Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.rxnm.net

Politiet valge å ransake et hus, for å stoppe negervitser.

Hvorfor gjør de ikke noe for å stoppe blondinevitser? Er det ikke litt forskjellsbehandling? Det er mange som føler seg tråkket på på grunn av blondinevitser og mange føler seg stemplet som "dumme blondiner".

Og det er vel egentlig ganske kvinnediskriminerende også. Det er jo ingen som forteller vitser om blonde gutter.

Videoannonse
Annonse
Gjest Colubra
Skrevet

Du er ikke fornærmet pga blondinevitser; du er bare furten fordi du ikke kan gå rundt og spy ut rasistiske bemerkninger uten at folk skal reagere.

Tror kanskje de mest patetiske og dummeste menneskene jeg vet om er nynazister, kkk, og lignende. Er ikke så ofte jeg bruker uttrykk som "menneskelig søppel", men til den type mennesker synes jeg det er ganske treffende.

Skrevet

Colubra likte tydeligvis ikke innlegget mitt, og begynte å skrive om noe helt annet.

Hva slags motiver du tror jeg har, og hva du synes om "nynazister" har ikke noe i denne debatten å gjøre.

Hvis du skal "synse" om noe, kan du heller skrive hva du synes om forskjellsbehandlingen av negervitser / blondinevitser, og ikke diverse usakeligheter.

Gjest Colubra
Skrevet

Grunnen til at jeg skrev det om nynazister var pga siden du linket til, som hadde en ganske stor og åpenbar link videre til vigrid ;)

Å være blond i den forstand som menes i blondinevitser ser jeg mer på som en mental tilstand enn den fysiske attributten blondt hår (selv om vigrid et.al. ikke er enige), og jeg har ikke så veldig mye imot vitser som baserer seg på dumheten til folk som f.eks Paris Hilton.

Å lage stygge vitser utelukkende basert på hudfargen til folk for å kunne rakke ned på 'rasen' deres er bare patetisk og feigt.

Skrevet (endret)

Man kan velge om man vil være blond, men ikke om man vil være neger. OK, Michael Jackson prøver forsåvidt å slutte å være neger, men i utgangspunktet er det vanskelig å gjøre noe med. Derfor er det "værre" med negervitser enn blondinevitser i mitt hode, og tydeligvis i noen politifolk sitt hode også.

Men ideen om at begge typer vitser er like er forsåvidt relevant. Det finnes mange vitser hvor man spiller på kjennetegn det er vanskelig å gjøre noe med. Gjerrige skotter, dumme svensker, brautende amerikanere. Forskjellen er vel at med negervitser setter man seg over en hel rase, mens med blondinevitser og svenskevitser er det kun store menneskegrupper?

Alt i alt burde man kanskje la være å fortelle vitser som rakker ned på større og mindre grupper. Men da er det kanskje vanskelig for noen å finne på noe moro for de dårligere vitsemakerne der ute. ;)

Endret av Catzy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...