Gjest TS Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 Hei Jeg lurer på om det er mulig å ha det _for_ godt og fredelig i ett forhold. Jeg og min kjære har vært sammen i ca 1,5 år, og bodd sammen i snart 1 av disse. Vi har det fantastisk sammen. Aldri hatt noen store krangler, aldri hevet stemmer, aldri hatt noen større uoverenstemmelser. Det hender at vi er litt furtne, eller at vi har en diskusjon om noe. Disse tingene dukker kanskje opp hver 2 eller 3 mnd, men selv da er det kun snakk om noen timer om vi er furtne, eller en rolig diskusjon om ting vi ikke er fornøyde med. Dette er jo selvfølgelig fantastisk, men jeg er litt redd for at ting en dag skal smelle.. Skal det være så lett? Det har ikke vært det med tidligere kjærester. Jeg kjenner at dette er mannen jeg vil dele livet mitt med, men er redd for å starte å forberede neste steg, siden jeg er redd for at det vil komme en kjempesmell. Forholdet vårt har ikke vært enkelt hele tiden, og det var mye vi måtte rydde i, og komme til enighet om det første halve året. Men, selv de vanskelige tingene gikk veldig lett føler jeg.. Det er mulig det er jeg som er dum og pessimistisk, men jeg føler at ting er så enkle at det er nødt til å gå galt... Hva tror folk her? Noen tanker og meninger?
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2007 #2 Skrevet 25. april 2007 Du nevner ikke noe spesifikt, kanskje du analyserer for mye.
Wildy Skrevet 25. april 2007 #3 Skrevet 25. april 2007 Om dere har funnet fram til en måte å leve sammen på hvor forventinger og forhåpninger er klarlagt slik at livet går sin gang, begge er fornøyd og alt fungerer,ser jeg ingen grunn til at det skal endre seg eller en dag "smelle". Behov og ønsker vil sikkert forandre seg, og også krav ( f.eks jobb/skole/barn osv) kan være ting som endrer seg og dermed skaper nye utfordinger for forholdet. Men med et velfungerende forhold har dere vel et godt utgangspunkt for å håndtere også dette?
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2007 #4 Skrevet 25. april 2007 Pass ihvertfall på at fundamentet er sterk nok til å takle fremtidige utfordringer.
MsRP Skrevet 25. april 2007 #5 Skrevet 25. april 2007 Hadde dere aldri vært uenige om noe, aldri kranglet eller diskutert så hadde du nok hatt grunn til bekymring. Du sier at dere har diskusjoner hvor dere er sure på hverandre en stund etterpå. Det hørtes helt normalt ut, og du bør jo bare være glad for at det er en stund mellom hver gang...
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2007 #6 Skrevet 25. april 2007 Hvorfor insisterer kvinner på å analysere når de ikke er analytisk anlagt?
Allimac Skrevet 25. april 2007 #7 Skrevet 25. april 2007 Hei TS Jeg er også så heldig som deg, og har ikke hatt krangler i løpet av mitt 1 årige forhold. Vi har hatt små diskusjoner som dere- og det er normalt. Jeg er også som kvinner flest, analyserer hver minste ting. Hvorfor kan vi ikke bare være glade for at vi er så heldige og har et godt forhold?
Amalie_85 Skrevet 25. april 2007 #8 Skrevet 25. april 2007 Jeg har hatt samme tanker som deg TS Vi har snart vært sammen i 2 år og jeg har egentlig alltid vært lykkelig sammen med han, men selvfølgelig har jeg mine dårlige dager. Jeg spurte sambo om man kan få det for bra. Men så lenge man har ting man bryr seg om i livet tror jeg det går bra. At det ikke er bare dere to, men holder venner og hobby ved like så tror jeg man kan ha det bra leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge
Gjest TS Skrevet 25. april 2007 #9 Skrevet 25. april 2007 hehe.. joda, kanskje overanalyserer jeg, det ville ikke vært uvanlig for meg. Problemet blir litt for meg at jeg ønsker å få barn med, og gifte meg med denne mannen, og vil gjerne være helt sikker før jeg evnt går til slike skritt. Derfor ville jeg høre om andre hadde erfaringer med liknende forhold, og hvordan disse evnt ble etterhvert. Takk for alle svar
regine Skrevet 25. april 2007 #11 Skrevet 25. april 2007 Unnskyld meg - men BØR et forhold være "vanskelig" og "krevende" og kreve mye jobb for at det skal være "ordentlig" og "varig"?? For meg er det omvendt..... dvs. jeg vil ikke ha et forhold jeg må "jobbe med", hvor det er mye ufred og uenighet. Er forholdet på det viset så vil ikke jeg være med lenger, jeg vil ha det bra i livet mitt, ikke masse ufred og tull! Så jeg syns iallfall at du trådstarter bør slutte å bekymre deg - hvis du/dere har det bra så er vel det det beste?!?
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2007 #12 Skrevet 25. april 2007 Hei Jeg lurer på om det er mulig å ha det _for_ godt og fredelig i ett forhold. Jeg og min kjære har vært sammen i ca 1,5 år, og bodd sammen i snart 1 av disse. Vi har det fantastisk sammen. Aldri hatt noen store krangler, aldri hevet stemmer, aldri hatt noen større uoverenstemmelser. Det hender at vi er litt furtne, eller at vi har en diskusjon om noe. Disse tingene dukker kanskje opp hver 2 eller 3 mnd, men selv da er det kun snakk om noen timer om vi er furtne, eller en rolig diskusjon om ting vi ikke er fornøyde med. Dette er jo selvfølgelig fantastisk, men jeg er litt redd for at ting en dag skal smelle.. Skal det være så lett? Det har ikke vært det med tidligere kjærester. Jeg kjenner at dette er mannen jeg vil dele livet mitt med, men er redd for å starte å forberede neste steg, siden jeg er redd for at det vil komme en kjempesmell. Forholdet vårt har ikke vært enkelt hele tiden, og det var mye vi måtte rydde i, og komme til enighet om det første halve året. Men, selv de vanskelige tingene gikk veldig lett føler jeg.. Det er mulig det er jeg som er dum og pessimistisk, men jeg føler at ting er så enkle at det er nødt til å gå galt... Hva tror folk her? Noen tanker og meninger? ← Det er klart at dette kan fortsette å gå bra Jeg har det sånn med samboer jeg på 5 året
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2007 #13 Skrevet 26. april 2007 Jeg har også tenkt tanken "hvor lenge kan vi ha det så bra?" For min del går ut på at vi hadde en ufattelig vond og vanskelig periode for noen år siden. Forholdet har vokst på det og følelsene er sterkere pga av det, men jeg tenker av og til "når kommer neste smell?" Det er nok forsvarsmekanismen som setter inn. Det kan være skummelt å elske for noen, meg inkludert Bedre da å være litt forberedt, sier psyken... For slapper jeg av, som da det smallt, så kan det være det smeller igjen. Det eier ikke rot i virkeligheten, men jeg har blitt formet av mine erfaringer. Så tanken er der.
Gjest Frk Åberg Skrevet 26. april 2007 #14 Skrevet 26. april 2007 Hvorfor insisterer kvinner på å analysere når de ikke er analytisk anlagt? ← Hva skal det bety?
Susannah Skrevet 26. april 2007 #15 Skrevet 26. april 2007 Bare pass på at det ikke blir en selvoppfyllende profeti.
Tabris Skrevet 26. april 2007 #16 Skrevet 26. april 2007 Til og med når man ikke har problemer så er det også et problem.
Gjest Silmarill Skrevet 26. april 2007 #17 Skrevet 26. april 2007 (endret) Når du skriver det ts så tenker jeg på en svensk låt av "Bo Kaspers Orkester" De har en låt som heter: "Hon Är Så Söt" som bla. har dette i seg i siste verset: "Men jag har börjat fundera Det här känns nästan alldeles för bra Det kommer aldrig fungera Det är så det brukar va' " ------ Vet du hva, jeg/vi har det sånn. Samboer og jeg hadde det så fint på begynnelsen så vi trodde at dette var for bra til å være sant - men vi har holdt sammen i 5 år og har det utrolig deilig og fint sammen - enda Endret 26. april 2007 av Silmarill
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2007 #18 Skrevet 27. april 2007 hehe.. joda, kanskje overanalyserer jeg, det ville ikke vært uvanlig for meg. Problemet blir litt for meg at jeg ønsker å få barn med, og gifte meg med denne mannen, og vil gjerne være helt sikker før jeg evnt går til slike skritt. Derfor ville jeg høre om andre hadde erfaringer med liknende forhold, og hvordan disse evnt ble etterhvert. Takk for alle svar ← Du har nok ingen grunn til å bekymre deg, dere passer rett og slett bra sammen
Gjest TS Skrevet 27. april 2007 #19 Skrevet 27. april 2007 Takk for alle svar, og spesielt takk til dere som forteller at man kan ha det like bra sammen i lange tider. Det hjalp faktisk, og jeg kan slutte å bekymre meg for en smell tror jeg
BLOMSTERKVAST Skrevet 28. april 2007 #20 Skrevet 28. april 2007 Har snart vært gift i 25 år ,og vi synes stadig at vi har det uttroligt bra. Hadde aldri trodd det da jeg sto brud 20 år at vi skulle være forelsket etter så mange år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå