Gå til innhold

Dere som bruker kontaktlinser...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har litt dårlig syn på -1,2 dptr. Har både briller og linser, men bruker dem som regel ikke fordi brillene er stygge og med linser føles det som om noe sitter i øyne og klør. Men de gangene jeg vil se bra og se bra ut tar jeg linser på, og da blir jeg plutselig "langsynt" og trenger nesten lesebriller. Man kan ikke skylde på alderen da jeg er 25...

Hvordan er det hos dere som bruker linser av og på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er kraftig nærsynt og bytter på briller og linser.

Det er ikke riktig like ille for meg, men jeg synes også det kan være litt vanskelig å fokusere på ting som er nærme når jeg har på linsene. Det må gjerne være minst 25cm unna for at øynene ikke skal gå i kryss ;)

Gjest StoreSky
Skrevet

Når jeg har på linser, så ser jeg normalt -merkelig nok. ;)

Gjest StockDama
Skrevet

ser flott med linser jeg...men er selvfølgelig en overgang å gå rett fra briller til linser...

har du prøvd døgnlinser? (nei,ikke dagslinser) døgnlinser lar øyet puste bedre, og jeg merker ikke at de er på engang,i motsetning til dagslinser eller månedslinser.

Skrevet

Jeg synes det går greit å veksle, så lenge jeg har lik styrke på briller og linser. (Dvs linsene skal være litt lavere, for at det skal bli helt riktig.)

Skrevet

Jeg husker at da jeg begynte med linser ble dybdesynet mitt annerledes enn med briller, så jeg holdt på å snuble i en rulletrapp fordi jeg feilberegnet avstanden. Kan det være noe sånt du merker?

Skrevet

Har ikke vært plaget med avstandberegning, nei. Jeg mener, når jeg har linser på meg, ser ting på nær hold uskarpt ut. Det er ikke tilfelle med briller.

Takk for tipset om døgnlinser, forrseten.

Skrevet

Jeg bruker linser og briller, er helt nødt. Synet er egentlig ikke så ille (-3.25 på begge øyne), men har veldig skjeve hornhinner, samt at jeg mangler avstandsbedømming på det ene øyet (ikke langsynthet). Derfor er jeg pent nødt til å bruke enten linser eller briller, men bruker helst briller hjemme for at øynene mine skal få hvile seg. Tåler ikke månedslinser, fikk allergisk reaksjon av dem, så jeg passer nøye på, slik at jeg bare bruker dagslinser som må tas ut og inn hver dag.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg bruker linser fra morgen til kveld. Brillene mine har jeg ikke brukt på flere år..bare når jeg er syk omtrent..burde vel ha hvilt øynene mine litt oftere..!

Hvis du virkelig plages såppas med linser, kan det jo hende du har skjeve hornhinner som gjør dette ubhehagelig..? hør med optikeren hva som kan være årsaken.. eller er du helt ny med linser? For i begynnelsen kan man bli både svimmel, kvalm, endre syn osv...masse rart! Så man skal vel egentlig venne seg til de litt og litt, og gå lenger og lenger med dem til det føles naturlig. hmm:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...