Gå til innhold

Godkjenning av borettslag.


Arwen

Anbefalte innlegg

Vi fikk tilslaget på en leilighet i forrige uke, og det som står igjen nå er kontraktskriving ( i morgen) og så må vi bli godkjent av borettslaget. Er dette bare en formalitet? Er det noen her som noen gang har blitt avvist av styret? Hvordan foregår dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel svært skjeldent at du blir avvist av et borettslag.

Mulige problemer kan være:

- tidligere kjent for å ikke betale (da vel helst i samme borettslag)

- tidligere problemer (annmeldelse el.l. - vet ikke om de sjekker offentlige registre her - tror ikke det)

- ELLER - hvis du har katt/hund og de i borettslaget ikke ønsker dette. Da må du ofte søke spessielt med god begrunnelse for å få godkjenning.

Dette er i allefall praksis her jeg bor nå.

Så jeg tror du kan regne det med "godkjennelse" som en formalitet.

Lykke til med ny bolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohh..

§ 5-2. Ro og orden

Er ikke annet avtalt, plikter utleieren i leietiden å opprettholde vanlig ro og orden i eiendommen.

Leieren plikter å følge vanlige ordensregler og rimelige påbud som utleieren har fastsatt til sikring av god husorden. Selv om utleieren har fastsatt forbud mot dyrehold i eiendommen, kan leieren holde dyr dersom gode grunner taler for det, og dyreholdet ikke er til ulempe for utleieren eller de øvrige brukerne av eiendommen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Var det jeg håpet på :D Betaler alltid regninger og det er lov å ha dyr der, så da skal vel alt gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...