Gjest silje 33 Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 Samboeren min "glemmer" stadig å fortelle meg ting, f.eks. videreformidle beskjeder fra venner om hvor vi skal møtes, endring av legetimer osv. Med det resultat at jeg framstår som upålitelig. Det samme gjelder post. Jeg kan f.eks. få et inkassovarsel i posten og begynne å lure på hvorfor jeg ikke har sett noe til noen regning hvor på han prøver å snakke det bort ved å si "å ja. den må ha ligget mellom noe reklame slik at jeg ikke har sett den da jeg kastet det". I går toppet det hele seg... Jeg kom på jobben og ble kalt inn til sjefen. Han lurte på hvorfor jeg ikke hadde dukket opp på møtet med konsernsjefen dagen før. Det skulle være et viktig møte med alle avdelingslederne og det tok seg naturligvis veldig dårlig ut at jeg ikke var der... Siden jeg har hatt noen dager avspasering nå, hadde sjefen ringt kvelden før for å forsikre seg om at jeg kom på møtet. I følge ham hadde samboeren min sagt ja til å videreformidle beskjeden til meg. Vel, jeg trenger vel ikke å si at jeg aldri hadde hørt om noe møte. Først tenkte jeg ikke så mye over dette. Alle kan jo glemme, ikke sant? Men denne greia med jobben satte meg i et særdeles dårlig lys og jeg må si at jeg er en smule forbannet akkurat nå....
liv Skrevet 25. april 2007 #2 Skrevet 25. april 2007 Lag en avtalekalender ved telefonen! Så kan han skrive ned med en gang!
Gjest Piper Skrevet 25. april 2007 #3 Skrevet 25. april 2007 Når han holder på slik som dette, ville jeg spurt meg selv hvor viktig jeg egentlig var for han. Vet han at han er så glemsk, bør han klare å skrive opp beskjedene. Spesielt når det er viktige ting i forbindelse med jobben, men tydeligvis mener ikke han at det er viktig. Det er iallefall slik jeg hadde tenkt
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2007 #4 Skrevet 25. april 2007 Avtalekalender eller notatblokk ved telefonen, og du sorterer post. Eller spør hver gang du har vært ute om det er noen som har ringt.
Gjest *Magica* Skrevet 25. april 2007 #5 Skrevet 25. april 2007 Men denne greia med jobben satte meg i et særdeles dårlig lys og jeg må si at jeg er en smule forbannet akkurat nå.... ← Det skjønner jeg godt! Har du konfrontert han? Hva sier han? Tror du at han glemmer med vilje? Eller er han bare sløv? Synes Liv hadde et godt forslag, jeg.
Gjest silje 33 Skrevet 25. april 2007 #6 Skrevet 25. april 2007 Samme svaret ang. jobbmøtet og. "Jeg var så opptatt med bilen at jeg glemte å gi deg beskjed". Jeg prøvde å forklare ham(på en rolig og saklig måte) at denne glemsomheten hans hadde satt meg i et utrolig dårlig lys overfor sjefen. Da ble han bare sur og glefset tilbake at det var da vel ikke hans skyld. Jeg måtte da greie å holde orden på mitt eget liv i følge ham. Vel, det er mulig jeg må det. Desverre ser det også ut til at det innebærer å revurdere hele forholdet hvis dette fortsetter. Jeg kan ikke la være å tenke om det er noe mer han unnlater å fortelle meg.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2007 #7 Skrevet 25. april 2007 Han burde i det minste være litt ydmyk og skjønne hva du må gå igjennom av reaksjoner på jobben etterpå.
Gjest Piper Skrevet 25. april 2007 #8 Skrevet 25. april 2007 (endret) Samme svaret ang. jobbmøtet og. "Jeg var så opptatt med bilen at jeg glemte å gi deg beskjed". Jeg prøvde å forklare ham(på en rolig og saklig måte) at denne glemsomheten hans hadde satt meg i et utrolig dårlig lys overfor sjefen. Da ble han bare sur og glefset tilbake at det var da vel ikke hans skyld. Jeg måtte da greie å holde orden på mitt eget liv i følge ham. Vel, det er mulig jeg må det. Desverre ser det også ut til at det innebærer å revurdere hele forholdet hvis dette fortsetter. Jeg kan ikke la være å tenke om det er noe mer han unnlater å fortelle meg. ← Bilen var viktigere enn jobben din, for det sa han jo rett ut. Jeg hadde faktisk ikke orket å leve sammen med en slik person, for plutselig en dag er det noe kjempe viktig som han ikke gidder gi deg beskjed om. Og ja, jeg kaller ikke dette å glemme, men å rett og slett ikke gidde gi beskjed. Han minner meg om et barn, som bare bryr seg om sine egne ting. Endret 25. april 2007 av Piper
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2007 #9 Skrevet 25. april 2007 Har han ansvaret for noe i sitt eget liv?
Gjest Miss Guided Skrevet 26. april 2007 #10 Skrevet 26. april 2007 Lykke til med det nye livet ditt, en samboer av dette slaget er ikke verdt å miste jobben for. Det er mangel på respekt for deg han viser her. Livet er så fullt av muligheter, benytt deg heller av dem.
Antoinette Skrevet 26. april 2007 #11 Skrevet 26. april 2007 Dette minner meg som reinspikka respektløshet, ikke glemsomhet og jeg hadde virkelig spurt meg selv om hvor viktig jeg var for denne mannen. Har han egentlig kontroll på noe som helst? Posten må sorteres, det vet alle. Man lar ikke alt ligge i en bunke å flyte så regninger og andre viktige brev risikerer å gå i papirinnsamlingen, peisen el. Inkassovarsler er uakseptabelt og kan i verste fall gjøre at du blir sett på som ikke betalingsdyktig av bank & forsikring etc. Det du umiddelbart kan gjøre er å be folk på jobben om alltid å ringe deg på mobilen, ikke be de ringe hjem til deg privat. Slik oppførsel fra en partner hadde jeg rett og slett ikke godtatt, og særlig ikke når det går utover jobben og setter deg i et dårlig lys.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå