Gå til innhold

Hvor mye vin trenger jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er ca 16 til middag og to barn,hvor mye vin trenger jeg til forretten og hovedretten?

Og hva skal ungen få til drikke? :legrine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vinmolopolet har en udmerket side for utregning av vin.

Hva ungene skal få kommer jo ann på hva du serverer av mat og drikke, jeg regner med at du serverer noe alkoholdfritt til de voksne? i såfall kan de vel få av det medmindre det er alkoholfri vin.

Skrevet

Normalt regner med med et glass hvitvin til forrett og 2-3 glass rødvin til hovedretten. Det går ca 5 glass oer flaske. Da er det bare å regne ute selv :)

Skrevet

Til 14 personer ville jeg kjøpt:

Forrett: 2-3 flasker hvitvin (man regner 6-7 glass per flaske og 1-2 glass per pers) Vet du om noen som ikke er glad i rødvin og som heller vil ha hvitvin til hovedretten også tror du?

Hovedrett: Vinmonopolet regner ca en halv flaske per pers, mer hvis man tror det blir mange taler og lang middag, eller om alle er glad i vin til mat. Selv har vi regnet ca 0,75 flaske per pers, da blir det vel ca 10-11 flasker.

barna kan vel drikke brus?

• 3 uker senere...
Skrevet
Til 14 personer ville jeg kjøpt:

Forrett: 2-3 flasker hvitvin (man regner 6-7 glass per flaske og 1-2 glass per pers) Vet du om noen som ikke er glad i rødvin og som heller vil ha hvitvin til hovedretten også tror du?

Hovedrett: Vinmonopolet regner ca en halv flaske per pers, mer hvis man tror det blir mange taler og lang middag, eller om alle er glad i vin til mat. Selv har vi regnet ca 0,75  flaske per pers, da blir det vel ca 10-11 flasker.

barna kan vel drikke brus?

Ungene skal få cola :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...