Gjest Kermit Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 Etter å ha prøvd mineralfoundation fra B.E. sitter jeg nå igjen med svære flassende tørre flekker i ansiktet. Er dette en vanlig "bivirkning" av mineralfoundation?
Merneith Skrevet 25. april 2007 #2 Skrevet 25. april 2007 For noen av oss er det det ja. Jeg kan ikke bruke BE om vinteren. Har såvidt begynt med BE igjen nå, men merker at huden er litt tørrere enn vanlig. Synd dette her. Mineral-foundation ser kjempenaturlig ut, med mindre man er tørr, DA ser det forderdelig ut.
Gjest Kermit Skrevet 25. april 2007 #3 Skrevet 25. april 2007 Jeg er enig. På avstand ser det flott ut selv om jeg ikke var i stand til å finne en heeelt perfekt farge-match, men når man kommer nærmere ser det virkelig ikke bra ut. I tillegg klør og småstikker det når jeg har hatt foundationen på en stund.
BLOMSTERKVAST Skrevet 25. april 2007 #4 Skrevet 25. april 2007 Jeg synes også ID er ut-tørrende. Gikk over til Exuviance foundatons ,og guu for en forskjell. er også litt glykolsyre i den,tetter ikke porene ,men pleier huden. Har aldri vært så fin på nesen.
BLOMSTERKVAST Skrevet 25. april 2007 #5 Skrevet 25. april 2007 Warm Beige-kan sammenlignes med id faily light. Natural Sand -med medium beige i ID .
Merneith Skrevet 26. april 2007 #6 Skrevet 26. april 2007 Jeg synes også ID er ut-tørrende. Gikk over til Exuviance foundatons ,og guu for en forskjell. er også litt glykolsyre i den,tetter ikke porene ,men pleier huden. Har aldri vært så fin på nesen. ← Er dette en vanlig foundation? Dekkende? Jeg liker de veldig lite dekkende. Men glykolsyre, er det heldig å bruke hvis man er ute i sola?
BLOMSTERKVAST Skrevet 26. april 2007 #7 Skrevet 26. april 2007 Det er et stoff i ID bare mineral som er ut-tørkende ,som IKKE er i de andre mineral foundations. Exuviance foundations har solfaktor 15 ,så du skal kunne bruke , Den er silkematt ,og ikke maskedekkende .den beste jeg har hatt.
Gjest Kermit Skrevet 26. april 2007 #8 Skrevet 26. april 2007 Blomsterkvast: Vet du hva slags stoff(er) det dreier seg om?
BLOMSTERKVAST Skrevet 26. april 2007 #9 Skrevet 26. april 2007 Er ikke sikker ,men lurer på om sdet er Bismuth oxy ...
Saeria Skrevet 26. april 2007 #10 Skrevet 26. april 2007 Bismuth oxychloride er det som enkelte reagerer på i ID sin make up. KMM og GloMinerals har ikke dette i seg.
Gjest Deception Skrevet 30. april 2007 #11 Skrevet 30. april 2007 Bismuth oxychloride er det som enkelte reagerer på i ID sin make up. KMM og GloMinerals har ikke dette i seg. ← Både løs og presset gloMinerals inneholder faktisk bismuth oxychloride. Det er veldig få mineralmerker som ikke inneholder dette stoffet, men det finnes, så det er bare å lese seg gjennom innholdsfortegnelsene. Pure Luxe er visstnok uten.
Saeria Skrevet 30. april 2007 #12 Skrevet 30. april 2007 Jøss. Da har jeg jaggu ikke sett godt nok på pakka. Da reagerer hvertfall ikke jeg på dette. KMM er hvertfall uten.
RoyalFace Skrevet 30. april 2007 #13 Skrevet 30. april 2007 i.d fuker kjempebra! skjønner ikke hva dere mener med at den tørker ut huden....
Gjest Deception Skrevet 30. april 2007 #14 Skrevet 30. april 2007 i.d fuker kjempebra! skjønner ikke hva dere mener med at den tørker ut huden.... ← Du vet: folk har ulike hudtyper. For noen med tørr hud, kan ID ha svært uttørkende effekt. Men det betyr ikke at ALLE har samme opplevelse.
Corrazy Skrevet 6. mai 2007 #15 Skrevet 6. mai 2007 Både løs og presset gloMinerals inneholder faktisk bismuth oxychloride. Det er veldig få mineralmerker som ikke inneholder dette stoffet, men det finnes, så det er bare å lese seg gjennom innholdsfortegnelsene. Pure Luxe er visstnok uten. ← http://www.everydayminerals.com/g?t=viewDo...ram=ingredients
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2007 #16 Skrevet 23. september 2007 ID er et helt rent produkt og man reagerer derfor ikke på det. Det er imidlertid viktig at du går til hudpleier for ordentlig veiledning, og ikke minst at du kjøper produktene der og ikke i ei eller annen internettsjappe hvor du ikke aner hva du får.
Gjest Deception Skrevet 23. september 2007 #17 Skrevet 23. september 2007 (endret) ID er et helt rent produkt og man reagerer derfor ikke på det. Det er imidlertid viktig at du går til hudpleier for ordentlig veiledning, og ikke minst at du kjøper produktene der og ikke i ei eller annen internettsjappe hvor du ikke aner hva du får. At det er "rent" er ingen garanti mot reaksjoner. Mange kan reagere på bismuth oxychloride, som tilsettes for å gi glans. ID inneholder ganske mye av dette stoffet. Det er lov å være litt skeptisk og tenke selv, vet du. Og at man kjøper hos hudpleier er kanskje vel og bra, men det i seg selv forhindrer ikke at man reagerer. Derimot kan man da muligens returnere produkter man reagerer allergisk på. Endret 23. september 2007 av Deception
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå