Gjest Corto Maltese Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 La oss si hypotetisk at du viste at en du kjente veldig godt f.eks en god venn eller en slektning og at han eller hun var utro og du viste dette. Ville du da sakt noe til partneren eller hadde du bare latt være å si noe. ?
Ugla Skrevet 25. april 2007 #3 Skrevet 25. april 2007 Jeg har faktisk gjort det en gang...!! Ikke til partneren, men til den det gjalt... Jeg sa at "jeg har ikke noe med det, men tenkte bare at du burde få vite at det går rykter om deg og NN. Mener du har rett på å få vite det, i.o.m. det gjelder deg...". Vedkommende takket meg fordi jeg fortalte om ryktene...
Gjest Tanita Skrevet 25. april 2007 #4 Skrevet 25. april 2007 Nei, jeg ville ikke sagt det. Av og til er det best å la være å blande seg.
Ugla Skrevet 26. april 2007 #5 Skrevet 26. april 2007 (endret) Jeg har faktisk gjort det en gang...!! Ikke til partneren, men til den det gjalt... Jeg sa at "jeg har ikke noe med det, men tenkte bare at du burde få vite at det går rykter om deg og NN. Mener du har rett på å få vite det, i.o.m. det gjelder deg...". Vedkommende takket meg fordi jeg fortalte om ryktene... ← Bør kanskje legge til at dette var meget gode venner av oss, og jeg visste at dersom partneren fikk høre ryktet, kom h*n til å spørre meg, om jeg visste noe... DA hadde jeg fått problemer med å svare... Følte at det var mest riktig å "si ifra" til den det gjalt, FØR event. spørsmål fra partneren. For det hadde garantert kommet... Nå fikk vedk. en anledning til å "ordne opp" selv... Nei, jeg ville ikke sagt det. Av og til er det best å la være å blande seg. ← Enig... Som oftest er det det beste... Endret 26. april 2007 av Ugla
skrue Skrevet 26. april 2007 #6 Skrevet 26. april 2007 La oss si hypotetisk at du viste at en du kjente veldig godt f.eks en god venn eller en slektning og at han eller hun var utro og du viste dette. Ville du da sakt noe til partneren eller hadde du bare latt være å si noe. ? Kunne ikke si det. En god venn som ikke kan stole på deg eller motsatt er ikke en god venn. Isteden for å sladre bak ryggen må man snakke med den som eier ryggen.
Ugla Skrevet 26. april 2007 #7 Skrevet 26. april 2007 Kunne ikke si det. En god venn som ikke kan stole på deg eller motsatt er ikke en god venn. Isteden for å sladre bak ryggen må man snakke med den som eier ryggen.← Enig, Skrue... Og det var jo det jeg gjorde...
Gjest Frk Åberg Skrevet 28. april 2007 #8 Skrevet 28. april 2007 Jeg tror det skulle mye til for at jeg sa fra til partneren. Ville nok heller konfrontert den som var utro, og sagt at jeg eller andre visste. Men det spørs vel om det var en god venninne, og hvis det pågikk over tid. Tror jeg ville syns det var vanskelig å sitte og se på at en av mine beste venninner ble bedratt i åresvis. Men i utgangspunktet tenker jeg vel at det er en privatsak som folk må få ordne opp i selv.
Rosalie Skrevet 28. april 2007 #9 Skrevet 28. april 2007 La oss si hypotetisk at du viste at en du kjente veldig godt f.eks en god venn eller en slektning og at han eller hun var utro og du viste dette. Ville du da sakt noe til partneren eller hadde du bare latt være å si noe. ? ← I første rekke ville jeg fortalt til min venn at jeg visste, og gitt denne en viss frist til å rydde opp i kaoset h*n har skapt. Dersom h*n etter denne advarselen fortsatte dobbeltspillet sitt, ville jeg varslet dennes partner, ja. For partneren fortjener å vite. Og ved ikke å si noe, vil jeg være med på bedraget.
Gjest Silmarill Skrevet 28. april 2007 #10 Skrevet 28. april 2007 Kommer ann på hvem! Hadde det vært kjærsten til min besteveninne så hadde jeg gjort det ja! --- Uansett ville jeg ihvertfall ha pratet med den personen som var utro og fortalt h*n om hva jeg mente om den saken
Gjest Blondie65 Skrevet 28. april 2007 #11 Skrevet 28. april 2007 Det er ikke noe fasit svar på dette. Jeg har vært i situasjonen flere ganger. Den ene gangen gjorde omstendighetene rundt dette det umulig å si fra men jeg gjorde det klart for den som var utro hva jeg syntes om det (holde på i all offentlighet på en ferie uten å bry seg med hva slags situasjon h*n brakte andre i). Den uskyldige part fikk siden vite om at jeg hadde visst og klandret ingen for at de ikke sa noe. Den andre gangen fikk jeg høre rykter om at ting foregikk bak den uskyldiges rygg og da sa jeg at slike rykter vil jeg ikke høre hvis dere ikke mener at jeg skal gjøre noe med det. Jeg fisket da litt hos den uskyldige og skjønte etter hvert at vedkommende trengte den bekreftelsen som disse ryktene ga. Jeg tror ikke noe på å møte opp på døren og fortelle en uvitende person om at partneren er utro. Jeg ville ikke likt det om det var meg. Men dersom noen spør meg om jeg vet om partneren deres har vært utro så lyver jeg ikke.
Gjest vimselot Skrevet 28. april 2007 #12 Skrevet 28. april 2007 Simarill har skrevet det jeg skulle ha sagt nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå