Nurken Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 Hei For ca 3 måneder siden var jeg nokså aktiv her inne...Ble kjent med en hel del her, men ser i dag ingen av de nickene.... Jeg hadde nokså mye syklus-tull, og en syklus hadde jeg ikke engang eggløsning...og jeg valgte, fordi jeg syns kanskje det påvirket meg nagtivt å være så super-aktiv her inne, å melde meg ut...Så jeg vinket mitt tårevåte farvel, og sa at jeg trengte å finne litt roen - og ikke gå opp og ned følelsesmessig pga alle oppturer og nedturer jeg selv hadde, samt å lese om alle andres Vel, nå er jeg bare innom igjen for å si: Jeg er gravid! Det tok meg 4 pp'r, så satt spiren! Er i dag 5+4, og i nokså uggen form - men livet er likevel herlig! Så til dere som husker meg, evt. dere andre prøvere - Sånn gikk det med meg, jeg trengte rett og slett bare å roe ned psyken i fht det å være prøver... Lykke, lykke til alle sammen!
Eve Luna Skrevet 25. april 2007 #4 Skrevet 25. april 2007 Gratulerer Jeg bare husker du meldte deg ut litt. Bra du er tilbake, og det med en flott nyhet.
LindaL Skrevet 25. april 2007 #5 Skrevet 25. april 2007 Gratulerer så mye!!!!!!!!!!!!jeg husker deg veldig godt,og tror faktisk jeg fortalte deg at jeg også måtte ut av forumet en periode,og vips så satt spiren. Ønsker deg masse lykke til,du har myyye og glede deg til framover
Nurken Skrevet 25. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. april 2007 Gratulerer så mye!!!!!!!!!!!!jeg husker deg veldig godt,og tror faktisk jeg fortalte deg at jeg også måtte ut av forumet en periode,og vips så satt spiren. Ønsker deg masse lykke til,du har myyye og glede deg til framover ← Næh, så herlig! Gratulerer til deg og! jeg husker deg, ja, og hva du sa...Husker jeg følte jeg fikk kjempestøtte av deg på at jeg valgte stikke av litt...Takk! tenk det, spiren satt noen måneder etter at jeg forlot forumet - og spiren sitter jommen hos deg og - sååå langt på vei - herlig! Jupp, jeg gleder meg hvertfall til de første tre mndr er over, for det er nokså tungt (er såååå trett!) - men er lykkelig, da. Lykke, lykke til videre!
LindaL Skrevet 25. april 2007 #7 Skrevet 25. april 2007 Rart det der hvor mye psyken har og si...spiren holder seg nok på plass skal du se.Jeg og var fryktelig trøtt fram til 12 uker,da gikk det over, nesten over natta Også var jeg fryktelig gretten,og da mener jeg virkelig sur!!!men destod surere jeg var destod blidere var min kjære ektemann Men nå er det slutt på sinnet........
LaraCroft Skrevet 25. april 2007 #8 Skrevet 25. april 2007 Gratulerer så mye og veldig lykke til, ønsker deg et godt svangerskap
Gjest Bertine Skrevet 25. april 2007 #9 Skrevet 25. april 2007 (endret) Gratulerer begge to! Men, vær litt forsiktige med å si "jeg slappa av, å da klaffa det!!", dette gjelder ikke for alle. At Du nurken ble gravid i pp4 er jo helt normalt, og antagelig hadde det ingenting med at du slappa mer av. De fleste blir gravide innen 6 mnd. Det gjelder jo dere begge. Jeg sier ikke dette for å kritisere dere, kanskje dere følte dere mer avslappet, men for oss som er slitere, som strever lenge med å bli gravide, så er det en ekstra stein til byrden når vi får kommentarer som :"bare slapp av, du stresser for mye med å bli gravid"..osv.. Da blir det nesten som vi selv har skylden i at vi ikke blir gravide, når det som regel faktisk er noe galt. Jeg har pcos, og brukte nesten 2 år på å bli gravid. Uansett hvor mye jeg slappet at det første året... gravid ble jeg ikke. Det pga at jeg ikke hadde eggløsning av meg selv. Det hadde ingenting med stress å gjøre.. Igjen, gratulere så mye begge to! Håper dere får ett flott svangerskap! Endret 25. april 2007 av Bertine
Gjest silkesvarten Skrevet 26. april 2007 #11 Skrevet 26. april 2007 Gratulere så mye med kos deg gjennom svangerskapet ...... og lykke til
Donpedro Skrevet 26. april 2007 #12 Skrevet 26. april 2007 Så til dere som husker meg, evt. dere andre prøvere - Sånn gikk det med meg, jeg trengte rett og slett bare å roe ned psyken i fht det å være prøver... ← Kjempekoselig at du er gravid, men jeg tror virkelig ikke det har med psyken å gjøre. Å bruke inntill ett åtr er HELT NORMALT.
