Ceccy Skrevet 26. april 2007 #1 Skrevet 26. april 2007 Jeg har tenkt å skaffe meg en dobermann, og lurer på om det er noen andre her som har en sånn hund? Dobermann er absolutt min favoritt, og har lest veldig mye om rasen, så kan ganske mye.. Men noen som kan fortelle noen av egen erfaring??
rangi Skrevet 26. april 2007 #2 Skrevet 26. april 2007 Jeg har iallefall vært borti nok Dobermenn til å vite at det ikke er en god førstegangshund, men med riktig oppdragelse og riktig eier kan de bli skikkelig flotte hunder:) De er jo veldig fine da!
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 26. april 2007 #3 Skrevet 26. april 2007 Jeg har iallefall vært borti nok Dobermenn til å vite at det ikke er en god førstegangshund, men med riktig oppdragelse og riktig eier kan de bli skikkelig flotte hunder:) De er jo veldig fine da! ← Helt enig her. De trenger mye morsjon og mental stimulering. Faktisk, den mest veldresserte, trivelige og lykkelige bikkja jeg har møtt var en dobermann... Men han gikk 3 turer om dagen (2 på en time og en på alt fra 1/2 til 4-5-6 timer), han trente spor en gang i uka/hver 14. dag, og trente agility en gang i uka. Han var på utstillinger og han trente og konkurrerte i lydighet. Selvsagt ikke alle som trenger like mye, men tror de trives bedre og blir enklere å ha med å gjøre når de stimuleres fysisk og psykisk, og i tillegg har en moden og konsekvent eier er det kjemepbikkjer. Men vil også det sagt at jeg har drevet med all slags bikkjer siden jeg kunne krabbe, men jeg ville ikke hatt dobermann. Synes de er fantastisk fine, men de krever alt for mye av en eier. Når jeg var tenåring var det jo det helt store, men du og du så glad jeg er for at jeg ikke skaffet meg en da
sebra Skrevet 26. april 2007 #4 Skrevet 26. april 2007 hmm...er det ikke noe sånn at helt renrasa dobberman er ulovlig i norge?mulig jeg er heeeelt på jordet nå,men jeg tror jeg har hørt noe om det.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 26. april 2007 #5 Skrevet 26. april 2007 hmm...er det ikke noe sånn at helt renrasa dobberman er ulovlig i norge?mulig jeg er heeeelt på jordet nå,men jeg tror jeg har hørt noe om det. ← Nope, da har du nok hørt noe rart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå