Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For snart 6 år siden (ja, jeg vet at jeg skulle ha tatt den ut for lenge siden...) satte jeg inn en Levonova hormonspiral.

I nesten et år har jeg gått og kviet meg for å bestille time til å ta den ut...

Jeg vil gjerne høre deres erfaringer om dette, og om det gjorde vondt når dere toik den ut...

(Vær så snill å ikke skrem vettet av meg...)

Jeg ønsker å sette inn en ny med det samme, er dette mulig, eller må jeg vente med det en viss tid?

Vil jeg da få blødninger, slik at jeg må ta med meg bind?

Jeg har ikke hatt blødninger på 6 år nå, og har vært veldig fornøyd med den, men har andre også merket tegn til humørsvingninger/ depresjoner som konmmer av spiralen?

Skrevet

Det gjør overhodet ikke vondt å fjerne en spiral - med mindre man synes det gjør vondt med en vanlig GU.

Å sette inn spiralen er litt ubehagelig, men de fleste synes ikke dette er særlig vondt heller. Litt menssmerter 1-2 dager etterpå.

Ikke noe å grue for.

Og det er dumt å vente til hormoneffekten forsvinner - da vil du jo få igjen en ny periode med småblødning/urm blødning når du endelig tar deg sammen og får skiftet spiralen.

Ta ut den gamle og sette inn en ny kan gjøres samtidig og tar ca 5 min tilsammen.

Skrevet

Jeg har fått høre at det er veldig trangt å sette inn spiralen på meg, men jeg syns det går helt greit selv om det sprenger litt. Å ta spiralen ut er omtrent som rive av et lite plaster: et lite napp og den er ute på få sekunder. At noen kan synes det er ubehagelig å få den inn, kan jeg kanskje skjønne. Men å få den ut er veldig greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...