Nigella Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 Har en del smykker, både ekte og juggel som jeg skulle hatt en oversiktelig og praktisk oppbevaring av. Det som er ekte ligger pent i smykkeskrinet, men det er for lite til å romme alt juggelet i tillegg. Da blir det bare rot. Da mener jeg øredobber, armbånd, brosjer, kjeder ol. Har lyst på en eller annen praktisk innretning på veggen som er oversiktelig, der ting kan festes/henges. Pr idag havner det gjerne i et sammensurium i en kurv, og alt surrer seg i hverandre Noen som har gode tips?
wok Skrevet 25. april 2007 #2 Skrevet 25. april 2007 Jeg har sett noen som har ramma inn hønsenetting, og brukt det til oppheng. Eller en isoporplate eller lignende trukket med stoff, der smykkene er hengt opp med nåler.
Susannah Skrevet 25. april 2007 #3 Skrevet 25. april 2007 Jeg har Berteby vitrineskap fra IKEA til mine smykker. Det ser veldig pent ut og det er oversiktlig.
Gjest Mayamor Skrevet 25. april 2007 #4 Skrevet 25. april 2007 Foereløpig har jeg alt juggelet mitt på 2 kleshengere inni klesskapet. Men tar gjerne i mot flere gode tips.
*Ariel* Skrevet 26. april 2007 #6 Skrevet 26. april 2007 Smykkene henger på en belte-/slipshenger (ikke sikker på hva det egentlig heter) på en krok på badet. Ellers så ligger resten i en blomsterpotte på hyllen
mowgli Skrevet 26. april 2007 #7 Skrevet 26. april 2007 Sortimentbokser med regulerbare skillevegger kan kanskje brukes? Nå var kanskje ikke denne det fineste jeg har sett, men det er jo mange forskjellige utførelser hos Biltema, Clas Ohlsson, Jernia
Gjest care Skrevet 26. april 2007 #8 Skrevet 26. april 2007 Jeg har sett en fantastik løsning i et blad. Man skjærer ut en del av skapet og innreder det til smykkeskap. Det hadde jeg gjort om skapdøren min var bred nok. Selv har jeg kjøpt en henger med tre kroker på Indiska. Den henger på soveromsveggen ved siden av speilet.
Nigella Skrevet 26. april 2007 Forfatter #9 Skrevet 26. april 2007 Her var det mange bra tips Syntes det med hønsenettingen hørtes skikkelig tøft ut!
Kvist Skrevet 26. april 2007 #10 Skrevet 26. april 2007 Jeg har en sånn stang fra IKEA som egentlig hører til en kjøkkenserie, der henger ting med mange små S-kroker. Øredobber uten krok syns jeg er vanskeligere, de blir bare liggende i en haug...
Susannah Skrevet 26. april 2007 #11 Skrevet 26. april 2007 Her var det mange bra tips Syntes det med hønsenettingen hørtes skikkelig tøft ut! ← Det eneste som er dumt med slike løsninger, er at smykkene blir hengende ute i "friluft" og tiltrekker seg masse støv. Derfor jeg er så fornøyd med smykkeskapet (Berteby fra IKEA, link lenger oppe i tråden) mitt! Der ligger de pent og tilgjengelig, men er beskyttet fra støv.
Gjest Fjellsippa Skrevet 26. april 2007 #12 Skrevet 26. april 2007 Jeg har kjøpt en dosett på apoteket. Den er til å ha medisiner i, men jeg har små øredobber i den. Et par i hvert rom. Det er plass til 21 par. Bruker pinsett til å ta dem opp. Fungerer perfekt.
Flua Skrevet 26. april 2007 #13 Skrevet 26. april 2007 Jeg har 8 kroker fra IKEA, (VIPPA) som henger på veggen i garderoben, der henger smykkene på rad og rekke. Øredobbene ligger i en eske på badet.......litt rot, men ikke mye! Hadde sånn øredobbstati før, men jeg orka aldri å henge de opp.....
Gjest Lano Skrevet 26. april 2007 #14 Skrevet 26. april 2007 Jeg har denne fra Ikea til alle smykkene mine. Der har jeg en skuff til øredobber, en til armbånd, en til brosjer/nåler, en til hårpynt, en til rosa smykker, en til sølvsmykker osv. Jeg har ganske mye smykker, men mest juggel, og da funker det med en sånn løsning. Enkelt å sortere og holde ryddig, og tar ikke opp veldig stor plass. Hvis jeg skal finne noe, kan jeg ta ut en og en skuff. De tingene som er ekte og som jeg er mer redd for (har ikke så mye ekte), har jeg i et lite smykkeskrin ved siden. Funker veldig bra for meg!!
Chelsea Skrevet 27. april 2007 #15 Skrevet 27. april 2007 Jeg har sett at det finnes noen smykkestativer til kjeder som er som en liten byste med kroker på (størrelse ca. 30 cm). Ser nesten ut som en liten dokke som man plasserer på et bord f.eks. Noen som vet hva jeg mener? Jeg lurer på hvor man får kjøpt de?
Susannah Skrevet 27. april 2007 #16 Skrevet 27. april 2007 Jeg har sett at det finnes noen smykkestativer til kjeder som er som en liten byste med kroker på (størrelse ca. 30 cm). Ser nesten ut som en liten dokke som man plasserer på et bord f.eks. Noen som vet hva jeg mener? Jeg lurer på hvor man får kjøpt de? ← Jeg har en sånn som ble kjøpt på Nille, men det er en stund siden.
Gjest -eline- Skrevet 27. april 2007 #17 Skrevet 27. april 2007 Jeg har et slikt tre fra IKEA som jeg henger smykker på. Har også kjøpt en kommode på loppis med tre grunne skuffer og en skapdør, har kledd skuffene med filt og har smykker i sølv etc der, mens jeg har billigere ting liggende i små trebokser (ser nesten ut som settekasser) i skapet.
Gjest Tweek Skrevet 27. april 2007 #18 Skrevet 27. april 2007 Jeg så smykkeskrin hos morris i dag. De var masse forkjelige størrelser, men sånn puter til å sette ringer mellom, små rom til små øredobber, skuffer m.m NOen var i 5 etasjer, men likevel var det ikke mer enn 30 cm høye ca.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå