Devana Skrevet 26. april 2007 #1 Skrevet 26. april 2007 Jeg går på antibiotika nå (begynte på tirsdagskvelden) og ibumetin, og igår begynte jeg å få så fryktelig magesmerter/og sug i magen...Skikkelig mye magesyre også, kjenner det "brenner" i magen på en måte. Det står bare magesmerter som bivirkninger på ery-max'n, men er det noen som har opplevd det samme? Vet at ibumetin ikke skal brukes av folk med magesår, men nå har jeg jo ikke det da, men føles faktisk nesten sånn nå (har hatt det før).
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2007 #2 Skrevet 26. april 2007 Spist noe merkelig? Kan hjelpe med mandler og bananer, og hold deg for all del unna melk.
Devana Skrevet 26. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. april 2007 Nei, har ikke spist noe rart som jeg vet om. Nå har jeg fått skikkelig magesyre og diare i tillegg så dette var ikke noe gøy
Helen Skrevet 26. april 2007 #4 Skrevet 26. april 2007 Jeg går på antibiotika nå (begynte på tirsdagskvelden) og ibumetin, og igår begynte jeg å få så fryktelig magesmerter/og sug i magen...Skikkelig mye magesyre også, kjenner det "brenner" i magen på en måte. Det står bare magesmerter som bivirkninger på ery-max'n, men er det noen som har opplevd det samme? Vet at ibumetin ikke skal brukes av folk med magesår, men nå har jeg jo ikke det da, men føles faktisk nesten sånn nå (har hatt det før). ← Jeg slo opp på pasientutgaven av felleskatalogen, der står det at Ibumetin skal brukes ved forsiktighet hvis du har hatt magesår. Vanlige bivirkninger er bla. diare og magesmerter. Mindre vanlige er bla. magesår. Så det er ganske tydelig her at du kan få mye syre av tablettene. I og med at du har hatt magesår tidligere så bør du kontakte legen å fortelle om at du får syre, så du ikke får et nytt magesår.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2007 #6 Skrevet 26. april 2007 Jeg tro ikke du skal ta ibumetin. Av egen erfaring vet jg at de er sterke for magen. Jeg har hatt magekatarr, ikk sår, men jeg blir dårlig i magen med en gang hvis jeg tar IBUX
Devana Skrevet 26. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. april 2007 uff da...Jeg sa ifra når jeg fikk resept på dem, men hun sa jeg kunne ta dem forde. Hmmm...Har vel spist ca. 20 stk de siste ukene jeg pga betennelsen i tanna
Ulva Skrevet 26. april 2007 #8 Skrevet 26. april 2007 Eg får skikkelig dårlig mage av å gå på antibiotika, rennaræv i ca 1 uke etter at har slutta på medisinen, kan jo være den du reagerer på?? Ellers så merker eg ingenting av ibumetin, men så har eg aldri knaska så mange av dei da.
Devana Skrevet 26. april 2007 Forfatter #9 Skrevet 26. april 2007 Eg får skikkelig dårlig mage av å gå på antibiotika, rennaræv i ca 1 uke etter at har slutta på medisinen, kan jo være den du reagerer på?? Ellers så merker eg ingenting av ibumetin, men så har eg aldri knaska så mange av dei da. ← Kan godt tenkes det er antibiotikaen også, jeg vet ikke...Skal egentlig gå på den i en uke til, men idag har jeg ikke turt å ta en eneste pille pga magen og magesmertene. Får ringe tannlegen imorgen/og legen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå