Gå til innhold

Something old, blue, borrowed etc

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes det var bare tull, og brydde meg ikke noe om det. Når jeg tenker etter manglet jeg bare noe blått, men jeg ble da gift allikevel!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke tenkt noe over det, men tror jeg har klart å oppfylle det uansett:

Something old: forlovelsesringene vi skal bruke som gifteringer er 2 år gamle.. teller det?!

Something new: sko, slør osv

Something borrowed: leier brudekjole

Something blue: fikk blått strømpebånd med i gave på brudebutikken

• 1 måned senere...
Gjest Veronica Mars
Skrevet (endret)

Vet ikke helt om jeg skal gjøre det ennå, kanskje bare for gøy. Tenkte å låne mammas blå safirøredobber, men man skal jo helst låne fra noen som har vært lykkelig gift, og hun har jo vært skilt to ganger. :ler:

Kjolen er ny, så det er jo ordnet. Men hvis ikke de øredobbene er gamle vet jeg sannelig ikke hva jeg skulle bruke i stedet. Har en gullklokke jeg arvet fra mormor, men siden jeg skal ha mye sølvfarvet på meg passer det kanskje ikke helt. Hmm...

Endret av Veronica Mars
Skrevet

Skjønner fortsatt ikke. Da kan man jo ta hvilke tradisjoner som helst, bare for at det er sett på tv. Det er bare skikkelig historieløst å ha en "tradisjon" som man har sett på film eller Friends..

Gjest Veronica Mars
Skrevet
Skjønner fortsatt ikke. Da kan man jo ta hvilke tradisjoner som helst, bare for at det er sett på tv. Det er bare skikkelig historieløst å ha en "tradisjon" som man har sett på film eller Friends..

Hvis du ikke har lyst er det jo bare å la være? Andre må jo få lov hvis de har lyst. Alle velger jo ut tradisjoner de liker, om det så er halloween, jul, kirke, dåp og så videre. Jeg synes det finnes mye "verre" tradisjoner, denne går jo i hvert fall ikke ut over noen.

Skrevet

enig i det... at enhver må få velge de tradisjoner en vil. Og dessuten må jo alle trdisjoner begynne en gang...

(Men jeg synes det er litt rart at norske bruder velger 4 av 5 ting i denne, det er så vidt jeg vet nemlig få som hr en mynt i skoen...)

Skrevet

Jeg har tenkt litt på dette, men følger det ikke slavis. Men nå ser det ut til at det går opp uansett;-)

Old=Mormors gamle gullpumps som hun giftet seg i

new=Tiara, Gifteringer, slør

Borrowd=Mammas perlekjede

blue= strømpebånd

Da er det bare å legge pennyen i skoen så er jeg klar jeg!

Skrevet
Jeg kommer til å ha det, men det har mye å gjøre med at brudgommen er engelsk! :)

Proever ikke vaere frekk, men jeg lurer paa; er det virkelig en engelsk tradisjon, eller er den heller Amerikansk? Spoer fordi min forlaavede er engelsk ogsaa, og hvis det er vanlig i England, gjoer jeg det med glede ogsaa!

Skrevet
er det virkelig en engelsk tradisjon, eller er den heller Amerikansk?

Det er en engelsk (victoriansk) tradisjon.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg syns det er en litt morsom tradisjon selv om den ikke er norsk. Og min amerikanske vertsmor kommer til bryllupet og hun er litt opptatt av det :-)

Her er mine ting:

Something old: Min oldemors forlovelsesmedaljong som min mor nå har gitt videre til meg. Var veldig glad i min oldemor som døde i 1995, syns det er fint å ha med noe av henne på den store dagen.

Something new: Min vertsmor insisterer på å kjøpe ørepynten. Hun kommer inn fra USA to dager før bryllupet så før det vet jeg ikke hvordan ørepynten ser ut... skummelt og spennende. Jeg trodde kjolen telte som Something new, men min amerikanske mor sier nei på det...

Something borrowed: Har lånt både sko og tiara av min kusine som sto brud for 5 år siden. Så der får jeg hell og lykke fra en som er lykkelig gift selv.

Something blue: Her går jeg for den enkle løsningen. Strømpebånd.

Lucky penny: Så langt er jeg ikke kommet, usikker på om det er en god idé å putte noe hardt i skoen... he he.

------------------

Brud om 17 dager, hjelp!

Skrevet

Det med pennyen er vel det som gjør meg også usikker. Både det med noe hardt i skoen, og rent praktsik hva slags mynt det skal være... (tviler sterkt på at jeg har en penny liggende, for å si det sånnm også bor jeg ikke akkurat i england eller amerika, oghar ikke noen tilknytning til pennys og pence (jeg har vel hørt "and a sixpence in the shoe" også, det er vel den amerikanske utgaven knskje?) så kanskje en norsk mynt?)

Lånt, gammelt og nytt har jeg. Blått ordner seg helt sikkert. Men usikker på om jeg vil... for jeg synes 4/5 er dumt, det bør være hele eller ikke. Men 3 av 5 HAR jeg altså uansett da :)

Gjest Gjest
Skrevet

Skal prøve i alle fall, synes det er litt koselig med denne tradisjonen, skal jo bety lykke. Vet ikke helt hva det blir enda, har en ny kjole, blå brudebukett og litt blått på strømpebåndet. skal låne et perlekjede av min forlover som hun brukte når hun giftet seg, og hun er fremdeles lykkelig gift. hun har dessuten funnet en "lykke" penge til skoen min så da mangler jeg noe gammelt, har vurdert en sølv brosje som har tilhørt min oldemor, men får se det ann. vil helst ha noe fra min bestemor siden de feirer 70 års bryllupsdag senere i år, innbiller meg liksom at det må være "ekstra" lykke å ha noe fra henne

Gjest 3llie
Skrevet

Jeg har tenkt en del på det, men mangler både lånt og gammelt, aner ikke hva det skulle vært...

Six pence i skoen kommer jeg nok ikke til å ha.

Skrevet
Jeg har tenkt en del på det, men mangler både lånt og gammelt, aner ikke hva det skulle vært...

Kan jeg spørre hvorfor? Jeg skjønne ikke poenget med å "følge en tradisjon" når tradisjonen sier du skal ha 5 ting for lykke, og du ikke vil ha mer enn 4 av dem, da følger du jo uansett ikke den tradisjonen, aå hvorfor bry seg med de 4 andre?

Skrevet

:)

HVa med å låne en gammel mynt, så vidt jeg har forstått trenger det ikke være en six pence, jeg skal ha en krone min forlover har funnet( disse skal jo være lykke penger) mener å ha hørt at en penge i skoen skal bety velstand i ekteskapet og det vil jo de fleste ha. he he :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...