Gå til innhold

Kan jeg skrelle poteter dagen i forveien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha 20 personer på 3-retters middag hjemme og ingen av oss er vant til å lage mat til fler enn oss 2 :)

Mesteparten må forberedes på forhånd, for vi har ikke hele dagen til å lage istand heller. Kan f.eks. poteter skrelles og deles opp (skal stekes i ovn) dagen i forveien hvis jeg legger dem i vann i kjøleskapet? Og hva med gulrøtter?

Hvor mange kaker beregner man til 20? Det er flest voksne og noen store barn. Håper noen har erfaring og kan komme med noen gode tips!

Skrevet

Kakemengden kan jeg ikke hjelpe med, men både poteter og gulrøtter kan klargjøres dagen i forveien. Skrell og pass på at alt er dekket av vann før du setter det kjølig. Går så fint så :)

Stjerne

Gjest Kitten
Skrevet

Stemmer det Stjerne skriver. Ang. kaker kan det være store variasjoner.. Man regner vel drøyt to vanlig store kaker på 20 personer,.

Skrevet

Vi hadde 13 stk til middag nylig, og da gikk det ca to halve kaker. Så jeg vil tro to kaker skal holde til 20 stk, særlig om de har spist en god middag først.

Skrevet

hva med å laga ulike desserter i tillegg til de to kakene?

Skrevet

Vi skal ha 3-retters middag, så det blir ikke aktuelt med flere desserter. Tror det blir 3 kaker også, med andre ord mer enn nok :-)

Takk for svar alle sammen!

Skrevet
Kakemengden kan jeg ikke hjelpe med, men både poteter og gulrøtter kan klargjøres dagen i forveien. Skrell og pass på at alt er dekket av vann før du setter det kjølig. Går så fint så  :)

Legg gjerne noen sitron-skiver/-båter i vannet, så de ikke blir missfarget.

Lykke til... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...