Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi har prøvd i to perioder nå, begge gangene ble vi skuffet.

Vi er helt friske.

Jeg har aldri gått på p-piller eller lignende.

Vi har sex omtrent hver dag.

Forventet egentlig å bli gravid med engang, fordi jeg har alltid hørt at det skal så lite til.

Er det helt normalt at det tar tid eller er det noe galt?

Endret av mayas
Videoannonse
Annonse
Skrevet

To perioder?

Smør deg med tålmodighet. De aller fleste må gjennom noen prøveperioder før spiren sitter. 85% blir gravide innen ett år er gått. Er dere blant de 15% som ikke blir gravid innen ett år, så kan dere oppsøke lege.

Lykke til!

Skrevet

2 måneder er IKKE lenge. Sist vi ble gravide så klaffa det på 5.forsøk og da sa legen at vi var heldige som fikk det til så fort :) Gjennomsnittet er vel 4 - 6 prøveperioder, men opptil ett år er helt normalt :)

Skrevet

Det er bare 20-25% sjanse for at det ender i svangerskap i hver prøveperiode, så da skjønner du kanskje hvorfor det tar litt tid...

Det er MYE som skal klaffe i kroppen din før du får positiv test, altså

Gjest Bertine
Skrevet

jaja..det kan bli en lang prøvetid for deg viss du er utålmodig etter 2 perioder...

Skrevet

Dette var ikke akkurat lenge. De aller fleste bruker både et halvt og ett år før det klaffer - og som du ser her, så er det noen som bruker flere år.

tenk hvordan det har vært for dem, da!?

Ønsker deg lykke til - og en stor dose med tålmodighet. Det klaffer nok snart skal du se. hos meg klaffet det på 4 pp, men det er altså ikke helt standarden... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...