Gjest Trigger Skrevet 24. april 2007 #1 Skrevet 24. april 2007 Min ene mann: Kjekk, ung, veltrent, har en bra jobb og tjener godt. Pappa til min datter. Drømmemannen min av utseendet. Sjalu, kontrollerende, uselvisk, egosentrisk. Spør meg aldri hvordan jeg har det. Spør meg aldri hvordan dagen min har vært. Dersom jeg forteller han noe, må jeg alltid si det igjen. Kan ringe meg førti ganger, på tross av at jeg har fortalt han at jeg sitter i et møte. Kun fordi han ikke husker. Jeg tenner ikke på han, vi har aldri sex. Han tenner heller ikke på meg. Min andre mann: Kjekk, ung av alder, men eldre i sinn. Samme yrke som meg. Snill, god, omtenksom. Spør meg alltid om hvordan jeg har det. Vil alltid at jeg skal ha det bra. Gir meg mye, uten at han vet det selv. Øynene hans gjennomborer meg, og han vet hva jeg vil før jeg vet det selv. Jeg tenner alltid på han. Vi har i over to år hatt god sex, ofte. Jeg har masse følelser for han og har trekt meg unna for å begrense det jeg føler. For å beskytte meg selv. For å beskytte han. Det kunne blitt noe mer, men nå skal han reise til en annen kant av landet. Jeg er lei meg, vet ikke om og når jeg ser han igjen. Min tredje mann: Ung, kjekk, atletisk. Har et respektert yrke og en plattform å stå på. Sier lite med ord, men mye med kropp og øyne. Min kollega på 6 året. Vi finner hverandre når ingen andre av de vi kjenner vet. Vi sender sms når vi er ute på byen. Vi har kysset mange ganger, men kun hatt sex tre ganger på to år. Han er helt perfekt og gir meg orgasmer jeg aldri før har hatt.. Jeg blir sjalu når han flørter med andre. Han er liksom min. Han er så glad i damer, men jeg vet at det kun er meg han har sex med, utenom sin egen samboer. På jobb kjenner vi hverandre ikke, tilsynelatende. Vi henvender oss til hverandre når vi må. Hemmelig. Hemmelig... Min fjerde mann: Ung, singel, student. Utrolig kjekk. Ressurssterk. Gir meg mangt å bryne meg på. Gode samtaler, god vin og like verdier og hobbyer i livet gir meg noe jeg ikke har hatt tidligere. Han leser meg som en åpen bok. Han hører på stemmen når jeg er sliten, trist, sint, glad eller kåt. Han er ingen atlet, men normalt pen. I senga trenger han å lære mer, og han gir uttrykk for at jeg har lært han mye. Vi har hatt sex to ganger. Vi har møttes i et par måneder. Jeg vet ikke hva jeg vil ha fra han. Jeg trenger han mentalt, og mindre fysisk. Men når vi er sammen, vil jeg kun ha sex først. Han er vanskelig, og at han gjør seg kostbar gjør at jeg vil ha han enda mer. Den første mannen er min samboer. Å si at jeg har et problem er mildt sagt.. Jeg vet ikke hvordan jeg skal komme ut av dette. Og dersom jeg har villet ut, ville jeg gjort det for lenge siden. Hvor lenge kan jeg ha i pose og sekk? Sex er komplisert uansett om du får det eller om du ikke får det. Jeg kan ikke utelukkende skylde på at jeg ikke får sex fra min samboer. Jeg vet ikke engang hvorfor jeg har skrevet dette, sympati får jeg ikke og trenger jeg ikke. Måtte bare lufte litt... Begynte å bli innestengt i mitt lille hode...
Tiit Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 Det høres komplisert ut, ja. Og ganske travelt.... Du må vel gjøre noen valg, kanskje?
Gjest Trigger - TS Skrevet 24. april 2007 #3 Skrevet 24. april 2007 Å gjøre et valg innebærer at jeg mister det jeg har og sitter igjen med intet...
Buster Skrevet 24. april 2007 #4 Skrevet 24. april 2007 Nesten et lite luksusproblem dette da, men skjønner godt at dette ikke er noen levelig situasjon i lengden. Å sjonglere er som kjent noe som "kan" gå greit en stund, men litt uoppmerksomhet eller annet så mister du fort ballen(e). Det gjelder nok her å skulle ta det valg som på sikt gir deg mest, men nå er det ikke alltid at dette er det mest åpenlyse pr i dag. Hvem tror du om du skal være HELT ærlig med deg selv kan gi deg mest glede, oppmerksomhet, lidenskap, begjær og alt annet du måtte finne som viktige egenskaper her i livet. En ting er i allefall helt sikkert, fortsetter du på denne måten er det bare et tidsspørsmål før noe kjærer seg og en eller flere blir såret.
loffen Skrevet 24. april 2007 #5 Skrevet 24. april 2007 Sorry.. men jeg må bare spørre: Hvis samboeren din er sjalu og kontrollerende, hvordan greier du å treffe tre andre menn uten at han finner det ut da? Ellers har jeg ikke noen gode råd å komme med, bortsatt fra at du må prøve å finne ut av hva (hvem) du vil så fort som mulig, med hensyn til barnet ditt. Kanskje det beste hadde vært å være alene en stund, for å kjenne ordentlig etter hva du er/vil? Det høres vanskelig og fryktelig slitsomt ut. Og ikke er det noe særlig å gå bak ryggen på samboeren din så lenge heller. Husk at du må forholde deg til ham når det gjelder barnet deres i fremtiden, uansett hva som skjer. I og med at han er sjalu, så kan han gi deg skikkelig trøbbel siden om han finner ut av hva du driver med nå. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2007 #6 Skrevet 24. april 2007 Det er vel ikke noe rart at mannen din er sjalu, han har jo virkelig god grunn til det. Skjærp deg
Hu i Svingen Skrevet 24. april 2007 #7 Skrevet 24. april 2007 Du bør velge nummer fire. Hvis du har tenkt å velge da...
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2007 #8 Skrevet 25. april 2007 men jeg vet at det kun er meg han har sex med, utenom sin egen samboer. ← Synes du det er betryggende?
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2007 #9 Skrevet 25. april 2007 Det kommer vel ikke til å være sånn som det er nå for alltid. Tenk på den enorme tomheten du kommer til å sitte igjen med. Er det verdt det?
Gjest prinscez Skrevet 25. april 2007 #10 Skrevet 25. april 2007 Jeg sjonglerte sånn mellom flere menn,men var singel. Til slutt følte jeg meg helt tom. Det endte med at neste mann jeg traff,etter dette surret og etter en tid alene,ble jeg å slå meg helt til ro med. Man blir bare tom innvendig. Ikk styr sånn,ta en avgjørelse el. vær alene.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2007 #11 Skrevet 25. april 2007 (endret) Ikka rart at han er sjalu. Stakkars fyr. Innlegget er redigert Endret 25. april 2007 av Colargol
rulve Skrevet 25. april 2007 #12 Skrevet 25. april 2007 One man's happiness. Another man's lonelyness. Jeg tror du bør fremvise empati ovenfor dinn mann og minne deg selv på de forpliktelser du har ovenfor han fremfor å tenke på deg selv. Slik jeg ser det så lar du din egen nytelse gå på bekostning av din manns følelser. (Og kanskje dine andre menns følelser også?) For meg blir det feil når ens eget behov for nytelse gå på bekostning av parskikkelsen. Og å misbruke ens tillit... Ok. Han er sjalu og alt det der. Var han slik helt fra begynnelsen? Hvor mye tror du at du har formet hans mistro til deg? Jeg tror du bør sette en status og ta en alvorlig prat med din mann. Og være fokusert på den evnt. smerte han føler og la det gå på hans arena og premisser. Og jeg tror det er dumt hvis ens vilje til å innrømme og være ærlig er direkte relatert til det man tror den andre part ikke vet.... Og ikke minst tenke på din datter og hva hun kan risikere å tape. Jeg har blitt bedratt flere ganger og har problemer med å se den egoisme og kynisme som driver det hele når grunnstenen bak parfoholdet er å "være til for hverandre". Det hele er basert på trygghet og tillit. Med de forpliktelser det medfører.
MsRP Skrevet 25. april 2007 #13 Skrevet 25. april 2007 Sjalu, kontrollerende, uselvisk, egosentrisk. ← En smule selvmotsigende denne fyren altså... Litt schizo? Nei, ham ville jeg nok ikke valgt da, det hørtes skummelt ut... Også er han sjalu? Merkelig. Veldig merkelig...
Gjest vsn Skrevet 25. april 2007 #14 Skrevet 25. april 2007 Ta nr to. Hvis han kommer tilbake da. Bryt iallefall med samboeren din, siden dere ikke har et ordentlig forhold.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2007 #15 Skrevet 25. april 2007 Dump hele bunten for så å bli helt alene - Synes ikke du fortjener noe annet! Du har en kontrollfrik til samboer sier du? Lurer egentlig på hva som er værst - Å være kontrollfrik eller være en notorisk utro person?! SKJÆRPINGS!
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2007 #16 Skrevet 25. april 2007 Slik man reder, ligger man, heter det i ordtaket. Dessverre har jeg ingen medfølelse for deg. Disse mennene blir alle lurt av en egoistisk og ureflektert persom som attpå til syns HUN har det vanskelig. Så for din del håper jeg at mannen din oppdager det og forlater deg, at nr to skjønner hvilken feil han gjør og blir trofast mot sin samboer,og at de andre finne gode og ærlige kvinner som de behandler bra og at de blir lykkelige med. Og du er vel egentlig en slik person som vi andre ikke ønsker å ha noe med....
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2007 #17 Skrevet 25. april 2007 Jeg hadde også vært sjalu og kontrollerende om mannen min hadde hatt tre damer på si... HALLO!!!! DU sier jo selv at du er sjalu når en av mennene snakker med andre damer? Det er ikke håp for deg..
Allimac Skrevet 25. april 2007 #18 Skrevet 25. april 2007 One man's happiness. Another man's lonelyness. Jeg tror du bør fremvise empati ovenfor dinn mann og minne deg selv på de forpliktelser du har ovenfor han fremfor å tenke på deg selv. Slik jeg ser det så lar du din egen nytelse gå på bekostning av din manns følelser. (Og kanskje dine andre menns følelser også?) For meg blir det feil når ens eget behov for nytelse gå på bekostning av parskikkelsen. Og å misbruke ens tillit... Ok. Han er sjalu og alt det der. Var han slik helt fra begynnelsen? Hvor mye tror du at du har formet hans mistro til deg? Jeg tror du bør sette en status og ta en alvorlig prat med din mann. Og være fokusert på den evnt. smerte han føler og la det gå på hans arena og premisser. Og jeg tror det er dumt hvis ens vilje til å innrømme og være ærlig er direkte relatert til det man tror den andre part ikke vet.... Og ikke minst tenke på din datter og hva hun kan risikere å tape. ← Her er jeg enig. Du må ta en prat og si hvordan du har det, og hvor mye de tingene som for ham kan virke små, betyr for deg. Han har garantert noe å si om deg, og da må dere begge prøve å endre oppførsel... Hvem av de andre mennene er villige til å satse på deg?
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2007 #19 Skrevet 25. april 2007 Min fjerde mann: Ung, singel, student. Utrolig kjekk. Ressurssterk. Gir meg mangt å bryne meg på. Gode samtaler, god vin og like verdier og hobbyer i livet gir meg noe jeg ikke har hatt tidligere. ← Hvilke verdier? Det hadde vært stilig om du kunne gjengi en samtale dere har hatt som dreide seg om verdier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå