Gå til innhold

Hva er din BMI?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har nylig satt meg inn i det med BMI eller Body Mass Index.

Har forstått det slik at man måler det: Høyde*Høyde, det tallet man kommer fram til her blir dividert med vekten. Tror det stemmer.

Hvilken BMI har dere?

Testet BMI på samboeren, han er slank, men har litt "mave", men ble skikkelig overvektig utfra den tabellen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

BMI bryr jeg meg ikke noe om. Man kan være slank og veltrent og alikevel få en høy BMI, muskler veier nemlig mer enn fett.

Skrevet

Husk at BMI IKKE måler

- den formen du er i, det gjelder både styrke og kondisjon

- tar ikke høyde for at muskler veier mer enn fett

- sier ikke noe om hvor sunn du er

- kan ikke fortelle at en tynn person kanskje har blodårene tettet til fett fett og avleiringer fra et usunt kosthold

- sier ikke noe om din smidighet

- sier ikke om du har bra førlighet og plastikk

BMI sier noe om høyde i forhold til vekt. Men vekt sier ikke noe om alt dette over. Og det er MYE bedre å være rund og i god form, enn tynn og i dårlig form.

Ta en rask spasertur på en time, så vil det fort vise seg hvem som er sunnest og har hatt beste helsemessig effekt av kosthold og levesett.

*sinna Tusenfryd er mot slanking og overfokusering på vekt og synes at badevekter skulle vært forbudt i salg*

Skrevet

Gir Tusenfnusken min en kos og driter i BMI sammne med henne...(det ble kanskje litt vulgært.... :sjarmor: ) hehehe :ler:

Uansett så ser jeg INGEN grunner til å bry seg om dette.... Gi meg EN god grunn til å bry seg om BMI ?!?...

Gjest Virvel
Skrevet

*applauderer*

Knall innlegg, Tusenfryd. :D

Gjest Liten
Skrevet

Selv sliter jeg med både vekta og formen, men har bestemt meg for å begynne med det siste og satse på at det påvirker resten også. Og BMI er noe forb... møl: Selv når jeg er der jeg trives med vekta (noen år siden sist det nå da....), så påstår BMI-fansen at jeg er overvektig.

Var på min første friskis & svettis-time på flere år i dag og overlevde faktisk!! :hoppe: hmmm.... så har gåturene til jobb på hålka hatt noe for seg likevel. Kan jeg få ansette deg som personlig innpisker, Tusenfryd? :rodme:

*løper over i rosebutikken og ser om de har en rose som passer til en tusenfryd*

Gjest Duchess
Skrevet

Gi nå blanke i BMI'en da, den sier ingenting reelt likevel.

Ikke om beinbygning iallfall. Og den er ganske vesentlig når det gjelder vekt.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg bryr meg heller ikke om BMI.

Som jeg har sagt før så er min sambo som ikke har et eneste fett på kroppen overvektig i følge BMI. (muskler da *s*)

Altformange som følger denne slavisk .

Skrevet
Selv sliter jeg med både vekta og formen, men har bestemt meg for å begynne med det siste og satse på at det påvirker resten også. Og BMI er noe forb... møl: Selv når jeg er der jeg trives med vekta (noen år siden sist det nå da....), så påstår BMI-fansen at jeg er overvektig.

Var på min første friskis & svettis-time på flere år i dag og overlevde faktisk!! :hoppe: hmmm.... så har gåturene til jobb på hålka hatt noe for seg likevel. Kan jeg få ansette deg som personlig innpisker, Tusenfryd? :rodme:

*løper over i rosebutikken og ser om de har en rose som passer til en tusenfryd*

Takk for det! Og gratulerer. Friskis & Svettis har høy grad av overlevelse :ler: Og så har vi det inmari moro mens vi holder på.

Skrevet

:lol::lol::lol::lol:

Syns sjøl at jeg er helt perfekt,jeg....både uten BMI og BMW........

Gjest Liten
Skrevet
Syns sjøl at jeg er helt perfekt' date='jeg....både uten BMI og BMW........[/quote']

det jeg ikke har i BMW, tar jeg igjen i BMI!

:briller:

Skrevet

BMI er bare tull, og som sagt tidligere her av Englepusen veier muskler mer enn fett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...