Karamba Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 Jeg har nettopp fått meg ny mobil gjennom jobben. En HTC MTeoR mobil. Er visst en Windows mobil eller noe i den dur. Jeg har aldri hørt om dette merket engang, jeg... Er det noen her som har denne typen mobil eller som kjenner til den? Bra?
Gjest Lea Skrevet 25. april 2007 #2 Skrevet 25. april 2007 Jeg har en annen modell av htc (det er vel det samme som qtec tror jeg). Jeg trives i alle fall veldig godt med den. Litt annerledes meny enn på andre telefoner, men du vil i alle fall kjenne igjen en del fra Windows.
Catzy Skrevet 27. april 2007 #3 Skrevet 27. april 2007 HTC har laget telefoner som ble solgt under merkenavnene Qtek og i-Mate, men nå både lager de og selger telefonene under eget navn. Dette er aller mest telefoner for folk som trenger å kunne "være på kontoret", siden du kan synkronisere e-post, kontakter og kalenderoppføringer til og fra den, i tillegg til å lese Word, Excel, PowerPoint og PDF-filer på den. Jeg har en annen versjon, men med Windows Mobile som operativsystem på den også. Jeg er veldig fornøyd med min. Min kjære har den modelen som kom før Mteoren, og han er også fornøyd. Fordelen med MTeoren er at den fungerer ganske likt som en vanlig mobiltelefon. Min er mer som en sånn håndholdt pc med telefonfunksjon. Har du fått den til å bruke på jobben? Eller som privatperson?
Gjest Lea Skrevet 27. april 2007 #4 Skrevet 27. april 2007 Det er faktisk MTeoR jeg har. Og det fine med den er jo at den er enkel i bruk. Den ser ut som en telefon og den fungerer som en telefon, selv om det er massevis av stæsj på den. På min arbeidsplass har vi den egentlig for å synkronisere med Outlook og det fungerer kjempebra. Vi prøvde faktisk flere telefoner før vi endte opp med qtec og de andre kan ikke sammenlignes en gang. Det eneste jeg kan har å utsette på den er batterikapasiteten. den holder et døgn og ikke noe særlig mer. Men det kommer vel mest sannsynlig av at den synkroniserer hele tiden. Om jeg skrur av synkroniseringen, så holder den i alle fall et ekstra døgn. Kameraet er halvbra, "joystick-knotten" ramler som regel av etter kort tid (har sjedd med nesten alle vi har på jobb) og den er litt treg å starte opp. Men ellers kan jeg ikke klage på noe som helst. Den fungerer så det suser og man kan i alle fall stole på den.
Karamba Skrevet 27. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. april 2007 Så bra å høre at dere er fornøyd med HTC-mobilene deres da! Jeg har fått telefonen først og fremst for å bruke den på jobben, men har også mulighet til å bruke den privat. Skal bl.a. bruke den til e-post, kontakter osv. Til uka skal jeg få en til å ordne den slik at jeg kan lese e-mailen min på den osv.. Jeg har ikke lagt merke til dette med batteri-kapasiteten, men det er vel kanskje fordi jeg enda ikke har synkronisert mot outlooken. Forresten så er det en liten ting jeg lurer på. Når jeg skal skrive æ, ø og å får jeg det ikke frem på tallene der en vanligvis finner dem, men kun ved å trykke meg frem til symbolene. Synes det er litt bakvendt, er det en annen måte jeg kan gjøre det på?
Catzy Skrevet 27. april 2007 #6 Skrevet 27. april 2007 Man kan velge forskjellige synkroniseringsmetoder. Du kan sette opp til at mailer skal bli "pushed" til telefonen når den kommer til mailserveren din, og at telefonen ikke trenger å hente den selv. Du kan også sette at den bare skal hente e-post hvert 10 minutt, ikke hvert minutt.
Gjest Lea Skrevet 27. april 2007 #7 Skrevet 27. april 2007 Æ, Ø og Å er litt trøblete på telefonen, men de kommer frem når du trykker på knappen nederst til venstre flere ganger. Da kommer det til slutt frem et bilde med smilefjes o.l. Hvid du trykker "neste", så kommer bokstavene frem. Etter hvert legges jo ordene inn i ordboka og da kommer jo i alle fall de vanligste ordene opp med disse bokstavene også.
Karamba Skrevet 28. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 28. april 2007 Ja, jeg har funnet ut at jeg finner æ, ø og å der, men jeg trodde kanskje at det gikk an å finne dem på en enklere måte. Men som du sier så lagres jo ordene etterhvert som jeg bruker dem, så det er jo egentlig bare nå i begynnelsen det blir litt mer tasting... Så greit at en kan velge forskjellige synkroniseringsmetoder da. Det hadde jeg ikke tenkt på en gang. Tusen takk for hjelpen Lea og Catzy! Kom gjerne med flere tips!
Karamba Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 5. mai 2007 Noen som vet om denne kan brukes i USA og sør-Amerika?
Catzy Skrevet 5. mai 2007 #10 Skrevet 5. mai 2007 Den kan i hvertfall brukes i USA. Vet ikke om sør-amerika. Men htc'en er en 3G-telefon, som gjør at den ikke er avhengig av GSM-nett, slik de fleste mobiltelefoner er. Ville sjekket litt på nettet, hvis du vet hvilke land du skal til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå