Kaffekoppen Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 Jeg synes det er stor fokus på de dyre bryllupene her inne. Nå ønsker jeg å høre om hvor rimelig bryllupet ditt blir/var, og hvorfor det var en flott opplevelse. Kanskje det kan være en inspirasjon til de som ønsker en uforglemmelig dag, men uten å bruke store summer den?
Lise_86 Skrevet 25. april 2007 #2 Skrevet 25. april 2007 tror kanskje de fleste er villige til å gi en god del for den store dagen.. jeg ønker å prøve å holde kostnaddene nede, da det er foreldrene våre som skal betale for det hele, men ser at det blir vanskelig å holde det under 70.000, for å få det sånn jeg vil ha det. jeg kommer til å lage (blomster) inbydelser og bordkort selv. men det er dyrt å gifte seg...
Mirabella83 Skrevet 25. april 2007 #3 Skrevet 25. april 2007 Vi har ikke et lavbudsjettsbryllup, men heller ikke full pakke. Vi sparer inn med: -sodd til middag (70 kr pr pers) -det passer ikke med forret før sodd, så da sparer vi der -ikke band -lage invitasjoner selv (ca 2 kr pr stk tenker jeg) -samfunnshus -VI kan servere alkoholen (går ikke gjennom hotell el.l). MYE å spare her. -vi har tatt noen Harryturer til Sverige. Tips: brennevin til avec er nesten like dyrt i N og S. Kjøp vin og øl i S. -vi bestiller 3 enkeltkaker og skaffer "trappa" selv. Det var MYE billigere enn å bestille "bryllupskake". -skal dyrke litt blomster i hagen som jeg håper å få pene nok til at vi kan pynte med disse på middagsbordet. -vi kjører i vår egen bil -vi blir hjemme bryllupsnatten (men da får INGEN overnatte hos oss altså!)
Pooh Skrevet 26. april 2007 #4 Skrevet 26. april 2007 Vaart bryllup kostet ca 30000, og vi syntes det var helt perfekt for oss. Vi sparte ved aa: - Familiemdlemmer laget i stand nydelig koldtbord - Vi kjoepte inn og serverte alkohol selv - Ikke tradisjonell bryllupskake, kun en etasje, men den var kjempegod! - Fikk rabatt paa leie av lokalet gjennom svigerfars jobb - Venn av familien laget brudebukett og dekorasjoner - Ikke band/dj, vi spilte inn musikk vi liker paa ipod og laante forsterkere/hoytalere av en venn - Brudekjole kostet ca 1500 - Brugommens smoking kostet ca 1000 kr aa leie - Billige invitasjoner (trykt, ikke gravert) - Halvprofesjonell fotograf - Brukte egen bil - Bryllupsnatt hjemme - Ikke bryllupsreise Vi hadde ca 90 gjester og alle (inkludert oss) koste seg masse. For oss var det akkurat det vi oensket aa ha det enkelt og relativt uformelt.
Kaffekoppen Skrevet 26. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. april 2007 Er det kanskje også noen som har hatt et lite, råbillig bryllup, men som er veldig fornøyde med det? Hvor mye kommer et slikt bryllup på?
Snippa Skrevet 26. april 2007 #6 Skrevet 26. april 2007 (endret) Hvis du vil ha et lite og råbillig bryllup, ville jeg reist utenlands og gifta meg på en ambassade. Enten bare dere to, eller bare forlovere og/eller aller nærmeste familie. Hvis du kjører bil til Stockholm eller København, f.eks. trenger ikke reisa å koste mye. Bestille bord en romantisk plass, og bare kose dere med hverandre Endret 26. april 2007 av Snippa
kamela Skrevet 29. april 2007 #7 Skrevet 29. april 2007 Giftet oss på ambassaden i Haag, bare oss to og ikke engang forlovere. Det ble vår dag, og veldig koselig!
Leo Skrevet 30. april 2007 #8 Skrevet 30. april 2007 Lite, men hyggelig og også ganske eksklusivt; vielse på tinghuset i klær vi allerede hadde, men som fikk en liten oppfriskning i form av smykker og sko for anledningen, og treretters champagnelunsj på Bølgen & Moi for 16 personer. Inkl. brudebukett og borddekorasjoner kom det hele på under 15.000 kroner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå