Gå til innhold

Betatt vs forelsket

Anbefalte innlegg

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Er akkurat det eg vil fram til og. :Nikke:  Aldri i livet om eg ville valgt å leva i eit "fornuftsekteskap", viss eg visste at mannen min elska ei anna dame! Å velga noko slikt er ikkje særlig fornuftig, vil eg påstå.;) Trur eg heller vil kalla eit slikt ekteskap for eit ufornuftsekteskap. :ler: Og eit slikt ekteskap er ikkje noko for meg iallfall!!!

Ein liten klem til deg, fornuftige gjest. :klem:

:tommel:

Det er forskjell på å være betatt og å elske noen da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Herregud jeg hadde aldri klart å være sammen med en mann som jeg hadde visst vært betatt av en annen dame! Never Ever!

Da kommer du til å få deg en vekker en dag. Du kan ikke være så naiv at du tror partneren din aldri kommer til å bli tiltrukket av andre i løpet av et langt liv?

Skrevet
Ja, det er det! Men eg hadde ikkje godtatt at han eg var sammen med, var betatt av ei anna dame heller. Og iallfall ikkje når det er så ille som i dette tilfellet, der TS fortel at kjæresten hennar har fortalt at han er usikker på kven han ville velga  av henne og "Sara"! Vurderer ein muligheten for å gå frå kjæresten sin, til fordel for ei anna dame - så er ein litt meir enn berre betatt!!!

Mirabella76! Håper du forstår at typen din ser på andre damer og finner dem atraktive selvom det er deg han elsker!

Du ser på andre og han ser på ande! Du småflørter med andre ubevisst og det gjør typen din også!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Ja, det er det! Men eg hadde ikkje godtatt at han eg var sammen med, var betatt av ei anna dame heller. Og iallfall ikkje når det er så ille som i dette tilfellet, der TS fortel at kjæresten hennar har fortalt at han er usikker på kven han ville velga  av henne og "Sara"! Vurderer ein muligheten for å gå frå kjæresten sin, til fordel for ei anna dame - så er ein litt meir enn berre betatt!!!

Man må regne med at både en selv og partner blir betatt av andre gjennom et langt liv. Så det tror jeg ikke du kan unngå gitt! Så dersom du har så høye krav tror jeg du vil bli skuffet.

Jeg har vært betatt av andre enn min mann, men latt det være med det. Det finnes mange pene menn der ute, og du kan ikke styre om du liker det du ser og kanskje blir betatt, men om det utvikler seg kan du styre.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Fordi om dette ofte kan skje, så trenger det jo ikke alltid å være tilfelle at man blir forelsket i andre. Ja, det kan skje, men det kan faktisk gå an å være så glad i partneren sin også, at man ikke ønsker noen annen. Jeg velger å tro det i hvertfall.

Og ts og typen har visst ikke vært så fryktelig lenge sammen. Jeg mener, etter mange års samliv, så kan en jo kanskje bli litt lei og tenke på andre. Men her har nok typen hennes lusket litt mye tror jeg.

Du misforstår, vi snakker om å bli betatt, ikke å bli forelsket. Det er stor forskjell. Mulig du har et annet ord på det som skjer enn betatt. Men selv om du får kjæreste blir du jo ikke blind, og du treffer andre sjarmerende folk du liker i løpet av livet. og det er ikke så farlig, det som er farlig er hva du velger å gjøre med det, og om du frister skjebnen.

Skrevet
Er akkurat det eg vil fram til og. :Nikke:  Aldri i livet om eg ville valgt å leva i eit "fornuftsekteskap", viss eg visste at mannen min elska ei anna dame! Å velga noko slikt er ikkje særlig fornuftig, vil eg påstå.;) Trur eg heller vil kalla eit slikt ekteskap for eit ufornuftsekteskap. :ler: Og eit slikt ekteskap er ikkje noko for meg iallfall!!!

Ein liten klem til deg, fornuftige gjest. :klem:

:tommel:

Takk klemmer tilbake ;)

Og uansett forelsket eller betatt, jeg ville aldri ha vært sammen med en som var betatt av ei dame og vurderte å gå fra meg på grunn av henne. Uansett om jeg hadde vært gravid! Han skulle ha kommet seg fortere enn svint ut av huset!

Min mann skal kun være betatt av meg og ingen andre. Klart at han kan se på andre og finne dem attraktive, men jeg vil ikke at mannen min skal være betatt av andre enn meg!

Gjest Gjest_Piamor_*
Skrevet
Takk klemmer tilbake ;)

Og uansett forelsket eller betatt, jeg ville aldri ha vært sammen med en som var betatt av ei dame og vurderte å gå fra meg på grunn av henne. Uansett om jeg hadde vært gravid! Han skulle ha kommet seg fortere enn svint ut av huset!

Min mann skal kun være betatt av meg og ingen andre. Klart at han kan se på andre og finne dem attraktive, men jeg vil ikke at mannen min skal være betatt av andre enn meg!

:overrasket:

Unnskyld, men jeg blir litt sjokkert over folk som har så naive forestillinger om forhold og kjærlighet.

Skrevet
Klart at han kan se på andre og finne dem attraktive, men jeg vil ikke at mannen min skal være betatt av andre enn meg!

Nå legger du kanskje noe annet i det å være betatt av da. Jeg vil heller ikke at mannen min skal være betatt av andre enn meg, det er da ingen som vil det. Men at det er fult mulig at det skjer kan jeg fint se. Men det er mulig å være betatt av andre mennesker uten at dette har noe å si for forholdet man har. Så mange mennesker som vi møter i løpet av livet, så mange man har kontakt med, arbeider med etc så vil man bli betatt av noen av disse. Forelsket er noen en annen ting... Dessuten mener jeg det er unødvendig å fortelle partneren om at man er betatt av en annen da, dersom det er en liten forelskelse som ikke har noe å si og som går over er det ingen vits i å fortelle det.

Jeg er betatt av en butikkmedarbeider i en butikk i nærheten, har ikke snakket med ham eller noe, men er litt betatt... om dette skulle være et problem for mannen min så kan han umulig være mye sikker på meg eller forholdet vårt.

Gjest Mysticgirl
Skrevet
Nå legger du kanskje noe annet i det å være betatt av da. Jeg vil heller ikke at mannen min skal være betatt av andre enn meg, det er da ingen som vil det. Men at det er fult mulig at det skjer kan jeg fint se. Men det er mulig å være betatt av andre mennesker uten at dette har noe å si for forholdet man har. Så mange mennesker som vi møter i løpet av livet, så mange man har kontakt med, arbeider med etc så vil man bli betatt av noen av disse. Forelsket er noen en annen ting... Dessuten mener jeg det er unødvendig å fortelle partneren om at man er betatt av en annen da, dersom det er en liten forelskelse som ikke har noe å si og som går over er det ingen vits i å fortelle det.

Jeg er betatt av en butikkmedarbeider i en butikk i nærheten, har ikke snakket med ham eller noe, men er litt betatt... om dette skulle være et problem for mannen min så kan han umulig være mye sikker på meg eller forholdet vårt.

Hadde jeg visst at mannen min hadde vært betatt av en annen dame, hadde jeg ikke villet hatt han !Slik er det bare!

Skrevet (endret)
Hadde jeg visst at mannen min hadde vært betatt av en annen dame, hadde jeg ikke villet hatt han !Slik er det bare!

Da tror jeg dessverre ikke at det finnes en eneste mann her på kloden som passer for deg. :)

Endret av bada
Gjest Mysticgirl
Skrevet
Da tror jeg dessverre ikke at det finnes en eneste mann her på kloden som passer for deg. :)

Hvordan kan du sitte å si noe slikt? Det vet da ikke du?

Skrevet
Hvordan kan du sitte å si noe slikt? Det vet da ikke du?

Jo, det gjør jeg. Det finnes absolutt ingen heterofil mann som er garantert å ikke bli betatt av andre kvinner selv om han er i forhold.

Gjest Mysticgirl
Skrevet
Jo, det gjør jeg. Det finnes absolutt ingen heterofil mann som er garantert å ikke bli betatt av andre kvinner selv om han er i forhold.

Jeg har ikek sagt at de ikke kan bli det, men blir min mann det, så vil jeg ikke ha han. Så du mener seriøst at mannen min før eller senere blir betatt av en annen dame?

Hva er da vitsen med å være sammen med han? Skal jeg ta sorgene på forskudd også nå da?

Er vel lov å håpe på at han ikke vil velge en annen fremfor meg, ei som han er så betatt av?Om han blir det så får han bare gå da! Da er jeg heller alene da.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Det er jo ditt valg, du må bare være klar over konsekvensene. Enten kommer kjæresten til å lyve mye for deg som resultat, eller så kommer du ikke til å kunne ha et forhold som varer hele livet. For din partner kommer garantert til å bli betatt av andre. slik er verden. Og jeg tror du kommer til å få det bedre om du innser det og ser at det ikke er farlig. Det som er farlig er dersom han gjøre noe med det, dyrker det til å bli noe mer. Bare et velmenende råd.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg har ikek sagt at de ikke kan bli det, men blir min mann det, så vil jeg ikke ha han. Så du mener seriøst at mannen min før eller senere blir betatt av en annen dame?

Hva er da vitsen med å være sammen med han? Skal jeg ta sorgene på forskudd også nå da?

Er vel lov å håpe på at han ikke vil velge en annen fremfor meg, ei som han er så betatt av?Om han blir det så får han bare gå da! Da er jeg heller alene da.

Men, selv om han blir betatt av en annen, vil han jo ikke ha noen andre, nødvendigvis. Jeg har også vært betatt av andre, men jeg vil ikke HA noen andre enn min kjære. Du må skille litt her:-) Det virker på meg som om du blander å være betatt av med å være forelsket. Det er forskjell på det. Man blir betatt av andre hele tiden. Eller i det minste relativt ofte. Og det er som oftest ufarlig, fordi de fleste ikke gjør noe med det. Og det fleste ØNSKER ikke å gjøre noe med det, fordi de vil ha den er sammen med, og ikke noen andre.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Enig, akkurat som at kvinner vil bli betatt av andre menn selv om man er i et forhold. Og det er helt ufarlig. Men det bør ikke ble mer enn å være betatt.

Skrevet

Jeg tror det er litt forskejellige meninger til det å være betatt av her. Man velger da ikke en man er betatt av forran kjæresten som man har vært sammen med lenge og bygget et liv sammen med. Det å være betatt av en ennen innebærer ikke sterke følelser og at man ikke lenger elsker partneren sin.

Å være betatt av er å ha et godt øye til noen, syntes at noen er litt ekstra kjekk etc. En man får litt sommerfuler i magen av, men som man ikke nødvendigvis ønsker noe mer sammen med av den grunn. Å være betatt innebærer å annerjenne at det er et annet mennske der ute man gjerne kunne tenkte seg DERSOM man var singel. Dersom du ikke kan godta at mannen din syntes andre mennesker er tiltrekkende, interessante etc så er det nok mulig du vil bli alene etterhvert desverre.

Men nå avsporer vi visst tråden her, beklager.

Gjest Mysticgirl
Skrevet
Jeg tror det er litt forskejellige meninger til det å være betatt av her. Man velger da ikke en man er betatt av forran kjæresten som man har vært sammen med lenge og bygget et liv sammen med. Det å være betatt av en ennen innebærer ikke sterke følelser og at man ikke lenger elsker partneren sin.

Å være betatt av er å ha et godt øye til noen, syntes at noen er litt ekstra kjekk etc. En man får litt sommerfuler i magen av, men som man ikke nødvendigvis ønsker noe mer sammen med av den grunn. Å være betatt innebærer å annerjenne at det er et annet mennske der ute man gjerne kunne tenkte seg DERSOM man var singel. Dersom du ikke kan godta at mannen din syntes andre mennesker er tiltrekkende, interessante etc så er det nok mulig du vil bli alene etterhvert desverre.

Men nå avsporer vi visst tråden her, beklager.

Om mannen min får sommerfugler i magen av ei annen jente ja da er vårt forhold forbi!

Selvsagt kan han synes at andre er tiltrekkende men om han får sommerfugler i magen av henen så herregud!Hva i alle dager skal man godta i ett forhold?

Jeg personlig tror da ikek at vi skal være sammen hele livet om han blir betatt av ei annen jente!

Da finner jeg heller meg en annen mann som vil ha meg og er betatt av meg. Ja vel så er jeg naiv, men det får så være, men heller korte og intense forhold enn ett laangt ett med en mann som blir betatt av andre damer!

Skrevet
Takk klemmer tilbake ;)

:Nikke:

Du tenker akkurat som meg! Eg kan ikkje gjera anna enn å signera alt du skriver her.;)

Skrevet
:overrasket:

Unnskyld, men jeg blir litt sjokkert over folk som har så naive forestillinger om forhold og kjærlighet.

Viss du er sjokkert over at eg og Gjest ikkje ville hatt ein mann som vurderte å gå frå oss, fordi han var betatt av ei anna dame - ja så må eg seia at det overraskar meg! Viss din mann kom til deg og sa at han vurderte å gå frå deg, til fordel for ei anna dame - ville du synst det var heilt greit, og fortsatt forholdet uten problem? Isåfall synst eg det er du som er litt rar...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...