Gjest Aurora Vaniljesaus Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 Jeg vil gjerne ha en basilikumplanet i en potte på kjøkkenet, men finner verken planet eller frø. Noen som vet hvor jeg kan få tak i?
dront Skrevet 25. april 2007 #2 Skrevet 25. april 2007 Planet, eller plante? Jeg kjøpte frø til planter på Plantasjen, de har spirt godt, men er bittesmå ennå. Hagesentre har dessuten ofte småplanter å selge. Ellers selger de jo ofte urteplanter i matbutikker, men disse er stort sett lite holdbare.
Gjest bada Skrevet 25. april 2007 #3 Skrevet 25. april 2007 Ellers selger de jo ofte urteplanter i matbutikker, men disse er stort sett lite holdbare. ← Disse er lite holdbare, ja. De har svake røtter og står dessuten alt for tett. Hvis du allikevel kjøper en plante i stedet for å så selv, anbefaler jeg at du går til innkjøp av en selvvannende urtepotte fra Eva Trio. Jeg skaffet meg tre slike etter tips her på forumet, og selv koriander lever lenge når den får stå i en slik.
brumma* Skrevet 25. april 2007 #4 Skrevet 25. april 2007 Jeg kjøper mine i den lokale innvandrerbutikken. De holder seg godt, men jeg "jukser" riktignok med selvvannende potter fra Eva Solo.
Gjest Frysepulver Skrevet 25. april 2007 #6 Skrevet 25. april 2007 Hvor får man tak i selvvannende potter fra Eva Solo?
Gjest bada Skrevet 25. april 2007 #7 Skrevet 25. april 2007 Jeg har inntrykk av at de selges i de fleste kjøkkenbutikker.
Gjest Frysepulver Skrevet 25. april 2007 #8 Skrevet 25. april 2007 Jeg har inntrykk av at de selges i de fleste kjøkkenbutikker. ← Ok, takk :9 Var inne på hjemmesiden deres, men fant ingen oversikt over forhandlere ser du Da skal jeg leste - er de dyre?
Gjest bada Skrevet 25. april 2007 #9 Skrevet 25. april 2007 Jeg tror de koster rundt 200 kr., og det er jo ganske dyrt. Samtidig har de gjort at jeg ikke har kastet noen urteplanter siden jeg fikk dem, og det sparer jeg jo en del penger på.
Gjest bada Skrevet 25. april 2007 #10 Skrevet 25. april 2007 De kan kjøpes på nett også: http://www.lyk.no/index.php?page=shop.prod...mid=27&vmcchk=1
Susannah Skrevet 25. april 2007 #12 Skrevet 25. april 2007 Tror jeg må gå til innkjøp av slike potter!
Gjest Aurora Vaniljesaus Skrevet 26. april 2007 #13 Skrevet 26. april 2007 Takk for alle svar. En slik potte har jeg alt (tror den har stått klar i over to år alt ), så jeg mangler bare selve planten. I går fant jeg frø på matbutikken og sådd, men jeg tenker å ta en runde på hagebutikker til helgen også for å se om jeg finner plante (er litt utolmodig)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå