Linnda Skrevet 30. mars 2002 #1 Skrevet 30. mars 2002 Noen som har vært i Tyrkia her? Reiser til Tyrkia den 27.juli og blir borte 14 dager. Lurer litt på om det er speielle ting som anbefales?? Skal til Cesme. 12
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2002 #2 Skrevet 30. mars 2002 Kanskje du heller skulle forhørt deg her inne FØR du bestilte reisen? Generelt vil jeg si at INGENTING med Tyrkia som feriemål kan anbefales! Et urenslig møkkafolk, rett og slett, bestående av frekke småkjeltringer, og med myndigheter som ikke bør støttes da deres holdning til menneskerettigheter er helt på trynet... spør Amnesty! Herregud, det finns da drøssevis av greske øyer man kan dra til hvis man vil til denne regionen? Grekere er et hyggelig og ordentlig folkeslag, reis heller til de, er min anbefaling!
Linnda Skrevet 30. mars 2002 Forfatter #3 Skrevet 30. mars 2002 Det var da voldsomt!!! Hvis du ikke hadde noe ålreit å si så kunne du vel latt være!! Jeg har faktisk fått flere positive tilbakemeldinger fra andre. Tenkte jeg skulle spørre her inne også, men...... Det var visst bortkastet! 12
Mitsi Skrevet 30. mars 2002 #4 Skrevet 30. mars 2002 Hei Tuva! Vi reiser til Tyrkia i mai i år, nærmere bestemt til Alanya. Dette gjør vi fordi vi har flere i vår omgangskrets som har vært opptil flere ganger i Tyrkia og stortrives. Tyrkerne er sammensatte som alle andre folkeslag. En finner faktisk også ureinslig og uhøflige nordmenn (tro det eller ei). Det jeg er blitt fortalt om tyrkere er at de er veldig glade i barn, og at det er et flott land og reise på sol - bad ferie sammen med familie. Det finnes endel innpåslitne selgere, men hvor skal en reise charter for å slippe dem? En ferie oppleves forskjellig fra person til person, og etter hvilke forventninger og krav en stiller. Det finnes folk som har vært på greske øyer f.eks Kreta og sier aldri mer, mens andre drar tilbake år etter år. Vi var et år på Gran Canaria, og sier at dit har vi ikke lyst til å reise igjen, men vi traff folk som hadde vært der hvert år i 10 år. Smaken er som baken. Jeg har ikke hørt en negativ ting om Tyrkia fra dem jeg kjenner, men lest masse negativt på internett. Dette velger jeg å se bort fra, fordi jeg ikke kjenner disse folka, kanskje er de misførnøyde med alt? Hvem vet? Jeg velger og tro at Tyrkia er et land som er like greit å feriere i som f.eks Spania og Hellas, men det er en god del billigere, noe som gjør at vi i en etableringsfase av livet har mulighet til å ta barna med på en sydentur. Dette ble jo ikke de tipsa du ønsket, men jeg følte bare behov for si min mening, uten å kommentere usaklighetene som ble uttalt tidligere i tråden. Vi gleder oss iallefall kjempemye til å reise. GOD TUR12
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2002 #5 Skrevet 30. mars 2002 Jeg ble virkelig provosert av det første svaret du fikk, og selv om jeg aldri har vært i Tyrkia før, kunne jeg godt tenkt meg det! Den som ga deg svar er tydeligvis ikke tolerant ovenfor andre kulturer, men holder seg til "gode, gamle" turistmål som Hellas, der de fleste en møter faktisk ikke er innfødte. (Ikke for å si noe negativt om Hellas, som jeg også liker...) Kos deg på turen, du! Det blir nok kjempefint. Har hørt at det er deilig der med mye spennende å oppleve. God tur!
Gjest line Skrevet 30. mars 2002 #6 Skrevet 30. mars 2002 On 2002-03-30 16:40, anonym wrote: Kanskje du heller skulle forhørt deg her inne FØR du bestilte reisen? Hun lurte jo også på om det var noen som hadde noen spesielle ting å anbefale. P.S ikke la ditt dårlige humør gå ut over alle oss andre.12
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2002 #7 Skrevet 4. april 2002 -line- hvordan klarte du å lage den nydelige lille figuren din? jo har selv vært i cesme og har bare gode minner derfra! det er en vakker og ikke minst spennende by! jeg reiser gjerne igjen! god tur
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2002 #8 Skrevet 4. april 2002 Hei! Jeg og mannen min var i Tyrkia i midten av juli 2000, og hadde en fin og varm uke! Vi var i Marmaris sammen med et vennepar, og vi koste oss masse med bading/soling (Tyrkisk bad må du prøve!)og shopping (kjøpte oss et nydelig tyrkisk teppe + skinnjakker til ok pris). Ellers gikk vi på mange koselige restaurantbesøk om kveldene... Det eneste som vi ikke var så fornøyde med, var at badestranden som lå nært der vi bodde, var ganske skitten. Sikkert fordi det var en båthavn like ved. Men leilighetshotellet hadde et fint basseng så vi koste oss masse der, dessuten tok vi dolmus til en badeby i nærheten et par dager og lå på stranden der. I tillegg tok vi en deilig dagstur på en litt større båt til en "skilpaddelagune", vi prøvde helsebringende "leire/gjørmebad", så gamle graver i fjellet osb. Med andre ord fikk vi med oss litt historie den dagen... Bare et lite tips; styr unna store flotte shoppingsenter, der kan det være mange selgere som prøver å "lure" turister og prisene er som regel ganske høye!! Vi ønsker deg/dere en kjempefin tur til Tyrkia, du får det nok alle tiders!! Reis med åpent sinn og ingen forventinger, da blir det best. God ferie
Gjest line Skrevet 6. april 2002 #9 Skrevet 6. april 2002 -Anonym- Dette sto det i FAQ: Vil du tilføye grafikk i teksten din, kan du skrive det grafiske symbolet sin URL, som vist i følgende eksempel. [ img ] http://adrseen-til-bildet-på internett[ /img ] I eksempelet ovenfor vil BBkoden automatisk gjøre det grafiske symbolet synlig i teksten din. Vær oppmerksom på at "http//" delen av URL er PÅKREVET for [ img ] koden. NB: Det er ikke lov til å lenke opp til bilder som ikke ligger på din egen hjemmeside eller Kvinneguidens server! Ps her har jeg brukt mellom rom mellom [ img ] for å kunne vise det. _________________ Line Lykkelig gift siden 16 juni 2001 1212[ Dette Innlegg er endret av: line den 2002-04-06 19:04 ]
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2002 #10 Skrevet 16. april 2002 Hei. Har vært to ganger i Tyrkia,Antalya og Marmaris. Synes Tyrkia er et helt ok land å reise til. Det er billig,god mat og en spennende blanding av asiatisk og europeisk. Du får oppleve mye mer enn en vanlig chartertur til f.eks Spania eller Hellas. Vi var med på flere dagsturer som ble solgt på strandpromenaden, til norske 50-60 kr,inkl. lunsj.Turen varte i ca 5 timer og stoppet på flere steder for bading og annet.Kjempekoselig. Dykking er også billig om det er av interesse,instruksjoner blir gitt på båten om du ikke har dykket før, mer som å kikke i et akvarium med fisker i alle farger og korallrev.Tyrkia har også et kjempebra kjøkken,prøv forskjellige retter og gjør ferien til en kulinarisk opplevelse. Det er også forskjellige markeder hvor det er mye spennende å se og kjøpe, men det kan være lurt å øve på pruting.Den første prisen de oppgir er alltid altfor høy,men det kan være gøy å prute om du får til et røverkjøp. Tyrkisk bad ble anbefalt tidligere,ta å forhør deg med reiseselskapet hva som er best.Det kan være veldig store forskjeller på kvaliteten.Anbefales på det sterkeste. GOD TUR
Linnda Skrevet 18. april 2002 Forfatter #11 Skrevet 18. april 2002 Takk for mange positive tilbakemeldinger. Vi gleder oss kjempe masse til å reise i slutten av juli. Skal bli artig å reise til et ikke-typisk turistmål. Håper vi kan se litt av kulturen og den flotte naturen i Tyrkia. 12
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2002 #12 Skrevet 18. april 2002 Tuva???? Hallo???? Cesme???? Ikke typisk turistmål??? *ler rått*
Linnda Skrevet 18. april 2002 Forfatter #13 Skrevet 18. april 2002 jaja, bare le av meg du! Det var bare det at jeg ikke har hørt om noen som har reist til Cesme før. Har hørt om andre steder i Tyrkia, men ikke cesme. Samme kan det være. Jeg gleder meg hvertfall til å reise. 12
hegelille Skrevet 24. april 2002 #14 Skrevet 24. april 2002 Kjære Tuva Jeg har vært i Tyrkia 2 ganger og har ikke no vondt å si om det. Folket er hyggelig. Maten er nydelig. Og det samme er været. Så jeg vil si god reise og du kommer nok til å trives, men der er jo individuelt. Se bare på det første svaret. Min filosofi er: om du respekterer folket og kulturen respekterer de deg og din kultur. 12
hegelille Skrevet 24. april 2002 #15 Skrevet 24. april 2002 En ting: De kjører bil og buss som noen svin, det virker som om det ikke finnes noen trafikk regler...12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå