Bambine Skrevet 26. april 2007 #1 Skrevet 26. april 2007 Når er det vanlig at gutter kommer i stemmeskiftet og hvor lenge varer egentlig den perioden?
Kaffekoppen Skrevet 26. april 2007 #2 Skrevet 26. april 2007 Det mest vanlige er nok i 13-14årsalderen, men jeg tror jeg leste noe om guttekor som fikk problemer fordi guttene går tidligere i stemmeskiftet nå enn før?
Gjest Silmarill Skrevet 26. april 2007 #3 Skrevet 26. april 2007 Dette er det endel uenighet i hva som er mest vanlig, men jeg mener at det er 10 – 13 års alderen og noen mener 8 – 14 års alderen! Selv om tidspunktet for når man kommer i puberteten er ulikt fra person til person, vil rekkefølgen på pubertetstegnene oftest være den samme for alle. Sønnen min kom i stemmeskifte i 4 klasse, altså da han var ca 9 år! Dette er egentlig ikke så vanlig, så han måtte til ”hormon” undersøkelse. ALT var normalt! Hvor lenge det varer husker jeg ikke, men er det ikke ca 1 år mon tro :klø:
ehu Skrevet 27. april 2007 #4 Skrevet 27. april 2007 Guttene mine var henholdsvis 12 og 14 år da de kom i stemmeskifte......
Kaffeavtalen Skrevet 27. april 2007 #5 Skrevet 27. april 2007 Mine sønner er 11 og 12, og ingen av den er i nærheten v stemmeskiftet ennå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå