Ønsker deg lykke til med fortsatt amming. ;)

Skrevet

Hei. Jeg var gjennom akkurat det du forteller med alle mine tre. Jeg var absolutt ikke interisert i å slutte - for jeg mener morsmelk er det beste du kan gi barnet ditt. (leeeenge :ler: )

Det jeg gjorde da bitingen begynte - var å stappe en finger inn i munnen deres - og fjerne puppen...med et NEI! Det var faktisk ikke mange gangene - før de forsto at biting - betydde ingen pupp...

Itillegg er det viktig å tenke på at hvis barnet suger godt (ordentlig) - klarer det ikke å bite samtidig. Jeg var derfor ganske rask til å fjerne puppen, når "melkesuginga" gikk over til "puppe-kos" og "tull". Det er nettopp da bitingen kan komme.

Alle mine 3 hadde bare en kort periode med litt biting..men det var litt sånn at jeg - satt på nåler -og var klar med fingeren - i den tiden...

Det gjør jo såååå vondt....

Ønsker deg lykke til med fortsatt amming. ;)

Skrevet

Ja det er som du sier,bitingen kommer gjerne på slutten av ammingen.Jeg skal prøve det med å ta den ut før hun bare koser og tuller å se hvordan det går.

Takk for fine tips alle sammen=)

Skrevet

Vi har litt av det samme problemet med snupp på 10 mnd. Dvs hun biter ikke, det er mer en slags tygging (med de fire sylskarpe tennene hun har) som starter når hun legges til og sluttes når hun slipper.

For min del betyr det Game Over for ammingens del. Jeg har prøvd i flere uker å få henne til å slutte, uten noe særlig resultat, så nå orker jeg rett og slett ikke mer.

Skrevet

Dette har vært oppe mange ganger før, så hvis du søker litt, finner du kanskje enda flere tips. Det går fint an å fortsette å amme selv om ungen biter. Selv holdt jeg en hundredel av et sekund sammen nesen på mitt barn, da kom det et overrakset gisp og måtte slippe med tennene. Nå hadde vi denne perioden i trenånedersalderen så det var helt uaktuelt å slutte å amme, men det ga seg etter en liten stund. Det med å dra barnet inntil er også et godt råd. Og så å ikke gjøre noe nummer ut av det. NEI!, og så legge vekk barnet og sånn virket mot sin hensikt her i huset, da ble gøy å presse grenser. Og konsekvens av handling er det vel delte meninger om hvor gamle barna er før de skjønner det...?!

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg var gjennom dette med mine tre. Hver gang de begynte å bite, tok jeg de konsekvent vekk fra puppen med et bestemt nei, (fungerte for meg også, Myrthel :) ).

De fant faktisk ganske fort ut at biting ikke var tingen dersom de ville ha puppekos ;) .

Skrevet

Min lille på 8 mnd forstår heldigvis nei, dette bruker vi hver gang hun prøver gjøre noe hun ikke bør gjøre. I stedet for å fjerne ting, lar vi de stå og lærer heller jenten hva hun ikke får holde på med.

Au forstår hun også etter at hun har prøvd å bite haken av oss i 3 mnd.

Så jeg forstår jeg er heldig når jeg har en jente jeg kan si både nei og au til og hun stopper med det hun holder på med.

Hun biter forresten kun når det ikke er mer melk igjen. Da sier jeg au, hun slipper og ser opp på meg, hun suger igjen og biter ikke flere ganger.

Skrevet
Hun mente sikkert ikke at dem skulle slutte å puste helt da... ta det med ro!

Fortsatt :overrasket:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...