Arwen Skrevet 4. mars 2003 #1 Skrevet 4. mars 2003 Vi fikk tilslaget på en leilighet i forrige uke, og det som står igjen nå er kontraktskriving ( i morgen) og så må vi bli godkjent av borettslaget. Er dette bare en formalitet? Er det noen her som noen gang har blitt avvist av styret? Hvordan foregår dette?
HMSP Skrevet 4. mars 2003 #2 Skrevet 4. mars 2003 Det er vel svært skjeldent at du blir avvist av et borettslag. Mulige problemer kan være: - tidligere kjent for å ikke betale (da vel helst i samme borettslag) - tidligere problemer (annmeldelse el.l. - vet ikke om de sjekker offentlige registre her - tror ikke det) - ELLER - hvis du har katt/hund og de i borettslaget ikke ønsker dette. Da må du ofte søke spessielt med god begrunnelse for å få godkjenning. Dette er i allefall praksis her jeg bor nå. Så jeg tror du kan regne det med "godkjennelse" som en formalitet. Lykke til med ny bolig.
jordbær Skrevet 4. mars 2003 #3 Skrevet 4. mars 2003 Ohh.. § 5-2. Ro og orden Er ikke annet avtalt, plikter utleieren i leietiden å opprettholde vanlig ro og orden i eiendommen. Leieren plikter å følge vanlige ordensregler og rimelige påbud som utleieren har fastsatt til sikring av god husorden. Selv om utleieren har fastsatt forbud mot dyrehold i eiendommen, kan leieren holde dyr dersom gode grunner taler for det, og dyreholdet ikke er til ulempe for utleieren eller de øvrige brukerne av eiendommen.
Arwen Skrevet 4. mars 2003 Forfatter #4 Skrevet 4. mars 2003 Takk for svar. Var det jeg håpet på :D Betaler alltid regninger og det er lov å ha dyr der, så da skal vel alt gå bra.
Supermann Skrevet 4. mars 2003 #5 Skrevet 4. mars 2003 Om du heter Espen Lid så kan du vel muligens bli avvist. Lykke til. 8)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå