Gjest Gjest Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 Hvor lenge kan et forhold gå bra når man har det greit sammen men gløden er borte? Kan et slikt forhold vare livet ut?
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2007 #3 Skrevet 25. april 2007 Hmmmmm!Det er vanskelig....Hvis du/dere ikke gjør noe med det,og ikke prater sammen om det,tror jeg det vanskelig vil holde i lengen.....Men det er i såne tider,du/dere skal ta fram gamle minner.Og huske hvorfor dere falt for hverandre,og de gode og posetive egenskapene hos hverandre...... Ønsker dere lykke til.....
kamela Skrevet 26. april 2007 #4 Skrevet 26. april 2007 Et sånt forhold er neppe sundt for noen av partene, men hvis ingen orker å gjøre noe med situasjonen vil det jo bare fortsette.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2007 #5 Skrevet 26. april 2007 Det kommer jo an på om dere begge er fornøyd med situasjonen slik den er. Hvis dere begge er mennesker som setter pris på tryggheten og forutsigbarheten (og andre ting) forholdet gir, kan dere fint ha et langt og ganske så bra forhold sammen. Hvis en an dere savner gløden (og siden du spør her, gjør du kanskje det?), tror jeg forholdet vil bli dårligere og dårligere, siden det en savner ofte etter en stund vil virke så fremtredende at det overskygger ndre, positive sider ved forholdet. Men en annen mulighet er jo å forsøke å vekke gløden til live igjen? Jeg tror ikke gløden alltid vil være der like sterk hele tiden. Noen ganger har man lite overskudd og gløden krymper inn. Andre ganger orker man å gjøre en innsats for forholdet, og gløden blir sterk igjen. Det avhenger mye om dere er to som virkelig ønsker at dette forholdet skal vare. Selv har vi hatt en litt laber glød en stund nå. Vi har begge vært slitne. Men i dag tidlig var det ting som tydet på at gløden er i ferd med å bli sterkere igjen. Jeg må legge til at vi har en god basis i forholdet og mye kjærlighet, selv om gløden kan variere litt.
Gjest Gjest_Milo_* Skrevet 30. april 2007 #6 Skrevet 30. april 2007 Jeg tror det er viktig at en aldri gir slipp på gløden....Det er viktig at en hele tiden vedlikeholder den....som å alltid leie, kysse offentlig...gjerne på åpen gate... For spenningens skyld, råkline i en krok på dagligvaren...klype og klå litt.... Er ofte ikke mer som skal til i lengden for at det skal vedvare:) Den dagen gløden forsvinner, så vil nok jeg også forsvinne...er for lidenskapelig til at det kunne vart for min del.....
Kayli Skrevet 30. april 2007 #7 Skrevet 30. april 2007 Det kan være vanskelig å holde på gløden etter årevis sammen. Barn, jobb og et travelt liv gjør at det blir veldig mye hverdag og stress. Hos oss har gløden i perioder vært fraværende. Vi har kanskje ikke vært flinke nok til å prioritere hverandre alltid. Heldigvis har vi funnet den igjen hver gang. Min erfaring er altså at lidenskap og glød går litt i bølgedaler, alt etter hvor i livet man befinner seg. Har dere et solid forhold som dere er villige til å gjøre en innsats for å bevare, tror jeg dere vil finne den igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå