Gå til innhold

Gele-lys


Chiquita

Anbefalte innlegg

Hei...

forleden dag skulle jeg for første gang prøve å lage gele-lys. (kjøpte startpakke hos Panduro)

Men jeg ble så misfornøyd med resultatet;

•det ble kjempemange luft-bobler i lyset - hvordan får jeg bort disse??

• Pynten jeg skulle ha i lyset(glass-drops) falt til bunnen, selv om jeg ventet til lyset var "veldig" stivt før jeg hadde pynten i - hvordan får jeg pynten (feks. fisker/delfiner) til å "svømme" i lyset, og ikke bare ligge på bunnen??

Noen som har noen råd/erfaringer???

Chiquita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei.

Du bør forvarme glasset du skal støpe. Da minsker risikoen for luftbobler. Geleen skal heller ikke koke. Har selv støpt endel gelelys, har satt delfinene på bunnen før jeg har fyllt glasset. Du kan jo forsøke å holde den med en pinsett mens du fyller også. Om du vil ha figuren litt midt på kan du støpe bunnen, la den stivne, sett i figuren og fyll til toppen.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Jeg har selv prøvd dette med gelelys og opplevde det hele som veldig tidkrevende. For det første blir det lett bobler om geleen blir for varm eller om du rører i den. Selv synes jeg disse boblene er stilige jeg da...

Når det gjelder figurene må du nok ha i litt gele, la denne stivne helt, legge i figuren og så ha på mer gele. Da holder den nok seg midt i lyset.

Vi slet veldig med å få veken til å stå slik vi ville vi, for den ble jo bare helt myk når man puttet den oppi lyset. Noen tips til dette?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar!

Når det gjelder veiken gikk dette greit - vi kuttet den litt lengre enn hva som nødvendig var, og knyttet den rundt en pinne som vi la på toppen av glasset.(forstår du hva jeg mener??)

Jeg prøvde å først fylle litt gele i glasset - legge i figuren - og så resten av geleen.... problemet var bare at den geleen jeg hadde i først smeltet når jeg hadde i resten!!!

Jeg skal prøve å forvarme glasset neste gang, men først skal jeg kjøpe meg blå farge å ha i geleen, for da blir det mer "hav-aktig" dersom det fremdeles skulle bli mange bobler....

(Og det at en ikke skulle røre viste jeg ikke... men jeg rørte ikke så mye - bare for å røre i duften) *hmmm*

Det er vel bare å prøve på nytt!!!

Takk igjen icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...