Karamell Skrevet 26. april 2007 #1 Skrevet 26. april 2007 Hei alle sammen... Jeg har i lang tid hatt lyst på en Pom. De er de skjønneste vesen jeg kan tenke meg... Jeg og mannen min står i startfasen med husbygging og vi ønsker oss barn. Vi har også en katt... Hvordan går en pom sammen med andre dyr og små barn? Jeg tenker på å anskaffe meg en liten pom når huset står ferdig og katten er trygg i nytt hjem. Tror dere det kan gå bra? Jeg har hørt så mye forskjellig i forhold til barn og pom, men tenker at det handler mest om at pommene er så skjøre som små? At barna kan komme til å skade dem? Er selv oppvokst med hund og tenker at man kan kombinere små barn og små hunder uten problem, men vil gjerne høre erfaringer fra andre.....
Gjest Munchy Skrevet 27. april 2007 #2 Skrevet 27. april 2007 Vi hadde en pomeranian for en tid tilbake, og den gikk veldig fint med både barn og med kattene våre. Men så var hun veldig gammel da vi fikk henne,- 14 år.
Gjest miobell Skrevet 27. april 2007 #3 Skrevet 27. april 2007 hei! Vi har en liten pom på 18 uker. Herlig krabat Enig i at pomeranian er verdens herligste rase Men det kreves jo endel energi i starten da, men slik er det selvsagt uansett hvilken hund du anskaffer. Høres smart ut vente med å anskaffe valp til dere kommer skikkelig til ro i det nye hjemmet. Dette både for katten, deres og den nye valpens del. Hvor gammel er denne katten? Tror ikke de to sammen nødvendigvis behøver bety problemer. Det kommer så an på. Ideelt sett har jeg hørt, og erfart tidligere, at beste kombinasjon av katt og hund er å få kattunge inn i hjem med hund og ikke omvent, men det behøver jo ikke være sånn. Katter er sta dyr. Med en liten valp kan katten lett føle seg tilsidesatt og rett og slett virke sjalu. Skjedde hos en venninne av meg. Var egentlig ganske komisk.. hehe... men der går det kjempebra idag Når det gjelder små barn og pomeranian har jeg også hørt masse rart. Vet at rasen ikke går så bra sammen med helt små barn. Dette fordi de lett herjer mye noe som stresser opp den lille pomeranianen. slik kan en få en nervøs hund. I tillegg er det viktig være forsiktig med alt av løft, og for all del unngå fall hos disse små hundene. Spesielt når de er valper. Dette pga de er skjøre i beina, og disponert for en kneskade feil. Ja, de er jo forsåvidt skjøre generelt... Men,jeg mener da bare at det handler om at dere som eigere er oppmerksomme på dette og følger med. Hunden har bare godt til å bli vant til mest mulig ( da selvsagt også små barn og andre dyr). Vi har ikke barn ennå, men vil da sikkert få det i løpet av ikke så altfor lang tid. Men godt ha litt tid bare til hunden først , gjøre den trygg. Er du like betatt av pomeranian som det jeg er, så synes jeg ikke ditt øvrige liv og dine ønsker om barn skal stoppe deg. Du vil ikke angre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå