Gå til innhold

Gnisse tenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gnisser tenner til den store gullmedalje. Det skjer i søvne, så det er ikke bare å stoppe heller. Jeg har fått en skinne hos tannlegen slik at skaden på tennene skal bli mindre, men jeg presser og gnisser alikevel, noe som fører til at jeg våkner med mega hodepine og mørbanka kjever. Noen råd?

Skrevet

Skulle til å si "få skinne hos tannlegen", men det har du jo allerede.

Klarer du å være bevisst på å slappe av i kjeven før du sovner? Jeg må innimellom minne meg selv om å ikke gjøre det når jeg har skrudd av lyset for å sovne. Innbiller meg at jeg kan påvirke meg selv til å ikke gjøre det ved å si til meg selv at jeg skal slappe av i kjeven.

Skrevet

Catzy; Det hjelper iallefall ikke da dette gjøres helt ubevisst i søvne. Men selvsagt, jeg merker at jeg gnisser mer tenner i perioder med mye stress enn på rolige dager så å få en massasje før man legger seg så man slapper mer av hjelper sikkert.

Helt forferdelig denne gnissingen.. jeg gjør det veldig for tiden og har både hodepine og vondt i hele ansiktet pga dette.

Har en bittskinne som jeg fikk av tannlegen, den funket de første to årene. Men nå på det tredje året virker det som den ikke passer lenger, jeg får liksom presset tennene sammen selvom jeg har den på. Får vel ta en tur til tannlegen igjen.

Unner ingen dette dritet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...