Mrs B Skrevet 27. april 2007 #14 Skrevet 27. april 2007 Har ikke vært her så lenge, for blir ikke prøvere før etter bryllupet. Men liker å delta litt for det Men det var jo en hyggelig nyhet, alltid kost med baby-nytt. Gratulerer!!
Nurken Skrevet 27. april 2007 Forfatter #15 Skrevet 27. april 2007 ....Men, vær litt forsiktige med å si "jeg slappa av, å da klaffa det!!", dette gjelder ikke for alle. At Du nurken ble gravid i pp4 er jo helt normalt, og antagelig hadde det ingenting med at du slappa mer av. De fleste blir gravide innen 6 mnd. Det gjelder jo dere begge. Jeg sier ikke dette for å kritisere dere, kanskje dere følte dere mer avslappet, men for oss som er slitere, som strever lenge med å bli gravide, så er det en ekstra stein til byrden når vi får kommentarer som :"bare slapp av, du stresser for mye med å bli gravid"..osv.. Da blir det nesten som vi selv har skylden i at vi ikke blir gravide, når det som regel faktisk er noe galt...... ← Forstår godt hva du mener, Bertine - og det var virkelig ikke slik ment. Beklager hvis jeg har støtet noen... MEN når det er sagt, så er det faktisk enkelte som går så fullstendig inn i dette med å prøve bli gravid - at det påvirker psyken og kan være lurt å roe litt ned. Jeg var nok en slik en- alt jeg ønsket i hele verden var å bli gravid,og jeg brukte enormt mye av min fritid på å lese alt jeg kom over på nettet - og det gikk fryktelig inn på meg å lese om dem som hadde prøvd i mange år, som mistet etc...Da jeg var hos min gynekolog pga ustabil syklus, sa hun at hun opplevde meg som at jeg trengte roe ned litt i fht å bli gravid. Jeg fikk råd om å ikke være så mye på nett, da dette ville stresse psyken min mer enn å gjøre den godt. Så fortalte hun at hun hadde mange eksempler på jenter som var som meg, men som klarte roe ned, og så satt altså spiren noen måneder etter. Så jo, jeg tviholder på at psyken KAN ha en del å si for å bli gravid... og det er ikke sammenlignbart med pcos f-eks, da dette er en tilstand/sykdom - og har ikke med psyken å gjøre.. Jeg syns det er vondt at dere har prøvd så lenge, og jeg håper av hele mitt hjerte at det snart klaffer!! Og du? En annen ting jeg ikke er enig i her, er at de aller fleste blir gravid etter 6 mndr. Jeg har nå 9 venninner som er blitt gravide - og SAMTLIGE av dem har brukt mellom 6 mndr og 2 år. Jeg er , utrolig nok, unntaket. Så jeg vil heller si at de aller fleste blir gravide innen et år...ikke et halvt, i gjennomsnitt, da. Forøvrig hadde jeg nokså store forhåpninger om å bli gravid kjapt, da to gynekologer har kalt meg særdeles fruktbar...så 4 mndr har nok mye med det å gjøre, mye med en rolig psyke å gjøre - og fordi jeg har vært heldig. De aller, aller fleste som jeg kjenner - som sagt - har brukt nokså lang tid..Men så er vi også over 30 alle sammen,da (for mange 20 åringer er det jo full klaff før de i det hele tatt har rukket å tenke på barn..) Lykke til - og håper ikke jeg støter deg enda en gang, - det må være lovå være uenig.
Nurken Skrevet 27. april 2007 Forfatter #16 Skrevet 27. april 2007 Kjempekoselig at du er gravid, men jeg tror virkelig ikke det har med psyken å gjøre. Å bruke inntill ett åtr er HELT NORMALT. ← Enig, å bruke inntil ett år er HELT normalt- og det er faktisk det 9 av mine venninner har gjort...Så jeg trodde jeg og kom til å bruke lang tid, men hadde veldig i bakhodet at to gynekologer hadde sagt jeg var veldig fruktbar...Anyway, JEg tror psyken kan spille inn...Det trenger ikke være årsaken til at det går ett år, men det KAn være det..Trodde det var forsket på det tilogmed, jeg?
angelou Skrevet 27. april 2007 #17 Skrevet 27. april 2007 Det er forsket på det ja, og konklusjonen var at det har ingenting å si Stress i forbindelse med jobb og på privaten, med høyt blodtrykk, usunn livsstil og alt det fører med seg kan medvirke til at fruktbarheten reduseres, ja, men det er ingen påviselig sammenheng mellom å "stresse ned" i forhold til prøving og graviditet. Hvis et par har fått en diagnose som kan gjøre at det å bli gravid kan være vanskelig, så tror jeg ikke å stresse mindre hjelper for å si det sånn I mitt eksempel så brukte vi første gangen 5 pp på å bli gravide, da tok vi det som det kom (jeg stressa litt med å telle dager, men ikke nevneverdig). Andre gangen gikk vi intenst inn for klaff, med aktivitet annenhver dag (det jeg vil kalle stress) og da klaffa det med en gang Vi har alle teorier om hvorfor det klaffa akkurat den DEN måneden, men tror vi skal være litt forsiktige med å legge de teoriene ut her, for jeg skjønner at det kan oppleves ganske sårt for de som har prøvd lenge. Men, igjen, gratulerer så mye til deg med en liten spire i magen - laget under stress eller ikke
Donpedro Skrevet 27. april 2007 #18 Skrevet 27. april 2007 så lenge, og jeg håper av hele mitt hjerte at det snart klaffer!! Og du? En annen ting jeg ikke er enig i her, er at de aller fleste blir gravid etter 6 mndr. Jeg har nå 9 venninner som er blitt gravide - og SAMTLIGE av dem har brukt mellom 6 mndr og 2 år. ← Forskjell på statistikk og næreste omgangskrets... Du kan jo tro hva du vil om psyke og graviditet. Forskning viser at du tar feil. For øvrig starter de fleste med å IKKE stresse, også de som ender opp som slitere.
Gjest Bertine Skrevet 27. april 2007 #19 Skrevet 27. april 2007 Forstår hva du mener Nurken Men å til stadighet få høre av andre prøvere som ble gravide i pp 2-3-4-5-6-7, at "jeg stresset ned, tenkte ikke på å bli gravid og da klaffet det", det er fryktelig irriterende! Fordi det er helt på normalen! Det er helt normalt å prøve opp til ett år, uten at det betyr at du er for stresset og tenker for mye å å bli gravid. Det er det samme som å si til en prøver at " det er din egen feil, fordi du tenker for mye på å bli gravid", å det blir å legge enda en stein til byrden!
Nurken Skrevet 27. april 2007 Forfatter #20 Skrevet 27. april 2007 ....Vi har alle teorier om hvorfor det klaffa akkurat den DEN måneden, men tror vi skal være litt forsiktige med å legge de teoriene ut her, for jeg skjønner at det kan oppleves ganske sårt for de som har prøvd lenge. Men, igjen, gratulerer så mye til deg med en liten spire i magen - laget under stress eller ikke ← Godt sagt, Angelou - og igjen må jeg si at jeg håper ikke jeg støter noen...Jeg forstår kjempegodt at det kan oppleves sårt for dem som har prøvd lenge å få høre om hvor "lett" det har gått for andre, eller hvis man bare gjør slik eller slik...niks, det der har jeg all respekt for ! Så helt på nett med deg her, altså! Og takk Lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå