Gå til innhold

Deler familien tannkrem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hersker liten tvil om at mange på KG er veldig opptatt av bakterier - og da spesielt å eliminere eller holde seg langt vekk fra disse. Jeg tenker nå på 90-graders klesvask, spising av fremmede folks kakebakst og lignende.

Men så, hva gjør dere med tannkremen? Deler du og resten av familien samme tannkremtube, eller er det noe som aldri kunne skjedd om så sola datt ned?

Da jeg vokste opp delte familien min alltid tannkremtube, men nå varierer det litt hva jeg og kjæresten gjør. Noen ganger har vi felles, andre ganger ikke. Begge deler er helt greit, men av praktiske årsaker er det greit å ha flere tannpastatuber i hus (når det er snakk om overnattinger borte hvor ikke begge er med o.l.

Videoannonse
Annonse
Gjest baby-E
Skrevet

Vi deler.

Men nå er jeg av den oppfatning av at bakteriehysteriet gjør mer skade enn det er bra da.

Skrevet

Vi har flere tannkremtuber, men hvem som bruker hvilken er nok mer tilfeldig. Jeg ser ikke bort fra at gjester også kan finne på å benytte seg av våre tannkremtuber hvis de likevel ligger på vasken. I det hele tatt er ikke dette noe jeg har sjenket en tanke før du spurte nå! :ler:

Skrevet

Ja, vi deler også tannkrem. Spiser også fremmede folks kaker, rart jeg fremdeles er frisk og rask :overrasket:

Skrevet

Vi som er over 30 år vi skulle egentlig vært daue :ler: På 70 tallet hadde vi ikke denne hysterien rundt alt dette med bakterier osv. ikke brukte vi hjelm når vi sykla, osv.

Vi deler tannkremtube

Skrevet

Finnes det noen som avstår fra å dele tannkremtube av hygieniske årsaker? :overrasket:

Skrevet

Vi deler tannkrem, av og til tar vi feil håndkle :sjokkert: , en gang i blant spiser vi mat som ikke helt rene barnehender har vært i berøring med, vi spiser kaker som andre har bakt, salater når vi er i utlandet, benytter offentlige toaletter uten å desinfisere dem først. Det må være et under at vi er i live.

Skrevet
Finnes det noen som avstår fra å dele tannkremtube av hygieniske årsaker? :overrasket:

Det skal du ikke se bort fra :ler:

Gjest Silmarill
Skrevet
Vi deler tannkrem, av og til tar vi feil håndkle  :sjokkert: , en gang i blant spiser vi mat som ikke helt rene barnehender har vært i berøring med, vi spiser kaker som andre har bakt, salater når vi er i utlandet, benytter offentlige toaletter uten å desinfisere dem  først. Det må være et under at vi er i live.

:overrasket: dere må være mye syke dere da eller? :ironi:

Her i huset deler vi tannkremtube - vi deler tom. samme toalett :sjokkert:

Skrevet

Vi deler.Tannkrem fjerner jo bakterier så det er vel ikke mange bakterier som liker seg i tannkremen?

Skrevet

Vi deler.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi deler tannkrem, bortsett fra ved omgangssyke. Da har den syke egen tannkrem.

Skrevet

Nei, men det er fordi vi har forskjellig tannkremsmak. Jeg må ha en jeg ikke får åndenød av og som ikke skummer så mye. Mannen går under mottoet 'jo sterkere, jo bedre'. Men lillesnuppa og jeg deler.

Skrevet

Deler med samboeren, selv om jeg har lurt litt på hvor lurt det er. Jeg mener, tannkosten blir jo gnidd mot tuben, så de bakteriene som er grunnen til at det blir advart mot å dele tannkost vil jo fennes på tuben også, bare i mindre mengder?

Vel, tviler på jeg gidder bry meg med det første. Men tror alikevel det er større sjans for at vi slutter dele tannkrem enn vi blir flinkere elers når det gjelder hushygiene :ler:

Skrevet

Samboeren min og jeg deler tannkrem - og vi kysser til og med også!!!

Gjest Bellatrix
Skrevet

:hakeslepp:

Skrevet

ÆÆÆÆÆSJ!

(Hvor er spy-smileyen?)

Skrevet

he he selvfølgelig gjør vi det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...