lulle Skrevet 24. april 2007 #1 Skrevet 24. april 2007 Har et lite firma ved siden av hovedjobben min ,og lurer på om jeg kan trekke fra leie av kontor i egen bolig. Hvordan skal jeg evt. føre dette?? takk for svar..... er nok litt grønn på dette
OsloTwo Skrevet 25. april 2007 #2 Skrevet 25. april 2007 Jeg er selvstendig næringsdrivende og fikk godkjent ca 6000,- for hjemmekontor. Dette var riktignok fra regnskapsfører. Hos meg ble dette trukket fra i næringsregnskapet.
lulle Skrevet 25. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. april 2007 Jeg er selvstendig næringsdrivende og fikk godkjent ca 6000,- for hjemmekontor. Dette var riktignok fra regnskapsfører. Hos meg ble dette trukket fra i næringsregnskapet. ← hmm.... nå har jeg akkurat snakket med likningskontret. Som enmannsforetak max. 1500 pr. år med mindre en kan dokumentere høyrere utgifter.... leie av lokale kunne man bare trekke fra som AS.... Kan du fortelle noe nærmere??
OsloTwo Skrevet 25. april 2007 #4 Skrevet 25. april 2007 Regnskapsfører fikk info om at rommet i sokkeletasjen har eget toalett og utgang, er ca 20kvm og blir ikke brukt til annet, har pc, fax osv. Papirene kom for noen dager siden og jeg registrerte bare at det var trukket ca 6000,-. Jeg må ha kontor for å kunne jobbe, hvis ikke tror jeg at jeg ville leid meg inn hos min søster og hun hos meg for å få trukket fra ordentlig leie.
Susannah Skrevet 25. april 2007 #5 Skrevet 25. april 2007 Jeg tror det er riktig som Oslo Two sier at lokalet må ha egen inngang osv.
dront Skrevet 25. april 2007 #6 Skrevet 25. april 2007 (endret) Jeg har enkeltpersonforetak og tror jeg fikk utgiftsført 450 kr/mnd (har regnskapsfører), men reglene er litt innviklede. Du må ha innredet eget kontor/verksted/arbeidsrom som ikke brukes til annet, i hvert fall. Dessuten, hvis du eier egen bolig, kan det å bruke deler av huset til næring påvirke takst eller noe sånt..? Men om dette er riktig er jeg ikke helt sikker på. Jeg har ikke sett detaljert regnskap for i fjor ennå... Endret 25. april 2007 av dront
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå