Gjest Silmarill Skrevet 27. april 2007 #42 Skrevet 27. april 2007 Mark er ikke ekkelt! Mark er nyttedyr for jorda, fuglene og fiskerne Jeg sier meg uenig i at mark er ekkelt og du har en fornuftig mann. Edderkopper er derimot ekkelt
Sikkert Skrevet 27. april 2007 #43 Skrevet 27. april 2007 Mark er ikke ekkelt! Mark er nyttedyr for jorda, fuglene og fiskerne Jeg sier meg uenig i at mark er ekkelt og du har en fornuftig mann. Edderkopper er derimot ekkelt ← Edderkopper betyr lykke, - ikke er de slimete, og noen av de har ganske vakre farger også....! Mark derimot er skikkelig ekkelt. Ja, - nyttedyr uten tvil, - men like fullt ekle. Ikke tale om at jeg hadde puttet lankene mine i jorden hvis jeg visste det var mark der...
Gjest vimselot Skrevet 28. april 2007 #44 Skrevet 28. april 2007 Edderkopper er ikke ekle. De fanger insekter som er ekle... Veps og bier er derimot direkte farlige. Du vet jo ikke om du er allergisk og går over i anafalystisk sjokktilstand før du er blitt stukket... Jeg er redd veps. Kanskje jeg skal la meg stikke, under kontrollerte former, dvs. når jeg har ringt sykebilen på forhånd... Jeg liker jo veps i grunnen, men er altfor redd dem...
Gjest Silmarill Skrevet 28. april 2007 #45 Skrevet 28. april 2007 Edderkopper betyr lykke, - ikke er de slimete, og noen av de har ganske vakre farger også....! Mark derimot er skikkelig ekkelt. Ja, - nyttedyr uten tvil, - men like fullt ekle. Ikke tale om at jeg hadde puttet lankene mine i jorden hvis jeg visste det var mark der... ← Vel, jeg har fobi for edderkopper så når jeg ser en får jeg helt "mark" Når jeg skal på fisketur i skogen, bruker jeg å grave etter mark jeg - jo feitere jo bedre --- Vimselot: Jeg er heller ikke så begeistret for veps, tror ikke noen er det! Vepsestikk og hoggormbitt er vel noe av samme smerten/farlighet - så sant man ikke er ellergisk selvsagt, da er det jo livsfarlig.
Gjest vimselot Skrevet 28. april 2007 #46 Skrevet 28. april 2007 Hvordan vet man at veps er livsfarlig før man er blitt stukket? Jeg er ikke redd for smerten, men får helt "mark" når jeg ser en veps. Det ødelegger hele sommeren faktisk. Går det an å få en allergiprøve hos legen, eller må jeg tirre på meg en veps og ha nummeret til legevakta klart på mobilen? Mark er ikke ekle, men det er ekkelt å bruke de som agn når man skal fiske. Man trenger ikke mark på kroken... (Send en pm hvis du ikke vet hvordan du skal få fisk...)
Gjest Silmarill Skrevet 28. april 2007 #47 Skrevet 28. april 2007 (endret) Hvordan vet man at veps er livsfarlig før man er blitt stukket? Jeg er ikke redd for smerten, men får helt "mark" når jeg ser en veps. Det ødelegger hele sommeren faktisk. Går det an å få en allergiprøve hos legen, eller må jeg tirre på meg en veps og ha nummeret til legevakta klart på mobilen? Mark er ikke ekle, men det er ekkelt å bruke de som agn når man skal fiske. Man trenger ikke mark på kroken... (Send en pm hvis du ikke vet hvordan du skal få fisk...) ← Vet ikke hvordan du finner ut av om du er allergisk eller ei uten å ha blitt stukket! Vepsen er irriterend! Har merket meg at vepsen er glad i skalldyr og/eller sjømat generelt! Man vet ikke det ikke før man har blitt stukket! Jeg var ikke allergisk mot veps sist jeg ble stukket, men om jeg fortsatt ikke er allergisk det vet jeg ikke! Samboeren min var ikke allergisk mot veps i ung alder, men han er det nå! Han må ha medisiner med seg hele tiden i "vepse" perioden! Jeg trenger ingen tips for fisking - når jeg fisker nå (hvilket er sjeldent) så bruker jeg evt. spinner, "flue" eller sluk! Det siste fra båt! Da jeg brukte mark, så gjorde jeg det kun da jeg brukte dupp eller da jeg ispilket Takk endå Endret 28. april 2007 av Silmarill
Gjest vimselot Skrevet 28. april 2007 #48 Skrevet 28. april 2007 Javel, men hvem tredde marken på kroken din? Var det du selv eller en mann?
Gjest Silmarill Skrevet 28. april 2007 #49 Skrevet 28. april 2007 (endret) Javel, men hvem tredde marken på kroken din? Var det du selv eller en mann? ← Ikke jeg ihvertfall jeg syntes så synd på marken så det gjorde jeg ikke selv! Har dårlig samvittighet enda jeg, for at jeg brukte marken som agn - ikke fikk jeg no fisk heller, så det........ Endret 28. april 2007 av Silmarill
Gjest vimselot Skrevet 28. april 2007 #50 Skrevet 28. april 2007 Jaa, avslørt... Jeg fisker av og til selv, ikke med mark, men... og gjett hvem som må ta livet av fisken når jeg har dratt den på landejorda... Ikke klarer jeg å spise den etterpå heller (bortsett fra når jeg er flere dager på fjellet). Jeg fisker som regel laks og ørret, når jeg fisker, men etter at jeg måtte ta livet av laksen selv pga. manglende menn, så har fiske mistet litt av sjarmen... Må skjerpe meg, vet det...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå