Gå til innhold

Ferieplanlegging som prøver

Anbefalte innlegg

Gjest Aurora Vaniljesaus
Skrevet

Da hiver jeg meg "offisielt med" her på prøverforumet.. (hjelp.. litt skummelt :sjenert: ) etter ha å "lusket rundt" her i hele år :ler:

Det første "hverdagsproblemet" vi kom innom var ferieplanlegging. Vi tar en feritur til Barcelona nå i vår og satser på å ta en ferietur ca i oktober også. I det vi "kastet oss over" planleggingen av den ferien gikk det plutselig opp for meg at jeg kan være alt fra fremdeles prøver til 4-5 måneder på vei på det tidspunktet :overrasket:

Har dere mer erfarne prøver noen tanker om hva man bør tenke på i slik ferieplanlegging? Vil jo dra til et ferimål vi begge kan ha glede av uansett hva "tilstanden" er?

Er dette noe andre også tenker på som prøvere?

Mannen mener det er best vi satser på ting som er i bilkjøringsavstand, men det er vel bare den siste delen av et svangerskap man bør unngå fly?

Min "ubekymrede venninne" mener vi kan dra "hvor som helst, bare unngå malariaområder".. :trene:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde jeg ikke tenkt så mye på, hvis du er maks 4-5 måneder på vei er det jo ikke noe problem å fly heller. Men, hvis du er i første trimester når du skal ut å reise kan det jo hende du er litt dårlig og sånn. Jeg opplever ihvertfall at å planlegge livet som normalt er det mest vettuge, selv om du er gravid kan du jo gjøre det aller meste, særlig såpass tidlig :)

Gjest Aurora Vaniljesaus
Skrevet

Takk for svar Angelou. Godt å høre andre som tar det "avslappet" :) Tror jeg må få overbevist mannen om at vi kan ta fly ;)

Skrevet

Du er jo tross alt ikke gravid ennå, og for meg blir det litt rart å planlegge alt mulig med tanke på ting som "kan" intreffe dersom at..... Dere kan ikke sette livet på hold fordi du kanskje blir gravid i løpet av de nærmeste månedene.

Er du fortsatt prøver når ferien kommer er det ihvertfall ikke noe problem å reise.

Skulle du være så heldig å være gravid er det neppe noe problem det heller. Det er såpass tidlig i svangerskapet at du helt fint kan fly (jeg er nå 34 uker på vei og flyr stadig i jobbsammenheng). Forrige svangerskap var jeg på utenlandsferie i uke 25.

Skulle du være så uheldig at formen tilsier at du ikke bør fly eller reise i det hele tatt, så vil du få en legeerklæring på dette. Sørg bare for å ha avbestillingbeskyttelse og den slags på plass, så løser dette seg også.

Lev som normalt og ta ting som de kommer er mitt råd!

Lykke til med prøvingen og god ferie :)

Skrevet

Planlegt som normalt og skulle du bli gravid innen den tid så er det ikke farlig å fly. Det er bare helt på slutten man ikke skal fly og det er pga av at flyselskapet ikke vil ha ansvaret for en fødsel i lufta. Bruk støttestrømper og drikk mye vann.

Det du bør tenke på dersom du skulle være gravid når du reiser er å ta enkle forhåndsregler når du er i spania. Drikke masse vann, og passe på hva du spiser.

Skrevet

Reis og kos dere!!! Jeg er helt enige med de andre her!!!

Det som kan være kjipt er om du er kjempekvalm og dårlig i begynnelsen av svangerskapet men ta det som det kommer!!!

Skrevet

Vi er prøvere, eller ihvertfall uten prevensjon, og vi skal på ferie til Egypt til sommeren. Vi tar det som det kommer. Er jeg gravid og forferdelig dårlig kan vi avbestille ferien, men ellers gidder jeg ikke å sette livet mitt på vent fordi jeg kaaanskje kan bli gravid i løpet av nærmeste fremtid. Det kan også ta lang lang lang tid, og da skal man jo leve i mellomtida også.

Skrevet

Min "ubekymrede venninne" mener vi kan dra "hvor som helst, bare unngå malariaområder"..  :trene:

100 % enig. Særlig siden du ikke vet om du er gravid en gang.

Skrevet

Vi streifet også såvidt innom denne diskusjonen da vi startet prøvingen, men fant fort ut at livet går som normalt inntil testen viser 2 blå, både når det gjelder ferieplanlegging og alkohol. Hva om det tar et par år før man blir gravid, skal man veken dra på ferie eller ta seg et glass vin imens da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...